Επιχειρήσεις

Νέα εποχή για τη NOVA – Ο στρατηγικός σχεδιασμός της United Group

  • Νίκος Χρυσικόπουλος


Η Forthnet γίνεται NOVA – Νέο λογότυπο και business plan – Το ενδιαφέρον για WIND, η Superleague και οι επενδύσεις – Τι ανέφεραν Victoriya Boklag (United Group) και Παναγιώτης Γεωργιόπουλος (Forthnet)

Το στρατηγικό σχεδιασμό της Forthnet – που αλλάζει όνομα και γίνεται NOVA – και το πλάνο επενδύσεων με στόχο να μετασχηματιστεί σε έναν ολοκληρωμένο «παίκτη» στην αγορά των telecoms και των media στην Ελλάδα παρουσίασαν σε διαδικτυακή παρουσίαση η Victoriya Boklag, CEO της United Group και ο Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, CEO της Forthnet.

Η Nova βρίσκεται εν μέσω ενός συνολικού μετασχηματισμού, με την στήριξη που έχει ως πλήρες (100%), πλέον, μέλος της United Group, του ηγετικού παρόχου υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, που εξυπηρετεί 11 εκατομμύρια πελάτες και παράγει 55 κανάλια σε 8 χώρες. Πλειοψηφικός μέτοχος της United Group είναι η BC Partners, μία από τις μεγαλύτερες επενδυτικές εταιρείες παγκοσμίως, της οποίας Managing Partner είναι ο Νίκος Σταθόπουλος. «Αυτή είναι η αρχή μίας δυναμικής νέας εποχής για τη Nova. Χτίζουμε πάνω στην κληρονομιά καινοτομίας της εταιρείας και μεταμορφώνουμε τη Nova σε έναν ισχυρό ανταγωνιστή στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών και media, ενδυναμώνοντάς τη με τη σημαντική εμπειρία μας, την εξειδίκευση και το εκτόπισμά μας» τόνισε η CEO της United Group κ. Victoriya Boklag.

Η επικεφαλής της United Group, μέλος του οποίου είναι πλέον η NOVA, έκανε λόγο για μια νέα εποχή που ξεκινά με τον πλήρη μετασχηματισμό της εταιρείας. «Στόχος μας είναι η μεταμόρφωση της εταιρείας, για την οποία εργαζόμαστε ήδη περίπου 6 μήνες. Μετά από 9 μήνες θα μιλάμε για έναν εντελώς διαφορετικό τηλεπικοινωνιακό πάροχο. H United έχει φέρει όλη την τεχνολογία που διαθέτει στην Ελλάδα, θα δείτε μια πλήρη μεταμόρφωση της NOVA τόσο σε τεχνολογία, όσο και σε περιεχόμενο αλλά και σε εμπειρία πελάτη», ανέφερε η κα Boklag.

Η κα Victoriya Boklag, CEO της United Group

Όπως σημειώθηκε, η επένδυση της United Group μέχρι σήμερα ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ (κόστος εξαγοράς, κεφαλαιακή ενίσχυση, δανεισμός, εξαγορά μειοψηφικών μεριδίων, δημόσια πρόταση για διαγραφή από το Χ.Α., βελτίωση υποδομών) και στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2021 να επενδυθούν επιπλέον 50 εκατ. ευρώ που θα επικεντρωθούν σε νέα προϊόντα, περιεχόμενο, πλατφόρμες, ΙΤ κ.α. «Υπάρχουν πολλές συζητήσεις που γίνονται στην αγορά στο κομμάτι των υποδομών. Εχουμε εργαστεί σκληρά για το κομμάτι των δικτύων αλλά είναι πολύ πρώιμο να πούμε σε αυτή τη φάση πώς θα κινηθούμε στη συνέχεια. Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα όπου δε μας ανήκει η υποδομή και υπάρχουν αυτή την στιγμή πολλές συζητήσεις που γίνονται στο κομμάτι των υποδομών».

Παράλληλα, οι επικεφαλής της εταιρείας τόνισε πως ήδη εκπονείται και ένα νέο 5ετές business plan που θα εστιάσει στα πεδία που επιθυμεί να αναπτυχθεί η NOVA«Στόχος μας είναι να γίνουμε ξανά κερδοφόροι, προσφέροντας νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Το βάρος των προσπαθειών μας είναι να μεταμορφώσουμε τη NOVA».

Επιπρόσθετα, η κα Boklag ανέφερε πως ο στρατηγικός σχεδιασμός της NOVA θα εστιάσει σε τρεις πυλώνες, τις προσφορές, το δίκτυο και το περιεχόμενο. Στόχος είναι να αναβαθμιστεί, όπως σημειώθηκε, η συνολική εμπειρία του καταναλωτή – συνδρομητή της NOVA, «να προσφέρουμε μια εκπληκτική και άριστης ποιότητας εμπειρία πελάτη», όπως τόνισε η κα Boklag. Στο πλαίσιο αυτό, έγινε γνωστή πως σύντομα θα έρθει και στην Ελλάδα η πλατφόρμα ΕΟΝ της United Group, με απόσυρση της υφιστάμενης πλατφόρμας της NOVA, ενώ εξετάζονται πολλές συνεργασίες σε επίπεδο περιεχομένου.

Από την πλευρά του ο κ. Γεωργιόπουλος προανήγγειλε την ανάπτυξη και τοπικού περιεχομένου από τη NOVA, καθώς και νέο περιεχόμενο το φθινόπωρο. Ανέφερε πως επιπλέον η εταιρεία πραγματοποιεί επενδύσεις για την κατασκευή νέων υποδομών, την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και συστημάτων πληροφορικής, την ανάπτυξη νέων προϊόντων, τον ανασχεδιασμό του brand Nova και την αναβάθμιση των σημείων επαφής με τους πελάτες.  Απαντώντας σε ερώτηση για το κατα πόσον διατηρείται ο σχεδιασμός για την είσοδο ως εικονικός πάροχος στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας, ανέφερε πως η ελληνική αγορά χρειάζεται έναν τέταρτο παίκτη, υπάρχει εταιρεία του Ομίλου που γνωρίζει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, πλην ο σχεδιασμός αυτός εξαρτάται από το κατά πόσο θα ευοδωθούν οι σχετικές συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη με τη Vodafone.

Ο κ. Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, CEO της Forthnet

Ο κύριος Γεωργιόπουλος, ο οποίος ανέλαβε τον Απρίλιο στο πλαίσιο της νέας διοίκησης και εξειδίκευσης που φέρνει η United Group αναβαθμίζοντας την εταιρεία, υπογράμμισε το γεγονός πως ένας σημαντικός στόχος της εταιρείας αποτελεί η εξασφάλιση πρόσβασης σε ανοιχτά NGA δίκτυα και – όπου είναι εφικτό – η κατασκευή ιδιόκτητων υποδομών ώστε η Nova να έχει τη δυνατότητα να προσφέρει έναν ιδανικό συνδυασμό γρήγορου ίντερνετ, νέων τεχνολογιών και κορυφαίου περιεχομένου αλλά και τη καλύτερη εμπειρία χρήστη σε ελληνικές επιχειρήσεις και καταναλωτές.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο ζήτημα της πειρατείας, με τα τελευταία στοιχεία της NOVA να κάνουν λόγο για 500 χιλιάδες πειρατικές συνδέσεις συνδρομητικού τηλεοπτικού περιεχομένου στην Ελλάδα. «Από ανάλυσή μας με μία εταιρεία συμβούλων προσπαθήσαμε να αξιολογήσουμε το μέγεθος της πειρατείας και μιλάμε για 400.000 συνδρομητές, εκτιμώντας ότι έχει αναπτύσσεται έτι περαιτέρω τα τελευταία δύο χρόνια με τη βελτίωση της τεχνολογίας. Δεν είναι μόνο δικό μας πρόβλημα, είναι πρόβλημα της χώρας και όλης της αλυσίδας, του ποδοσφαίρου κ.τ.λ.. Μιλάμε με τις αρχές σε τοπικό επίπεδο, ωστόσο είναι επίσης θετικό ότι η Ε.Ε. κατατάσσει το θέμα της πειρατείας streaming ως ένα από τα σοβαρά αδικήματα. Οι ηγέτες της Ε.Ε. αναγνωρίζουν ότι αυτό είναι ένα φαινόμενο που θα πρέπει να καταπολεμηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο και σε επίπεδο μεμονωμένων χωρών ώστε να επανέλθουν τα χρήματα αυτά στην ίδια τη βιομηχανία», ανέφερε η Victoriya Boklag.

Όσο για το δίκτυο καταστημάτων, σημειώθηκε πως η United Group δίνει μεγάλη έμφαση στο δίκτυο και θα υπάρξουν μεγάλες επενδύσεις σε περισσότερα σημεία αλλά και στα υφιστάμενα σημεία με ένα νέο format.

Το ενδιαφέρον για Wind

Για το σχεδιασμό στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας, βέβεια, πολλά θα εξαρτηθούν και από το κατά πόσον το εδώ και καιρό γνωστό ενδιαφέρον για τη Wind θα καταλήξει σε συμφωνία. Η CEO της United Group επιβεβαίωσε πως υπάρχει ένα γενικό ενδιαφέρον του Ομίλου για τη Wind, χωρίς να υφίσταται κάτι συγκεκριμένο αυτή τη στιγμή. «Η απόκτηση της WIND αποτελεί ένα λογικό βήμα για την παγίωση της παρουσίας μας στην Ελλάδα. Υπάρχει ένα γενικό ενδιαφέρον από πλευρά μας, χωρίς να υπάρχει κάτι συγκεκριμένο, καθώς στόχος μας είναι να γίνουμε ένας ολοκληρωμένος παίκτης στην ελληνική αγορά».

Στο πλαίσιο αυτό έγινε γνωστό πως υπάρχουν συζητήσεις με άλλους παρόχους υποδομών, όπως η ΔΕΗ, μέσω του δικτύου της ΔΕΔΔΗΕ, για την ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακού δικτύου. «Θέλουμε να αναπτύξουμε την τηλεπικοινωνιακή υποδομή της εταιρείας και αναζητούμε το καλύτερο μοντέλο για να υλοποιήσουμε το σχεδιασμό αυτό. Ενδιαφερόμαστε να προχωρήσουμε με τη χονδρική ή τη λιανική με βάση το δίκτυό τους. Όπως προείπα, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα όπου δε μας ανήκει η υποδομή και θέλουμε να επενδύσουμε σε αυτό. Παρεμπιπτόντως μόλις ξεκινήσαμε την ανάπτυξη οπτικών δικτύων στην Κροατία. Σκεφτόμαστε όλη αυτή τη διαδικασία ωστόσο είναι πολλές οι παράμετροι ώστε να καθορίσουμε το ύψος των επενδύσεων στην Ελλάδα στο κομμάτι των υποδομών», τόνισε η επικεφαλής της United.

Τέλος, για την αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης αλλά και για τις διαπραγματεύσεις με τη Superleague, οι επικεφαλής των United και Nova ανέφεραν πως «είμαστε οι δεύτεροι μεγαλύτεροι παίκτες στην αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης, θεωρούμε ότι έχουμε μεγαλύτερη διείσδυση αλλά λόγω της πειρατείας φαίνεται χαμηλότερο το μερίδιο. Στόχος μας είναι κάθε νέος συνδρομητής που σκέφτεται να βάλει συνδρομητική να έχει σαν πρώτη επιλογή τη Nova και να επανέλθουμε σε ανοδική πορεία που θα έχει να κάνει αφενός με το πόσο ανταγωνιστικό θα είναι το προϊόν μας και η τεχνολογία που θα παρέχουμε κι επιπλέον πόσο αποτελεσματική θα είναι η καταπολέμηση της πειρατείας». Σε ότι αφορά στις συζητήσεις για τα τηλεοπτικά δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων της Superleague, σημειώθηκε πως οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη, όμως καθώς η περυσινή επένδυση δεν επέδωσε – λόγω και των πολυάριθμων πειρατικών συνδέσεων – η προσφορά κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα. «Οι συζητήσεις είναι σε εξέλιξη, υπάρχει δυνητικό ενδιαφέρον από ανταγωνιστές (Cosmote) κάτι που είναι θεμιτό σε μια ελεύθερη αγορά, θα δουμε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα», κατέληξε η κα Boklag.

Διαβάστε ακόμη:

Super market: Φωτιά» στις τιμές προϊόντων – Πού καταγράφονται αυξήσεις

Προσφορές €107 δισ. για το πρώτο 10ετές ομόλογο της ΕΕ για το Ταμείο Ανάκαμψης

ΑΔΕΔΥ: Εξαιρούνται από την απεργία όσοι εμπλέκονται στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων