Όλη την κατασκευαστική δραστηριότητα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, πλην των παραχωρήσεων εξαγοράζει η Ιntrakat μετά το ντιλ με την Ελλάκτωρ, διαμορφώνοντας μια εταιρεία με αυξημένο ανεκτέλεστο ύψους 4 δισ. ευρώ και  περίπου 2.000 άμεσους και έμμεσους εργαζόμενους.

Όμως για την συμφωνία, η οποία αναμένεται σήμερα να συζητηθεί στο διοικητικό συμβούλιο της  Ιntrakat, υπάρχουν ακόμη αρκετές αδιευκρίνιστες πτυχές που συνδέονται με τα έργα και τους διαγωνισμούς στους οποίους συμμετέχουν. Οι παραχωρήσεις που έχουν και κατασκευαστικό αντικείμενο (έργα συντήρησης κ.α), μετά την εξαγορά της Άκτωρ θα έχουν διαφορετικούς μετόχους όταν μέχρι  σήμερα  υπήρχαν κοινά μετοχικά σχήματα. Στην κατηγορία αυτή ανήκει η Αττική Οδός αλλά και η Ολυμπία Οδός, στις οποίες η Άκτωρ θα αντικατασταθεί από την νέα εταιρεία, επομένως παραχωρησιούχος και κατασκευαστής, για πρώτη φορά δεν θα έχουν κοινή μετοχική βάση, εξέλιξη που αντιμετωπίζεται με κάποιες επιφυλάξεις.

Ασάφεια υπάρχει και με το μεγάλο διαγωνισμό για την Αττική Οδό που η Ιntrakat έχει διαμορφώσει τις συμμαχίες της με  την Πορτογαλική Briza και φέρεται να συνομιλεί και με επενδυτικό fund.

Άκτωρ Παραχωρήσεις και η ΑVAX είναι επίσης στους ενδιαφερόμενους για την νέα σύμβαση παραχώρησης μαζί με την γαλλική Ardian. Πληροφορίες, το τελευταίο διάστημα αναφέρουν ότι το γαλλικό fund έχει αποχωρήσει από  την μάχη διεκδίκησης του διαγωνισμού, κάτι που μένει να αποδειχτεί.

Σε ότι αφορά τα έργα που είναι σε διαγωνιστική διαδικασία και οι κατασκευαστικές συμμετείχαν με διαφορετικά σχήματα, καλούνται τώρα  να προχωρήσουν σε αλλαγές στην σύνθεση των κοινοπραξιών ώστε να μην προκύψουν αγκάθια στους διαγωνισμούς και ζητήματα ανταγωνισμού.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα σιδηροδρομικά έργα της ΕΡΓΟΣΕ συνολικού ύψους πάνω από τα 4 δις. τα οποία προκηρύχθηκαν τον προηγούμενο  χρόνο και οι ΑΚΤΩΡ και Intrakat συμμετείχαν σε διαφορετικές κοινοπραξίες.

Πιο εύκολη θα είναι η συμπόρευση για τα έργα που έχουν ήδη ανακηρυχθεί ανάδοχοι και είναι και οι δύο μέλη σε κοινοπραξία (π.χ Καλαμάτα, Ριζόμυλος, Πύλος, Μεθώνη ή στο ΒΟΑΚ) καθώς σε αυτή την περίπτωση η Ιntrakat θα αθροίσει τα ποσοστά και θα βρεθεί με αυξημένη συμμετοχή.

Ανάλογες ανακατατάξεις και καραμπόλες συναντάμε και στις ΣΔΙΤ απορριμμάτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Στους διαγωνισμούς ύψους περίπου 1 δις.  η Motor Oil του ομίλου Βαρδινογιάννη εμφανίζεται να διεκδικεί τα έργα μέσω δύο διαφορετικών κοινοπραξιών. Η μία είναι η κοινοπραξία Ελλάκτωρ – Ηλέκτωρ και η άλλη είναι η κοινοπραξία Motor Oil – ΑΒΑΞ – Θαλής. Στους τρεις διαγωνισμούς έχουν κατέβει και άλλες τρεις κοινοπραξίες και συγκεκριμένα οι  ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή – ΤΙΤΑΝ, Μυτιληναίος – Μεσόγειος, και Intrakat – Watt.

Διαβάστε ακόμη

Tι σημαίνει το προεκλογικό «άνοιγμα» της Ελλάδας στις αγορές

Τραγικές καταστάσεις στο Κτηματολόγιο: Ουρές από τα μεσάνυχτα για την έκδοση ενός πιστοποιητικού

Φορέας Ακινήτων: Λύση «αλα Κύπρο» προτείνουν οι επενδυτές – Κρας τεστ στα δύο σχέδια