«Οι Kινέζοι χρησιμοποιούν το ίδιο ιδεόγραμμα για να περιγράψουν το πρόβλημα και την ευκαιρία. Στο χέρι μας είναι να θεωρήσουμε ότι τα όποια εμπόδια δεν δημιουργούν πρόβλημα, αλλά ευκαιρίες να γίνουμε καλύτεροι και αποδοτικότεροι». Αυτή η αναφορά του Γιώργου Δημητρίου αποτυπώνει σε λίγες λέξεις τη φιλοσοφία που διέπει έναν σημαντικό, αλλά εν πολλοίς «άγνωστο», παίκτη της αγοράς ηλεκτρικών συσκευών.

Η εταιρεία του, «Γ.Ε. Δημητρίου», χτυπήθηκε από την κρίση, αλλά μετά από πολλές περιπέτειες, μετά τη συμφωνία εξυγίανσης  με τους πιστωτές, που ανακοινώθηκε χθες,  βλέπει φως στην άκρη του τούνελ. Ένα φως που για την ακρίβεια βαστάει ο όμιλος Quest του πρώην προέδρου του ΣΕΒ, Θεόδωρου Φέσσα.

Το περίγραμμα της συμφωνίας

Έπειτα από πολύμηνες και επίπονες διεργασίες, η «Γ.Ε. Δημητρίου» κατέληξε σε Συμφωνία Εξυγίανσης με τους πιστωτές της, υποβάλλοντας τη σχετική αίτηση για την επικύρωσή της στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών.

Με τη Συμφωνία Εξυγίανσης επιδιώκεται η αναδιάρθρωση των οφειλών της εταιρείας, ύψους 48,8 εκατ.ευρώ στο τέλος του 2020, ενώ η Quest Συμμετοχών, συμφερόντων Θόδωρου Φέσσα, θα εισέλθει στο μετοχικό κεφάλαιο της «Γ.Ε. Δημητρίου» ως στρατηγικός επενδυτής, μέσω αύξησης κεφαλαίου.

Η συζήτηση της αίτησης θα πραγματοποιηθεί στις 26 Μαΐου 2021 και εφόσον επικυρωθεί από το αρμόδιο δικαστήριο θα ακολουθήσει η αύξηση κεφαλαίου μέσω της οποίας η Quest αναμένεται να αποκτήσει τον έλεγχο της Γ.Ε. Δημητρίου».

Με την κίνηση αυτή η Quest Συμμετοχών του Θ. Φέσσα αποκτά θέση και στην αγορά των λευκών οικιακών συσκευών καθώς η «Γ.Ε. Δημητρίου» είναι επίσημος αντιπρόσωπος και διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της σημαντικά brands, όπως τα Τoyotomi, Izola, Kerosun, Singer κ.α. Μάλιστα η απόφαση του Γιώργου Δημητρίου να λανσάρει το 2015 εκ νέου το σήμα «ΙΖΟΛΑ» στην αγορά αποδείχθηκε ιδιαίτερα θετικό.

Πειραιώτης, με δημόσιο λόγο και αυτοδημιούργητος

Γέννημα-θρέμμα του Πειραιά, με δημόσιο λόγο, πολιτικοποιημένος από τα μαθητικά του χρόνια και αυτοδημιούργητος. Έτσι μπορεί να περιγράψει κανείς τον Γιώργο Δημητρίου, τον άνθρωπο που χωρίς οικογενειακή «κληρονομιά» ή παράδοση στο χώρο των ηλεκτρικών συσκευών κατάφερε να χτίσει μια από τις σημαντικότερες εταιρείες του κλάδου.

Ο κ. Γιώργος Δημητρίου

Aφού σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Aθηνών, χάραξε μια αυτόνομη πορεία στον επιχειρηματικό στίβο. Έτσι το 1987 ίδρυσε τη Γ.E. Δημητρίου, που ξεκίνησε τη διαδρομή της εξασφαλίζοντας τη συνεργασία με την ToyotomiCo LTD για τις γνωστές θερμάστρες Kerosun. Λίγα χρόνια μετά ανέλαβε την αποκλειστική αντιπροσώπευση και διανομή και των κλιματιστικών του φημισμένου ιαπωνικού ομίλου.

Στην πορεία μέχρι σήμερα πέρασαν από τα χέρια του πολλάδημοφιλή brands, όπως τα Carrier, Toshiba, Daikin, Kenwood, Audiovox, Blaupunkt, ενώ πριν έρθει το χτύπημα της κρίσης, το 2006, επεκτάθηκε και στην αγορά ξενοδοχειακού εξοπλισμού μέσω της θυγατρικής DeltaHotelia.

 Τα «ορόσημα» της διαδρομής και η «ανάσταση» της Ιζόλα

Τα «ορόσημα» ωστόσο  για την διαδρομή του ίδιου και της εταιρείας του περιλαμβάνουν τις συνεργασίες που διατηρεί μέχρι σήμερα, δηλαδή εκτός από την Toyotomi και την Kerosun, τη Singer, την οποία ενέταξε στο δυναμικό του μετά το deal με την οικογένεια Bελάνη, αλλά και την Iζόλα.

H «ανάσταση» της ιστορικής ελληνικής μάρκας οικιακών συσκευών ήταν ένα προσωπικό στοίχημα του Γ. Δημητρίου. Kαι το έκανε πράξη το 2015, παίρνοντας το σήμα από την Eλίντα. O ίδιος δεν έχει κρύψει το όραμά του για τη δημιουργία εργοστασίου στην Eλλάδα ώστε οι συσκευές Iζόλα να παράγονται ξανά στην πατρίδα τους.

Το ανορθόδοξο «χτύπημα» της κρίσης 

Το ανορθόδοξο «χτύπημα» της οικονομικής κρίσης και η  πολύχρονη ύφεση που αυτή επέφερε, δεν άφησε, όμως, ανεπηρέαστη και τη δική του εταιρεία που βρέθηκε αντιμέτωπη με τα γνωστά «βαρίδια» της υποχώρησης των πωλήσεων, του δανεισμού, των ζημιών και της έλλειψης χρηματοδότησης. Έτσι ξεκίνησε μια εργώδης προσπάθεια συνολικής αναδιοργάνωσης και «θεραπείας». Δρομολογήθηκε η απορρόφηση από τη μητρική των δύο βασικών θυγατρικών DeltaDomesticAppliances και SSM, ενώ άρχισε η διαπραγμάτευση με τις τράπεζες για την ρύθμιση των υποχρεώσεων.

O ίδιος ήταν εξ αρχής αισιόδοξος θεωρώντας ότι η εταιρεία του διαθέτει ισχυρά brands και μπορεί να συνεχίσει την ανοδική πορεία της με την προϋπόθεση της κεφαλαιακή στήριξης.

Η «είσοδος» της Quest και τα σχέδια Φέσσα

Tο ίδιο προφανώς εκτιμούσε και το επιτελείο του ομίλου Quest, καθώς ο επικεφαλής του, πρώην πρόεδρος του ΣΕΒ, Θεόδωρος Φέσσας, διακρίνεται για τα επιτυχημένα ανοίγματά του σε νέα πεδία της αγοράς.

 

Η Quest σύναψε αρχικά μια συμφωνία για τη διανομή των προϊόντων της Γ.Ε Δημητρίου, αλλά είχε δηλώσει ξεκάθαρα ότι το ενδιαφέρον της να αποκτήσει μετοχική συμμετοχή ισχύει μόνο εάν εκπληρωθούν ορισμένοι όροι και προϋποθέσεις, με βασική το κλείσιμο του μετώπου με τους πιστωτές.

Ο κ. Θεόδωρος Φέσσας

Κάτι που δουλευόταν εντατικά τους τελευταίους μήνες και, όπως ανακοινώθηκε χθες, κατέληξε στην υπογραφή της συμφωνίας εξυγίανσης «στην οποία συμβάλλεται ως στρατηγικός επενδυτής η Quest Συμμετοχών».

Με βάση τη συμφωνία, όπως αναφέρθηκε, που θα συζητηθεί στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών στις 26 Μαΐου, θα υπάρξει αναδιάρθρωση οφειλών οι οποίες ξεπερνούν τα 48 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, θεωρείται βέβαιο ότι η Quest, που θα εισέλθει μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, θα προσφέρει το απαραίτητο «φρέσκο χρήμα» για να σταθεί η Γ.Ε Δημητρίου ξανά στα πόδια της.

Το «μπάσιμο» στο φιλέτο των κλιματιστικών

Ο όμιλος του Θ. Φέσσα έχει χαράξει ήδη και υλοποιεί μια στρατηγική επιλεκτικής εισόδου στην αγορά των λευκών συσκευών και ιδιαίτερα στο «φιλέτο» των κλιματιστικών. Από τον περασμένο Νοέμβριο ανέλαβε την αποκλειστική διανομή των προϊόντων του οίκου Gree, που είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής συστημάτων κλιματισμού παγκοσμίως, ενώ στη συνέχεια ολοκλήρωσε τη σύσταση της νέας θυγατρικής ClimaQuest.

Στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς ο διευθύνων σύμβουλος της Quest Holdings, Απόστολος Γεωργαντζής είχε δώσει το στίγμα λέγοντας ότι «έχουμε ως στρατηγική μας να προχωρούμε σε επενδύσεις που θα βελτιώνουν τα περιθώρια κέρδους και με αυτό το δεδομένο αποφασίσαμε να μπούμε στον κλάδο του κλιματισμού. Πρόκειται για ένα κλάδο με ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης και ο οποίος αποτελεί στην ουσία μια επέκταση του τομέα πώλησης προϊόντων πληροφορικής».

Τώρα ο όμιλος «εξοπλίζεται» και με τα brands της Γ.Ε. Δημητρίου, με πρώτο και καλύτερο αυτό της Toyotomi. Έτσι όλα δείχνουν ότι μιλάμε για μια winwinσυμφωνία που βάζει την Questσε ένα προνομιακό πεδίο της αγοράς, ενώ διασώζει και επανατοποθετεί την Γ.Ε. Δημητρίου, με τον ίδιο τον Γιώργο Δημητρίου να εξακολουθεί να δίνει το «παρών»…

Διαβάστε ακόμη:  

Πτωχευτικός Νόμος: Με καθυστέρηση η σύσταση του Φορέα – Τι θα ισχύσει μετά την 1η Ιουνίου

Στο 5άστερο Μirragio στη Χαλκιδική το πρώτο υδάτινο πεδίο για υδροπλάνα

Νίκολας Νεγκροπόντε: Ο ανταγωνισμός είναι ο σύγχρονος βασιλιάς