Πάνω από 12.000 είναι πλέον οι ελληνικές επιχειρήσεις που επιχειρούν μέσω της πλατφόρμας eBay να ξεφύγουν απ’ τα στενά όρια της εγχώριας αγοράς και να απευθυνθούν στο παγκόσμιο καταναλωτικό κοινό.

Όπως εξηγούσε ο Γενικός Διευθυντής της eBay Ilya Kretov η τάση αυτή επιταχύνθηκε με την έκρηξη της πανδημίας με αποτέλεσμα τον περασμένο Μάιο να καταγράφεται μία αύξηση στις εγγεγραμμένες ελληνικές επιχειρήσεις άνω του 25% σε σχέση με το διάστημα προ της επιβολής του πρώτου lockdown.

“Προσφέρουμε πρόσβαση σε μία αγορά άνω των 180 εκατ. ανθρώπων στον κόσμο και είμαστε ένα βασικό εργαλείο για την προώθηση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Kretov.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το προφίλ των ελληνικών επιχειρήσεων που συνεργάζονται με την eBay είναι συνήθως οικογενειακές και εξάγουν το 95% των πωλήσεων τους στις διεθνείς αγορές. Η γκάμα των προϊόντων ποικίλει από εξαρτήματα και ανταλλακτικά αυτοκινήτων (14% επί του συνόλου), παιχνίδια, προϊόντα υγείας και ομορφιάς (9%), συλλεκτικά αντικείμενα (8%), ρούχα (7%) κοκ.

Μάλιστα απ’ τα στοιχεία της πλατφόρμας προκύπτει πως οι ελληνικές επιχειρήσεις πωλούν κατά μ.ο. 1 εκατ. τεμάχια ετησίως σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Το μεγαλύτερο μερίδιο για τους Έλληνες εξαγωγείς έχει η αγορά των ΗΠΑ (34%). Ακολουθούν οι αγορές της Βρετανίας (12%), της Γερμανίας (9%), της Αυστραλίας (3%) ενώ στις «λοιπές» περιλαμβάνονται και κάποιες εξωτικές, όπως το Βανουάτου!

«Σύμφωνα με τα στοιχεία μας συνήθως τον πρώτο χρόνο ένας πωλητής απ’ την Ελλάδα θα καταφέρει να πουλήσει προϊόντα σε 15 χώρες», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Όπως είπε ο κ. Kretov η Ελλάδα είναι μεταξύ των προτεραιοτήτων της πολυεθνικής καθώς διαβλέπει σε αυτή μεγάλες προοπτικές. Σημείωσε δε πως σήμερα μόλις το 2% των ελληνικών επιχειρήσεων πραγματοποιεί πωλήσεις στο εξωτερικό όταν σε αντίστοιχες αγορές οι επιδόσεις είναι πολλαπλάσιες. Αναφέρθηκε δε εκτενώς στο παράδειγμα του Ισραήλ που αν και μικρότερη χώρα οι εμπορικές του επιχειρήσεις κάνουν τις τετραπλάσιες εξαγωγές σε σχέση με τις αντίστοιχες ελληνικές.

Ο ίδιος αναγνώρισε μάλιστα πως η συγκυρία της πανδημίας βοηθά αρκετά στην ανάπτυξη αυτής της αγοράς σχολιάζοντας μάλιστα ως θετική την κίνηση των Public και Skroutz να δημιουργήσουν marketplaces καθώς με αυτό τον τρόπο καλλιεργείται, όπως είπε, μία κουλτούρα προώθησης του διαδικτυακού εμπορίου μέσω ψηφιακών πλατφορμών.

Η eBay ήδη τον τελευταίο χρόνο κινείται πιο ενεργά στην Ελλάδα. Μάλιστα ο κ. Kretov γνωστοποίησε πως το πρόγραμμα συνεργασίας με τον οργανισμό Enterprise Greece για την ενίσχυση της εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων θα επεκταθεί και του χρόνου.

Σε ό,τι αφορά τις χρεώσεις της eBay, ο ίδιος δήλωσε ότι υπάρχουν τρεις άξονες χρέωσης. Ο πρώτος είναι η προμήθεια επί κάθε πώλησης που κάνουν οι επιχειρήσεις μέσω της πλατφόρμας. Όπως είπε η προμήθεια κυμαίνεται από 9 ως 10%. Έπειτα είναι μία προμήθεια 4% που βαρύνει το κόστος συναλλαγής το οποίο χρεώνει η Paypal. Ο τρίτος πυλώνας αφορά τις διευκολύνσεις και τις υπηρεσίες προώθησης και μάρκετινγκ που προσφέρει η πλατφόρμα στα διαδικτυακά καταστήματα χωρίς ωστόσο ο ίδιος να παρέχει περισσότερες διευκρινίσεις.

Τέλος, ο ίδιος εκτίμησε ότι λόγω της πανδημίας το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο θα φανεί στις μετρήσεις ότι έκανε ένα «άλμα διετίας» όπως το χαρακτήρισε υπογραμμίζοντας μάλιστα τη μεγάλη διείσδυση του ψηφιακού καναλιού στην Κίνα, όπου πλέον «1 στις 3 συναλλαγές που γίνονται στη χώρα αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο». Σημειωτέον πως το 2019, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών  eMarketer, το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο άγγιξε τα 3,9 τρισ δολ.