Αύξηση πωλήσεων 7,6% και οριακή αύξηση των EBITDA εν μέσω της πανδημίας κατέγραψε η Κωτσόβολος, η οποία ανοίγει νέο κύκλο επενδύσεων που μόνο για φέτος θα φτάσει τα 13 εκατ. ευρώ. Ένας νέος κύκλος που αφενός θα έρθει να υποστηρίξει τον εν εξελίξει μετασχηματισμό της εταιρείας αλλά και το αποφασιστικό βήμα εξωστρέφειας που κάνει επεκτεινόμενη πλέον στην κυπριακή αγορά, όπως υπογράμμισε ο Διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Γιάννης Βασιλάκος κατά τη διάρκεια ειδικής ενημερωτικής εκδήλωσης.

Ήδη εντός των επόμενων δύο εβδομάδων αναμένεται να ανοίξουν στο κοινό τα δύο καταστήματα που ετοιμάστηκαν στην Κύπρο, σε Λευκωσία και Λεμεσό καθώς και το τοπικό eshop μαζί με το call center. Ο κ. Βασιλάκος εξήγησε ότι αν και η κυπριακή αγορά, που φθάνει τα 150 εκατ. ευρώ ετησίως σε τζίρο, είναι αρκετά δύσκολη με έντονο ανταγωνισμό, στόχος της εταιρείας είναι σε βάθος πενταετίας να έχει καταφέρει να αποκτήσει ένα μερίδιο 35%.

Επιπρόσθετα ο κ. Βασιλάκος άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο σε  επόμενη φάση να επιχειρηθεί επέκταση και σε άλλη αγορά των Βαλκανίων ακόμα και μέσω εξαγοράς.

Στην ελληνική αγορά πάλι ο ίδιος είπε ότι αναμένει μεγάλες ανακατατάξεις την επόμενη διετία καθώς υπάρχουν αρκετοί «παίκτες» που δεν έχουν καταφέρει να ακολουθήσουν την οδό του μετασχηματισμού με βάση τις νέες ανάγκες που δημιουργήθηκαν. Ως εκ τούτου πεποίθηση του είναι πως η Κωτσόβολος μπορεί να διεκδικήσει ακόμα μεγαλύτερα μερίδια.

Τα οικονομικά αποτελέσματα

Σε ο,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα, η Κωτσόβολος είχε κατά τη χρήση 1 Μαϊου 2020 – 30 Απριλίου 2021 αύξηση 7,6% του κύκλου εργασιών, ο οποίος έφθασε στα 579 εκατ. ευρώ. Το 20% του κύκλου εργασιών αφορούσε πωλήσεις Β2Β, αποτελώντας και το πλέον αναπτυσσόμενο κομμάτι, όπως είπε ο κ. Βασιλάκος, παρά το γεγονός ότι στο hospitality, που έχει καλή παρουσία η εταιρεία, δεν κινούνται και πολύ τα πράγματα.

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 43,8 εκατ., από 43,6 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα 20,9 εκατ., από 22,4 εκατ. ευρώ το 2019-2020. Οι επενδύσεις για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος ανήλθαν στα 11 εκατ. ευρώ, από 11,4 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος και τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν κατά 114%, φτάνοντας τα 76,6 εκατ. ευρώ.
«Σε μία χρονιά γεμάτη προκλήσεις, κατά την οποία ο βαθμός ευελιξίας και η ταχύτητα προσαρμογής των εταιριών στα νέα δεδομένα αποτέλεσε το σημαντικότερο παράγοντα για την επιβίωση αλλά και την επιτυχία, η Κωτσόβολος κατάφερε να ανταποκριθεί σε υψηλό βαθμό στις αυξανόμενες και σημαντικά διαφοροποιημένες ανάγκες των πελατών αλλά και των εργαζομένων της, ενισχύοντας για μία ακόμα χρονιά τη θέση της στην ελληνική αγορά», σημείωσε σχετικά ο κ. Βασιλάκος.

Στην κατηγορία Computing, σημειώθηκε αύξηση 33% οδηγούμενη κυρίως από την ανάγκη να υποστηριχθεί η τηλεκπαίδευση και η τηλεργασία, ενώ οι πωλήσεις συσκευών Κινητής τηλεφωνίας αυξήθηκαν κατά 32%, οδηγούμενες από τις πωλήσεις των smartphones αλλά και των tablets του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα». Αντίθετα όπως είπε ο κ. Βασιλάκος υποχώρηση υπήρξε στις λεγόμενες «μαύρες συσκευές» και ελαφρώς στις μικροσυσκευές καθώς και τα συστήματα κλιματισμού.

Με την επισκεψιμότητα στο kotsovolos.gr να φτάνει τις 90 εκατ. επισκέψεις, οι πωλήσεις του Ηλεκτρονικού Καταστήματος αυξήθηκαν 180%, ενώ οι πωλήσεις του Τηλεφωνικού Κέντρου, σημείωσαν αύξηση 221% σε ετήσια βάση.

Μετασχηματισμός

 Η Κωτσόβολος, κατά το οικονομικό έτος 2020-2021, εντατικοποίησε σημαντικά τις επενδύσεις της στον ψηφιακό μετασχηματισμό, στην αναβάθμιση των λειτουργικών συστημάτων της, αλλά και στην εισαγωγή αυτοματισμών επόμενης γενιάς στην εφοδιαστική της αλυσίδα, με στόχο τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας μέχρι και το «τελευταίο μίλι».

Η εταιρεία προσάρμοσε το επιχειρησιακό της μοντέλο, επενδύοντας σθεναρά σε έργα όπως ο επαναπροσδιορισμός του συστήματος διανομής, εισάγοντας στον στόλο της τα Kvans για άμεσες παραδόσεις, ακόμα και εντός της ίδιας ημέρας, αλλά και στην προσθήκη καινοτόμων εργαλείων που προσφέρουν υψηλή εξυπηρέτηση και κορυφαία αγοραστική εμπειρία, ανεξαρτήτου του καναλιού επαφής που θα επιλέξει ο πελάτης. Η εταιρεία, πιστή στην υπόσχεσή της για Τεχνολογία χωρίς περιορισμούς και επενδύοντας σε πρωτοβουλίες γύρω από το πρόγραμμα ‘’Τεχνολογία Χωρίς Εμπόδια’’, εισήγαγε στην εξυπηρέτησή της και τη βίντεο κλήση στη Νοηματική Γλώσσα, με πιστοποιημένους Σύμβουλους Πωλήσεων.

«Πιστοί στο όραμά μας για υγιή και αειφόρο ανάπτυξη, επεκτείνουμε το δίκτυό μας στην Κύπρο, ενώ παράλληλα δημιουργούμε νέες καινοτόμες υπηρεσίες που στοχεύουν να φέρουν τα οφέλη της τεχνολογίας και κατ’ επέκταση μία καλύτερη ζωή στους ανθρώπους με αναπηρία, στο πλαίσιο του προγράμματος «Τεχνολογία χωρίς Εμπόδια». Συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε νέες πρωτοβουλίες, να υλοποιούμε νέες επενδύσεις και να καινοτομούμε με βασικό σκοπό και όραμα να “Ενδυναμώνουμε τους ανθρώπους να ζουν μία καλύτερη ζωή με την τεχνολογία”», σχολιάζει ο κ. Βασιλάκος.

Επενδύσεις

Για την τρέχουσα οικονομική χρονιά, η εταιρεία προγραμματίζει αύξηση των επενδύσεών της κατά 20%, με ιδιαίτερη έμφαση σε επενδύσεις τεχνολογίας σε εννέα διαφορετικούς τομείς στην εφοδιαστική αλυσίδα και σε στοχευμένες επενδύσεις σε ότι αφορά το δίκτυο καταστημάτων της, όπως νέα καταστήματα, μεταστεγάσεις και ανακαινίσεις.

Η άνοδος των τιμών

 
Οικονομικά για την τρέχουσα περίοδο ο κ. Βασιλάκος τόνισε πως με βάση το νέο μοντέλο που κατάφερε να ακολουθήσει εν μέσω της πανδημίας είναι σε θέση να προστατεύσει την κερδοφορία του και να σημειώσει αύξηση παραγωγικότητας παρά τις πιέσεις που υπάρχουν ήδη λόγω της διατάραξης στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα που έχει προκαλέσει προβλήματα –μεταξύ άλλων- στην παραγωγή από μικροτσίπ και επεξεργαστές ωθώντας ανοδικά τις τιμές, αλλά και λόγω της εκτίναξης του μεταφορικού κόστους. «Δυστυχώς ολόκληρες κατηγορίες προϊόντων χάνονται, γιατί δεν συμφέρει πλέον να βγουν στην αγορά. Πρόκειται για τα φθηνότερα προϊόντα, από λευκές συσκευές ως είδη τεχνολογίας», σημείωσε. Ανέφερε δε πως υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με τις νέες κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών, που για να παραδοθούν χρειάζονται σήμερα 7 – 8 μήνες απ’ την παραγγελία!

Διαβάστε ακόμη

River West Open: Η επέκταση των 30 εκατ. στο mall του Κηφισού έτοιμη να υποδεχτεί το κοινό

Ο «Μυτιλ» πουλάει, ο Παπαλέκας αγοράζει και ο Παντελής σκέφτεται πώς θα πάρει (μια κατοστάρα ακόμα) από το Δημόσιο 

Alpha Bank: Με οριακό discount η τιμή της ΑΜΚ – Προχωρά στην έκδοση 800 εκατ. μετοχών