Μειωμένα κατά 34,7% ήταν τα ενοποιημένα έσοδα της Motor Oil για το 2020 και διαμορφώθηκαν στα 6,12 δισ. ευρώ. Ωστόσο ο όμιλος κράτησε σταθερό το εξαγωγικό του προφίλ καθώς οι πωλήσεις εξωτερικού και Ναυτιλίας ανήλθαν σε 76,65% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων το 2020 έναντι 77,67 % το 2019.

Σε ενοποιημένο επίπεδο, η Motor Oil έκλεισε την περυσινή χρονιά με ζημιές 112,3 εκατ. ευρώ. Κάμψη παρατηρήθηκε και στα έσοδα κάτι που αποδίδεται στη μείωση του μέσου όρου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 37,08%, στην ενδυνάμωση του Ευρώ έναντι του Δολαρίου Η.Π.Α. (μέση ισοτιμία) κατά 2,03% και στη μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 10,12%.

Η σημαντική υστέρηση του όγκου πωλήσεων το 2020 σε σχέση με το 2019 οφείλεται «αφενός στην προγραμματισμένη περιοδική συντήρηση του Συγκροτήματος Υδρογονοπυρόλησης (Mild Hydrockracker) του διυλιστηρίου που πραγματοποιήθηκε το διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2020 και αφετέρου στις έκτακτες συνθήκες που επικράτησαν σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο στο πλαίσιο των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19. Ειδικότερα, τη μεγαλύτερη μείωση παρουσίασαν οι πωλήσεις μαζούτ και αεροπορικού καυσίμου (μείωση κατά 47,29% και 45,85% αντίστοιχα, εξαιτίας και του σημαντικά μειωμένου αριθμού τουριστικών αφίξεων».

Επενδυτικά πλάνα

Για το 2021 η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρίας αναμένεται αυξημένη στα 240 εκατ. με το μεγαλύτερο μέρος αυτής να αφορά το έργο του συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας συνολικού προϋπολογισμού Ευρώ 310 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την ετήσια οικονομική έκθεση για το 2020, βασική επιδίωξη της διοίκησης τα επόμενα χρόνια «είναι η επίτευξη περιθωρίων διύλισης στο ανώτερο εύρος του κλάδου στηριζόμενη στην ευελιξία παραγωγής του τεχνολογικά προηγμένου Διυλιστηρίου της. Η επένδυση της κατασκευής του νέου συγκροτήματος Νάφθας η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το α’ τρίμηνο του 2022 εντάσσεται στο πλαίσιο της παραπάνω στρατηγικής». Σημαντικό μέρος της επένδυσης θα χρηματοδοτηθεί από τα αντληθέντα κεφάλαια μέσω του πρόσφατου ομολογιακού δανείου.

Σε επίπεδο ομίλου θα επιδιωχθεί η περαιτέρω ενδυνάμωση του μεριδίου αγοράς στον κλάδο λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων με τη συμβολή των ποιοτικών δικτύων AVIN – CYCLON και CORAL και η επέκταση των δραστηριοτήτων της τελευταίας σε νέες αγορές στα Βαλκάνια και την Κύπρο. Στην κατεύθυνση αυτή εντάσσεται και η εξαγορά της εταιρίας APIOS D.O.O από την MEDSYMPAN LIMITED (θυγατρική εταιρεία της CORAL A.E.) με έδρα την Κροατία.

Σε πλήρη εξέλιξη, βρίσκεται κατά τη διοίκηση και «η διαφοροποίηση των πηγών εισοδήματος μέσω της εισόδου του Ομίλου στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) με την απόκτηση, κατασκευή και ανάπτυξη αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων. Κατά την ημερομηνία σύνταξης του παρόντος, ο όμιλος Motor Oil (μέσω της TEFORTO HOLDINGS LIMITED) διέθετε στο τέλος του 2020 χαρτοφυλάκιο αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων συνολικής δυναμικότητας 124 MW με την προοπτική η συνολική δυναμικότητα να ξεπεράσει τα 1.000 MW. Πριν από λίγες ημέρες, όμως, η Motor Oil ανακοίνωσε την κατ΄ αρχήν συμφωνία για την απόκτηση χαρτοφυλακίου 11 εν λειτουργία αιολικών πάρκων συνολικής δυναμικότητας 220 MW και ενός επιπλέον υπό κατασκευή αιολικού πάρκου δυναμικότητας 20 MW. Η αξία της συναλλαγής εκτιμάται σε 123,5 εκατ. ευρώ και πραγματοποιείται μέσω της TEFORTO HOLDINGS LIMITED.

Η συνολική επενδυτική δαπάνη της εταιρίας το 2020 διαμορφώθηκε σε 175,1 εκατ. και το μεγαλύτερο μέρος αυτής (Ευρώ 173,7 εκατ.) αφορούσε έργα του διυλιστηρίου της Motor Oil.

Διαβάστε ακόμη

Ενοίκια: Ξεκίνησε η καταβολή αποζημιώσεων για τα κουρέματα Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου

Κυριάκος Φιλίππου: Από το γαλακτοπωλείο στην εξοχική Πατησίων, στη Fage International (pics)

Ποιος να συγκριθεί με το Dogecoin: Με κεφαλαιοποίηση άνω των $50 δισ., μόνο μεγαθήρια