Στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το «Riviera Galleria», ένα από τα σημαντικότερα τμήματα του mega project του Ελληνικού, προχώρησε τη Δευτέρα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Η ΑΕΠΟ που υπογράφεται από τον Γενικό Διευθυντή Περιβαλλοντικής Πολιτικής του ΥΠΕΝ Κων. Δημόπουλο αφορά το έργο «Ανέγερση τριών διώροφων κτηρίων ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης με εμπορικά καταστήματα, καταστήματα παροχής υπηρεσιών και χώρους αναψυχής με την επωνυμία «Riviera Galleria», στη Ζώνη Εκμετάλλευσης ΠΜ Α1.3 της Ζώνης Ανάπτυξης ΠΜ-Α1» του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά, Περιφέρειας Αττικής, της εταιρείας «Lamda Riviera S.M.S.A» .

Η περιοχή του έργου χωροθετείται εντός του Παρακτίου Μετώπου και συγκεκριμένα εντός των ορίων της Ζώνης Ανάπτυξης ΠΜ-Α1 «Γειτονιά Μαρίνας Αγίου Κοσμά». Για τη συγκεκριμένη Ζώνη Ανάπτυξης, επιφανείας 334.854,75 m² προβλέπονται οι χρήσεις της κατηγορίας «Τουρισμός – Αναψυχή» με εξαίρεση τη χρήση «περίθαλψη».

Ο μέγιστος επιτρεπόμενος συντελεστής δόμησης είναι 0,20 στο σύνολο της έκτασης και η μέγιστη επιτρεπόμενη κάλυψη 30% τηρουμένου σε κάθε περίπτωση του ορίου που καθορίζεται για το σύνολο του παράκτιου μετώπου.
Το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτηρίων ορίζεται σε 16 μέτρα ενώ το γήπεδο του «Riviera Galleria» είναι έκτασης 131.240,01 m².

Τι περιλαμβάνει το έργο

Ειδικότερα, το έργο αφορά σε τρία κτήρια με εμπορικά καταστήματα, καταστήματα παροχής υπηρεσιών και χώρους αναψυχής, και ενός τέταρτου κτηρίου φορτοεκφόρτωσης υλικών και αποβλήτων.

Με την ΑΕΠΟ εγκρίνονται τα παρακάτω έργα:

– Τρεις επιμέρους κτηριακές εγκαταστάσεις, μικτής επιφάνειας (συμπεριλαμβανομένου του υπογείου) 41.007 m2, που αποτελείται από ισόγειο, όροφο και εσωτερικούς εξώστες.

– Χώρος Στάθμευσης 966 θέσεων Ι.Χ. οχημάτων βόρεια-βορειοανατολικά των κτηριακών εγκαταστάσεων.

– Κτήριο τροφοδοσίας-φορτοεκφόρτωσης (Loading dock)

Περιβάλλων χώρος, ο οποίος διαμορφώνεται με:

• Περιοχές υποδοχής: Οι περιοχές αυτές είναι κυρίως αστικού τύπου, στις οποίες θα φιλοξενούνται διάφορες δραστηριότητες και εκδηλώσεις. Στις περιοχές θα τοποθετηθούν στέγαστρα και παγκάκια για τους φιλοξενούμενους καθώς και περιορισμένη φύτευση.

• Φυτεμένες εκτάσεις: Εντός αυτών θα διαμορφωθούν κατάλληλα μονοπάτια και περιπατητικές διαδρομές, καθώς και ξέφωτα που θα μπορούν να φιλοξενήσουν δραστηριότητες και εκδηλώσεις.

• Riviera Front: Για το μέτωπο της Riviera, προβλέπεται η διαμόρφωση διαδρομών περιπάτου στο παραθαλάσσιο μέτωπο. Οι περιοχές αυτές θα χωροθετούνται παράλληλα με την ακτή και θα έχουν ανεμπόδιστη θέα προς την θάλασσα και τη μαρίνα. Για την εν λόγω περιοχή προτείνονται χαμηλής βλάστησης φυτεύσεις.

• Art Garden: προβλέπεται η δημιουργία έκτασης με αυτόχθονα είδη παράκτιας βλάστησης, στην οποία θα φιλοξενούνται καλλιτεχνικές εκθέσεις.

• Πλατεία Εκδηλώσεων: Πρόκειται για μεγάλο ανοιχτό χώρο για εκδηλώσεις. Προβλέπεται η κατάλληλη φύτευση τόσο περιμετρικά όσο και εντός του χώρου.

• Seaview plaza: Πρόκειται για μεγάλο ανοιχτό χώρο, όπου ο επισκέπτης θα έχει θέα τη θάλασσα και τη μαρίνα. Περιλαμβάνει χώρους σκίασης τόσο από δέντρα όσο και από ειδικά σκέπαστρα.

Βασικά μεγέθη δόμησης

Όσον αφορά τα βασικά μεγέθη δόμησης στην απόφαση αναφέρονται:

-Πραγματοποιούμενη επιφάνεια δόμησης:22.974.16 m²
-Πραγματοποιούμενη επιφάνεια κάλυψης:17.223,72 m²
-Πραγματοποιούμενο ύψος κτηρίου:12,35m
-Πραγματοποιούμενος όγκος: 164.020,37 m³
-Πραγματοποιούμενη επιφάνεια ημιϋπαίθριων χώρων και εξωστών: 3.740,89 m²
-Εσωτερικοί εξώστες (Πατάρια): 1.099,41 m²
-Πραγματοποιούμενες θέσεις στάθμευσης: 966 θέσεις (εκ των οποίων 48 θέσεις ΑΜΕΑ)
-Πραγματοποιούμενες θέσεις στάθμευσης ηλεκτρικών οχημάτων: 225 θέσεις (εκ των οποίων 4 θέσεις AMEA).
Σημειώνεται ότι στα κτήρια γίνεται χρήση του άρθρου 25 του Ν. 4067/2012, όπως ισχύει, για «κίνητρα για τη δημιουργία κτηρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας».

Οδικοί άξονες και φωτοβολταικά στις οροφές

Η είσοδος και η έξοδος προς/από το νέο οδικό δίκτυο της ανάπτυξης του Ελληνικού και κατ’ επέκταση προς/από τα τρία κτήρια της Riviera Galleria και το κτήριο φορτοεκφόρτωσης, θα εξυπηρετείται από τους κύριους οδικούς άξονες Λ. Βουλιαγμένης και Λ. Ποσειδώνος, καθώς επίσης και από τον άξονα της Λ. Αλίμου, ο οποίος συνδέει τις δύο προαναφερθείσες λεωφόρους.

Η κατασκευή του εσωτερικού οδικού δικτύου στην περιοχή των τριών κτηρίων της Riviera Galleria περιλαμβάνει:

• Έναν κύριο διαμήκη άξονα με φορά Νότος-Βορράς, μονής κατεύθυνσης.
• Έναν κύριο διαμήκη άξονα με φορά Βορράς-Νότος, μονής κατεύθυνσης.
• Δυο εγκάρσιους άξονες διπλής κατεύθυνσης, που συνδέουν τους δυο κύριους άξονες.
• Έναν άξονα αναστροφής, μονής κατεύθυνσης μεταξύ του χώρου φορτοεκφόρτωσης και του χώρου στάθμευσης Ρ4.
• Οκτώ επενεργούμενους φωτεινούς σηματοδότες πεζών, στις θέσεις των προβλεπόμενων πεζοδιαβάσεων.
• Τρεις περιοχές αποβίβασης, μπροστά από τα τρία κτήρια της Riviera Galleria.
• Οκτώ χώρους στάθμευσης.
• Έναν χώρο φορτοεκφόρτωσης.
• Έναν χώρο αποκομιδής αποβλήτων.

Όσον αφορά την ηλεκτροδότηση προβλέπεται σύνδεση με το δημόσιο δίκτυο, μέσω των υφιστάμενων δικτύων Μέσης Τάσης. Κάθε κτήριο θα διαθέτει ξεχωριστή ηλεκτρολογική εγκατάσταση και θα είναι εξοπλισμένο με δύο μετασχηματιστές μέσης τάσης/χαμηλής τάσης MV/LV 1600 kVA (με 20% επιπλέον χωρητικότητα για μελλοντικά φορτία).

Ακόμη, η παραγωγή κρύου-ζεστού νερού θα γίνεται μέσω αντλιών θερμότητας αέρα-νερού 4 σωλήνων που θα τοποθετηθούν στην οροφή των τριών κτηρίων.

Προβλέπεται επίσης η εγκατάσταση κατάλληλου φωτοβολταϊκού συστήματος στην οροφή των κτηρίων, για τον ενεργειακό συμψηφισμό της ενέργειας που θα καταναλώνουν τα εξεταζόμενα έργα, με την ενέργεια που θα παράγεται από τον φωτοβολταϊκό σταθμό.

Η «σφραγίδα» του Kengo Kuma

Υπενθυμίζεται ότι το συγκρότημα του «Riviera Galleria» είναι σχεδιασμένο από τον βραβευμένο Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kengo Kuma, ενώ έχει έμπνευση τα ιστιοφόρα που διασχίζουν τις θάλασσες της Ελλάδας.

Όπως έχει ανακοινώσει η Lamda Development, θα «είναι μία ωδή στην απλότητα και την κομψότητα», με στόχο να αποτελέσει ένα αρχιτεκτονικό σημείο αναφοράς στη νέα μαρίνα.

Το «Riviera Galleria», με προβλεπόμενο αριθμό επισκεπτών περί τα 7 εκατ. κατά το πρώτο έτος λειτουργίας της, έχει ενταχθεί στην πρώτη πενταετία των έργων του Ελληνικού και ως επένδυση υπολογίζεται ότι μπορεί να φτάσει τα 125 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμη

Οι υπουργοί που μπαίνουν στη «μάχη» για την καθημερινότητα και η επιστροφή του πρωινού καφέ στο Μαξίμου

ΥΠΕΝ: Η καυτή ατζέντα Σκυλακάκη στην ενέργεια και το σταυρόλεξο των νέων τιμολογίων

Κώστας Σκρέκας: Το μεγάλο στοίχημα του νέου υπουργού Ανάπτυξης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ