Η Ikea ετοιμάζεται να ανοίξει 50 ακόμη καταστήματα φέτος, δίνοντας έμφαση σε μικρότερης χωρητικότητας σε πόλεις και αστικά κέντρα.

Σύμφωνα με την Ikea, η επέκταση αποτελεί μέρος της «παγκόσμιας φιλοδοξίας της μητρικής εταιρείας Ingka, να δημιουργήσει ευκαιρίες σε 40 μεγάλες πόλεις σε όλη την Ευρώπη, τη Ρωσία, τη Βόρεια Αμερική, την Ασία και την Ωκεανία» προκειμένου «να παρουσιάσουν τους δυνατούς, αστικούς προορισμούς τους» στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, είπε εκπρόσωπος. Στις ΗΠΑ, νέες θέσεις καταστημάτων θα ανοίξουν σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες και το Σικάγο.

“Με αυτό τον τρόπο φιλοδοξούμε να γίνουμε πιο προσιτοί”, δήλωσε ο Τζον Άμπραμσον Ρινγκ, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Ikea, στους Financial Times σχετικά με τις ιδέες για τη νέα δημιουργία καταστημάτων. “Δεν πρόκειται να επιστρέψουμε ξανά στο άνοιγμα μεγάλων καταστημάτων. Θα είναι ένας συνδυασμός μικρότερων καταστημάτων, πιο κοντά στο σημείο όπου ζουν ή εργάζονται ή μετακινούνται οι άνθρωποι.”

Η Ikea διαθέτει επί του παρόντος περισσότερα από 420 καταστήματα σε 52 χώρες και είναι γνωστό πως οι αποθήκες της βρίσκονται στα προάστια ή σε άλλες πιο απομακρυσμένες περιοχές. Αν και ο εκπρόσωπος δεν παρείχε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πώς θα είναι τα επερχόμενα καταστήματα, οι Financial Times ανέφεραν ότι είναι πιθανό να περιλαμβάνουν στοιχεία όπως “στούντιο σχεδιασμού κουζίνας” και υπηρεσίες όπως ενοικίαση επίπλων.

Η ανακοίνωση έρχεται καθώς πολλοί λιανοπωλητές αγωνίζονται να παραμείνουν επιθετικοί ενάντια στην παγκόσμια πανδημία, καθώς αρκετοί σημείωσαν σημαντικές επιτυχίες στις πωλήσεις λόγω του προσωρινού κλεισίματος καταστημάτων, ως απάντηση στην  έξαρση της πανδημίας. Σύμφωνα με τους Financial Times, οι πωλήσεις του οικονομικού έτους της Ikea, που έληξε τον Αύγουστο, μειώθηκαν κατά 4%, ως αποτέλεσμα του κλεισίματος των καταστημάτων της.

Ωστόσο, οι μικρότερες μορφές καταστήματος ήταν από καιρό στο τραπέζι του σουηδικού κολοσσού, ο οποίος έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στον εκσυγχρονισμό της επιχείρησής του τα τελευταία χρόνια. Το 2017, η Ikea απέκτησε την ανεξάρτητη εταιρεία αγοράς TaskRabbit, προτού μειώσει 7.500 θέσεις εργασίας τον επόμενο χρόνο, προκειμένου να ανακατανείμει τη χρηματοδότηση σε ψηφιακές επιχειρήσεις.

Εκείνη την εποχή, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ingka, Τζέσπετ Μπρόντιν, ανακοίνωσε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Ikea θα περιλαμβάνει επίσης άνοιγμα τοποθεσιών σε κέντρα πόλεων, και δήλωσε πως “το τοπίο λιανικής μεταμορφώνεται σε κλίμακα και ρυθμό που δεν έχουμε ξαναδεί.” Πρόσθεσε ότι η Ikea, πρέπει να «επενδύει και να αναπτύσσει την επιχείρησή για να καλύψει τις ανάγκες των πελατών της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

Η προσπάθεια αντικατοπτρίζει επίσης την ευρύτερη ώθηση στον κλάδο των λιανικών πωλήσεων για μείωση του φυσικού χώρου λιανικής, ενώ ταυτόχρονα στοχεύει σε νέα δημογραφικά στοιχεία. Η Target, για παράδειγμα, άνοιξε αρκετά μικρότερα καταστήματα, σε αστικά κέντρα τα τελευταία χρόνια με μεγάλη επιτυχία, ενώ παραδοσιακά πολυκαταστήματα όπως τα Macy’s και το JCPenney δοκιμάζουν παρόμοια επιχειρηματικά μοντέλα.