Τα 29,5 εκατομμύρια άγγιξε το εντεκάμηνο του 2019 η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport, με το μήνα Νοέμβριο να κινείται σταθεροποιητικά.

Ειδικότερα, για το διάστημα Ιανουαρίου- Νοεμβρίου του 2019, το σύνολο της επιβατικής κίνησης για τα 14 αεροδρόμια (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κώς, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) έφθασε τα 29,45 εκατ. από 29,16 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση κατά 1%. Το μεγαλύτερο όγκο επιβατών παρουσιάζει, όπως είναι εύλογο το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης με 6,45 εκατ. στο εντεκάμηνο (+3,3% σε σύγκριση με το εντεκάμηνο του 2018), ενώ τη μεγαλύτερη αύξηση το αεροδρόμιο της Μυκόνου με άνοδο κατά την ίδια περίοδο της τάξεως του 9% στο 1,5 εκατ. επιβάτες.

Στον αντίποδα, τη μεγαλύτερη πτώση εμφανίζει το αεροδρόμιο της Καβάλας με μειωμένη κίνηση κατά 20% στις 318 χιλιάδες από 400 χιλ. πέρυσι την περίοδο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου 2019. Οριακά αυξημένος ήταν και ο αριθμός των πτήσεων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια με βάση τα στοιχεία της Fraport Greece φθάνοντας συνολικά τις 238.625 από 236.885 το εντεκάμηνο του 2018.

Μόνο για το μήνα Νοέμβριο και με το δεδομένο ότι «τρέχει» πλέον η χειμερινή περίοδος για τις αεροπορικές, η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια ξεπέρασε κατά τι τις 727 χιλ. επιβάτες από 726,2 χιλ. τον περυσινό Νοέμβριο.

Η εταιρεία, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Alexander Zinell, ο οποίος έδωσε το «παρών» την περασμένη στο ετήσιο συμπόσιο της αεροπορικής κοινότητας ACES έχει ολοκληρώσει «ήδη το 80% επί του συνόλου του επενδυτικού μας προγράμματος. Ο ίδιος, κληθείς να αναφερθεί στο συμπόσιο του ACES για την «εμπειρία» από την αποκρατικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων επεσήμανε ότι «η πρώτη τριετία της σύμβασης με το ελληνικό Δημόσιο απέδειξε ότι η μεταξύ μας σχέση -της Fraport και του ελληνικού Δημόσιου- είναι αμοιβαία επωφελής. Αντιμετωπίσαμε αρκετές αντιδράσεις τόσο στην Ελλάδα αλλά ακόμη και στην Γερμανία, έναντι της ιδιωτικοποίησης. Αυτό που διαπιστώσαμε εκ των υστέρων ήταν ότι το ελληνικό Δημόσιο εστίασε περισσότερο στο να υλοποιήσει την αποκρατικοποίηση χωρίς να δώσει βάρος στην ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών κι εκεί υπήρχε ένα έλλειμμα το οποίο καλύψαμε εκ των υστέρων.

Οι τοπικές κοινωνίες θέλουν να μεγαλώσουμε κι εμείς, να φέρουμε περισσότερες αεροπορικές, περισσότερα δρομολόγια για μεγαλύτερη περίοδο ώστε να επιτύχουμε την επιμήκυνση της σεζόν. Οι πιο γρήγορες συναντήσεις με τους τοπικούς φορείς έγιναν σε Μύκονο και Σαντορίνη όπου οι φορείς εκεί είχαν πιο επιχειρηματική σκέψη σε αντίθεση με φορείς σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας όπου χρειάστηκαν ακόμη κι …έξι ώρες προκειμένου να καταλήξουμε σε έναν κοινό τόπο».