Νέο νομικό φιάσκο για την Alphabet, καθώς αμερικανικό ομοσπονδιακό δικαστήριο έκρινε πως η Google παραβίασε την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία κυριαρχώντας παράνομα σε δύο αγορές της διαδικτυακής διαφημιστικής τεχνολογίας.

Η δικαστική υπόθεση που «έτρεχε» ενώπιον του ομοσπονδιακού δικαστηρίου της Βιρτζίνια αποτελούσε, σύμφωνα με ειδικούς του κλάδου, μια από τις σημαντικότερες αντιμονοπωλιακές υποθέσεις της εποχής.

Είναι χαρακτηριστικό πως η ετυμηγορία θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο ώστε το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να ζητήσει τον κατακερματισμό των διαφημιστικών δραστηριοτήτων της εταιρείας.

Ήδη, το υπουργείο έχει ταχθεί υπέρ της πώλησης του Google Ad Manager – ο οποίος περιλαμβάνει τον ad server για εκδότες και το ad exchange της εταιρείας – ώστε να τερματιστεί η κυρίαρχη θέση της Google στον κλάδο.

Η υπόθεση αυτή προσθέτει επιπλέον πίεση στον τεχνολογικό κολοσσό, καθώς μέσα στη χρονιά θα βρεθεί ουσιαστικά ενώπιον δύο διαφορετικών δικαστηρίων που μπορεί να του επιβάλουν την πώληση περιουσιακών του στοιχείων ή ριζικές αλλαγές στο επιχειρηματικό του μοντέλο. Το πρώτο δικαστήριο, στη Βιρτζίνια, το έχασε και το επόμενο ραντεβού του είναι στην Ουάσιγκτον, αργότερα μέσα στο μήνα.

Συγκεκριμένα, ομοσπονδιακός δικαστής στην Ουάσιγκτον θα εκδικάσει έτερη αγωγή του υπουργείου Δικαιοσύνης, στην οποία ζητείται από τη Google να πουλήσει τον δημοφιλή browser Chrome και να λάβει μέτρα για να περιορίσει την κυριαρχία της πλατφόρμας στην αναζήτηση στο διαδίκτυο.

Κατά τη διάρκεια της δίκης στη Βιρτζίνια, που διήρκησε τρεις εβδομάδες, το υπουργείο Δικαιοσύνης και συμμαχία αμερικανικών πολιτειών επιχείρησαν να αποδείξουν ότι η Google μονοπώλησε τις αγορές των ad servers για εκδότες και των διαφημιστικών δικτύων για διαφημιζόμενους, ενώ επεδίωξε να κυριαρχήσει και στα ad exchanges, δηλαδή στις πλατφόρμες που συνδέουν αγοραστές και πωλητές διαφημιστικού χώρου.

Οι εισαγγελείς τόνισαν ότι η Google χρησιμοποίησε «κλασικές τακτικές μονοπωλίου», όπως εξαγορές ανταγωνιστών, εγκλωβισμό πελατών στα δικά της προϊόντα και έλεγχο της διαδικασίας των συναλλαγών στην online διαφήμιση.

Από την πλευρά της, η Google υποστήριξε ότι η υπόθεση βασίζεται σε περασμένα γεγονότα, τα οποία αφορούν περίοδο κατά την οποία η εταιρεία εργαζόταν ακόμη για τη διασύνδεση των εργαλείων της με προϊόντα ανταγωνιστών. Παράλληλα, οι συνήγοροί της τόνισαν πως η κυβέρνηση αγνόησε τον ανταγωνισμό από εταιρείες όπως η Amazon και η Comcast, σε μια εποχή όπου η διαφημιστική δαπάνη μετατοπίζεται σε εφαρμογές και υπηρεσίες streaming. Ωστόσο, το δικαστήριο δεν συμφώνησε με τα επιχειρήματα της.

Διαβάστε ακόμη

Γκεοργκίεβα (ΔΝΤ): Αναθεώρηση προς τα κάτω στις προβλέψεις για την ανάπτυξη – Όχι όμως παγκόσμια ύφεση (vid + πίνακας)

Πλειστηριασμοί: Πώς μια… «ποδηλατούπολη» βγαίνει στο σφυρί (pics)

Nvidia: Τι κρύβει το αιφνιδιαστικό ταξίδι του Τζένσεν Χουάνγκ στο Πεκίνο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα