Με ταχύτερους ρυθμούς από το αρχικό σχεδιασμό υλοποιείται το επενδυτικό πλάνο ύψους 2 δισ. ευρώ που υλοποιούν Nova και την United Fiber. Όπως ανέφεραν στελέχη της Nova στο πλαίσιο της χθεσινής εκδήλωσης για την παρουσίαση του νέου οικοσυστήματος καινοτόμων συσκευών, οι επενδύσεις για το δίκτυο οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι (FTTH) πάνε πολύ πιο γρήγορα από τον αρχικό σχεδιασμό και εκτιμάται πως μέχρι τον προσεχή Νοέμβριο Nova και United Fiber θα έχουν φέρει οπτική ίνα σε 500.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις και συνολικά περί τις 540.000 έως το τέλος του έτους.
Η Nova έχει θέσει ως στόχο να φέρει μέσω της United Fiber την οπτική ίνα μέχρι το σπίτι σε 1 εκατομμύριο νοικοκυριά και επιχειρήσεις, σε όλη την Ελλάδα, ως το πρώτο τρίμηνο του 2026. Συνολικά η United Fiber θα υλοποιήσει την επένδυση για την κατασκευή ιδιόκτητου υπερσύγχρονου και εκτεταμένου δικτύου οπτικών ινών που ξεπερνά τα 22.000 χλμ., καλύπτοντας 1,6 εκατομμύρια νοικοκυριά στην Ελλάδα έως το 2027.
Στο πλαίσιο αυτό έχει ξεκινήσει ήδη και το έργο για την επίγεια σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης, η οποία θα αποτελέσει μέρος ενός ευρύτερου περιφερειακού δικτύου με στόχο την ενίσχυση των υποδομών της United Group (UG) στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η νέα σύνδεση υλοποιείται επίσης μέσω της United Fiber, αποτελεί μέρος της ευρύτερης διεθνούς στρατηγικής της UG για την περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών της και και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025.
Η σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα καλύπτει 548 χλμ. δικτύου, περνώντας από 8 μεγάλες πόλεις-κλειδιά της Ελλάδας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Λαμία, Λάρισα, Λιβαδειά, Κατερίνη, Θήβα). Από τη Θεσσαλονίκη, η νέα διαδρομή θα συνδέει τη Σόφια και το Βελιγράδι και, διασχίζοντας όλη την περιοχή των Βαλκανίων, θα συνδέεται με τους κύριους κόμβους της Δυτικής Ευρώπης μέσω της Λιουμπλιάνας. Παράλληλα, στα ανατολικά, θα ενισχύσει τις υφιστάμενες διασυνδέσεις με την Τουρκία και τη Μέση Ανατολή, καθώς και την υφιστάμενη διασύνδεση με τη Βουλγαρία. Στα δυτικά και στα νότια, η νέα σύνδεση θα αποτελεί μέρος του δικτύου υποδομών που συνδέει την Αθήνα με το υφιστάμενο υποβρύχιο καλώδιο προς την Ιταλία και την Κρήτη.
Νέα εμπορικά προγράμματα
Αναφορικά με το λανσάρισμα και τη δωρεάν διάθεση των νέων συσκευών στα προγράμματά της, τα στελέχη της Nova επισήμαναν πως στόχος είναι να προσφέρονται προϊόντα με την καλύτερη δυνατή απόδοση στην καλύτερη τιμή. Όπως έγινε γνωστό οι νέες συσκευές θα διατίθενται στα υφιστάμενα προγράμματα της εταιρείας αλλά και σε νέα που θα γίνουν γνωστά στο αμέσως επόμενο διάστημα. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο CMO της Nova, Μιχάλης Αναγνωστάκος, «η επόμενη γενιά premium συσκευών θα βοηθήσει τη χώρα να επιταχύνει την υιοθέτηση του 5G, βοηθώντας τη μετάβαση της Ελλάδας στην κοινωνία των gigabit».
Τα σενάρια για την πώληση
Τέλος, σε ό,τι αφορά τη διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση της Nova που βρίσκεται σε εξέλιξη, όπως έγραψε έγκαιρα το dark room στη δεύτερη φάση έχουν περάσει τέσσερις ενδιαφερόμενοι επενδυτές. Πρόκειται για το γνωστό επενδυτικό fund Warburg Pincus, την αμερικανική Searchlight Capital Partners, την Εtisalat (E&) των ΗΑΕ (η οποία πρόσφατα ανέβασε τη συμμετοχή της στο Vodafone Group στο 15%) και η Saudi Telecom Company (STC) από τη Σαουδική Αραβία, ενώ ΑPAX και ΔΕΗ έμειναν εκτός. Οι δεσμευτικές προσφορές αναμένονται στο διάστημα Οκτωβρίου – Νοεμβρίου, χωρίς αυτό να είναι δεσμευτικό. Να σημειωθεί πως πέραν της NOVA υπάρχουν ξεχωριστές διαγωνιστικές διαδικασίες και για τις υπόλοιπες θυγατρικές της United Group στα Βαλκάνια, στις οποίες μετέχουν οι APAX, Etisalat, STC, Warburg Pincus.
Διαβάστε ακόμη
Η efood θέλει να αλλάξει το χάρτη της μικρής λιανικής με το efood local
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ