Σε βελτίωση ή έστω διατήρηση της λειτουργικής κερδοφορίας στα επίπεδα του 2024 στοχεύει για φέτος η διοίκηση της Austriacard Holdings, η οποία κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές είπε ότι θα είναι σε θέση να δώσει συγκεκριμένο εύρος εκτιμήσεων μετά το πέρας του α’ εξαμήνου λόγω των έντονων προκλήσεων στις διεθνείς αγορές. Η στρατηγική της, πάντως, όπως διαβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Μανώλης Κόντος παραμένει σταθερή, εστιάζοντας στην τεχνολογική και γεωγραφική επέκταση είτε οργανικά είτε μέσω νέων εξαγορών.
«Σκοπεύουμε να διατηρήσουμε και να επεκτείνουμε το επίπεδο EBITDA που πετύχαμε το 2024», σημείωσε ο κ. Κόντος παρουσιάζοντας αναλυτικά ανά τομέα δραστηριότητας τις προοπτικές.
Σημειωτέον πως η Austriacard, εισηγμένη σε Βιέννη και Αθήνα, εμφάνισε για το 2024 αύξηση 9,7% στα έσοδα (385,3 εκατ. ευρώ), 11,4% στο EBITDA (54,9 εκατ. ευρώ), και 16,6% στα καθαρά κέρδη (19,8 εκατ. ευρώ), διατηρώντας παράλληλα τον καθαρό της δανεισμό κάτω από το όριο των 100 εκατ. ευρώ και σε επίπεδο 1,7 φορές το EBITDA.
Ο “κορεσμός” της Τουρκίας και οι νέες αγορές
Ενδεικτικό της ρεαλιστικής προσέγγισης της διοίκησης είναι η παραδοχή ότι η τουρκική αγορά, η οποία υπήρξε ισχυρός μοχλός ανάπτυξης τα προηγούμενα χρόνια, έχει πλέον περιορισμένα περιθώρια περαιτέρω συνεισφοράς.
«Εστιάζουμε πλέον σε νέες περιοχές, όπως η Μέση Ανατολή και η Αφρική, ώστε να εξισορροπήσουμε αυτή τη μεταβολή», εξήγησε ο κ. Κόντος.
Παράλληλα, οι αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ ενισχύονται με πελατολόγιο που περιλαμβάνει fintechs αλλά και παραδοσιακές τράπεζες, ενώ συνεχίζονται οι προσεγγίσεις στον δημόσιο τομέα για έργα ψηφιακής ταυτοποίησης.
Ψηφιακή τεχνολογία και επαναλαμβανόμενα έσοδα
Το βάρος δίνεται στις ψηφιακές τεχνολογίες με βάση την AI, οι οποίες ήδη αποδίδουν μέσω συμβολαίων που υλοποιούνται εντός του 2025. Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει σε έργα με ετήσιο χαρακτήρα, όπως οι εθνικές εξετάσεις στην Αφρική, που συνδυάζουν την παραγωγή ασφαλών εγγράφων με τεχνολογίες αναγνώρισης και ανάλυσης δεδομένων.
«Επιδιώκουμε να ενισχύσουμε τα επαναλαμβανόμενα έσοδα από τέτοιου είδους έργα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO.
Στοχευμένες εξαγορές
Βασικό εργαλείο για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων αποτελεί η εξαγορά εξειδικευμένων εταιρειών. Το 2024 η Austriacard εξαγόρασε την LSTech Ltd. (UK) και την e-commerce monitoring GmbH (Αυστρία), προσθέτοντας δυνατότητες ανάλυσης δεδομένων, ηλεκτρονικών υπογραφών και ψηφιακής αυθεντικοποίησης στο ήδη εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο.
«Θα συνεχίσουμε να αξιολογούμε και να προχωράμε σε επιλεγμένες εξαγορές που συμπληρώνουν τις δυνατότητές μας, ιδιαίτερα στον τομέα των λύσεων επόμενης γενιάς», επιβεβαίωσε ο κ. Κόντος.
Οι πυλώνες
Η Austriacard εστιάζει σε τρεις βασικούς πυλώνες: λύσεις ταυτότητας και πληρωμών, ψηφιακές τεχνολογίες με έμφαση στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και διαχείριση κύκλου ζωής εγγράφων. Οι ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τομέα της εταιρείας, με αύξηση 70,6% το 2024.
«Επενδύουμε συστηματικά στην τεχνητή νοημοσύνη, αναπτύσσοντας εσωτερικά λύσεις που επιτρέπουν στους πελάτες μας να αυτοματοποιούν διαδικασίες και να ενισχύουν την αποδοτικότητά τους», επεσήμανε ο κ. Κόντος.
Ενδεικτικά, η εταιρεία έχει υλοποιήσει έργα για την ελληνική κυβέρνηση, όπως η ψηφιοποίηση εγγράφων για την επιτάχυνση της απονομής συντάξεων, και η ηλεκτρονική διαχείριση 42 εκατομμυρίων εγγράφων μέσω πλατφόρμας με ενσωματωμένη AI.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της μετεξέλιξης της εταιρείας αποτελεί ο τομέας των ψηφιακών ταυτοτήτων πολιτών, όπου πλέον δεν προσφέρει μόνο την κάρτα, αλλά και το σύνολο της πλατφόρμας εγγραφής, βιομετρικής ταυτοποίησης, έκδοσης και χρήσης.
Με το βλέμμα στραμμένο σε μια παγκόσμια αγορά ψηφιακού μετασχηματισμού που προβλέπεται να αυξηθεί με CAGR 21% μέχρι το 2030, η Austriacard φαίνεται να κινείται μεθοδικά, με έμφαση στην καινοτομία, την κερδοφορία και τη διεθνή παρουσία.
Επεκτατική Πολιτική
Η Austriacard διατηρεί εγκαταστάσεις σε 9 χώρες και παρουσία σε αγορές όπως η Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, η Δυτική Ευρώπη, η Τουρκία, η Μέση Ανατολή και η Αφρική, ενώ επεκτείνεται και στη Βόρεια Αμερική.
Στρατηγικές εξαγορές, όπως οι LSTech (UK) και e-commerce monitoring GmbH (Αυστρία) το 2024, ενισχύουν τις δυνατότητες της εταιρείας σε αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως τα ηλεκτρονικά πιστοποιητικά και η ανάλυση δεδομένων. «Η στρατηγική μας βασίζεται στην επέκταση σε νέες αγορές, στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου υπηρεσιών και στη διατήρηση ηγετικής θέσης σε τομείς όπως οι fintech και οι ψηφιακές ταυτότητες πολιτών», ανέφερε ο CEO.
Fintech
Η Austriacard έχει εδραιώσει την κυριαρχία της στον τομέα των Challenger Banks, με 51% μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη και 10% στη Βόρεια Αμερική, έχοντας κατασκευάσει και εξατομικεύσει 32 εκατομμύρια κάρτες για λογαριασμό τραπεζών όπως η Revolut. «Αναγνωρίσαμε έγκαιρα τη δυναμική των fintech και επενδύσαμε στρατηγικά. Εξυπηρετούμε παγκοσμίως τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές ψηφιακές τράπεζες», υπογράμμισε ο κ. Κόντος.
Η αγορά fintech αναμένεται να αυξηθεί με ρυθμό 15,6% CAGR μέχρι το 2033, ενώ η αγορά ψηφιακού μετασχηματισμού αναπτύσσεται με 21% CAGR, τοποθετώντας την Austriacard σε πλεονεκτική θέση.
Μερισματική πολιτική
Παρά την εντατική ανάπτυξη, η εταιρεία διατηρεί χαμηλή μόχλευση (1,7x Net Debt/EBITDA) και σταθερή πολιτική μερισμάτων (20%-25% του καθαρού κέρδους), με ισχυρές λειτουργικές ταμειακές ροές (34 εκατ. ευρώ) και έμφαση στη δημιουργία αξίας για τους μετόχους.
«Η οργανωτική μας δομή, οι λύσεις υψηλής τεχνολογίας και η διεθνής εμπειρία της διοικητικής μας ομάδας μάς επιτρέπουν να προσφέρουμε άριστη εξυπηρέτηση και να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί», κατέληξε ο κ. Κόντος.
Διαβάστε ακόμη
Ευρείας κλίμακας στρατιωτικά γυμνάσια της Κίνας στο στενό της Ταϊβάν – Η αντίδραση ΗΠΑ και ΕΕ
Η ακτινογραφία του mega deal των Sani Ikos με τη Goldman Sachs στη Χαλκιδική (pics)
Υποχρεωτικές οι πληρωμές μέσω IRIS και έλεγχος στους επαγγελματικούς λογαριασμούς
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα