Το «φράγμα» των 200 εκατ. ευρώ αναμένεται να υπερβεί η συνολική εκτιμώμενη παραγόμενη αξία του οικοσυστήματος της SOFTONE (επάνω στα προϊόντα της) έως το 2026, από τα 120+ εκατ. ευρώ της σχετικής πρόβλεψης για το 2023 και τα 89+ εκατ. ευρώ του 2022, όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου, Πάνος Μαρτίνης.

Στο πανελλαδικό δίκτυό της συμπεριλαμβάνονται μάλιστα περισσότεροι από 600 εξειδικευμένοι συνεργάτες / επιχειρήσεις, συν ακόμα 4.500 προγραμματιστές και σύμβουλοι (με 10.000+ πιστοποιήσεις) στο δυναμικό της και 550+ εργαζόμενοι υψηλής κατάρτισης.

Σύμφωνα με τον κ. Μαρτίνη, η SOFTONE, ως κορυφαίος πάροχος Cloud-based λύσεων business software στην ελληνική αγορά, ξεχωρίζει για τρία κυρίως ποιοτικά χαρακτηριστικά, στα οποία βασίζει τη μακρόπνοη ανάπτυξή της:

  • Την αλματώδη αύξηση των cloud υπηρεσιών. Με περισσότερους από 50.000 πελάτες στο cloud, η συμμετοχή των cloud υπηρεσιών επί του συνολικού κύκλου εργασιών του ομίλου, ανήλθε στο 47% το 2022 και φέτος προβλέπεται να αγγίξει το 57%
  • Την εστίαση σε συνδρομητικά μοντέλα που εξασφαλίζουν επαναλαμβανόμενα έσοδα (recurring revenue), που ξεπέρασαν το 2022 το 75% του συνολικού κύκλου εργασιών
  • Τη στρατηγική διεύρυνσης της προϊοντικής γκάμας πέρα από το ERP, η οποία κατά τον ίδιο έχει αρχίσει να αποκτά ένα ισχυρό momentum και να φέρνει αποτελέσματα

Ο Πάνος Μαρτίνης έκανε λόγο για άξονες, «οι οποίοι μας διαφοροποιούν και μας δίνουν πρωτοπορία σε αυτόν τον χώρο διαχρονικά και για πολλά χρόνια στο μέλλον. Η ελληνική αγορά αλλάζει και εμείς είμαστε έτοιμοι να αδράξουμε την ευκαιρία, με βάση τη δουλειά που έχουμε κάνει».

«Η καινοτομία είναι στο DNA της SOFTONE, είμαστε δεσμευμένοι στην καινοτομία και επενδύουμε διαχρονικά σε τεχνολογίες. Αυτό είναι κάτι που μπορούν να το ισχυριστούν πολλοί, εμείς μπορούμε να το αποδείξουμε με την πορεία μας», σχολίασε ο CTO του ομίλου, Γιάννης Σαλίχος.

Η εγχώρια αγορά του business software αναπτύσσεται με ιδιαίτερα ταχείς ρυθμούς (ένας λόγος για τον οποίο υπάρχουν υψηλές προσδοκίες για τα μελλοντικά μεγέθη της SOFTONE, που ελέγχει το 1/4 αυτής μέσω του οικοσυστήματός της) και όπως τόνισε ο Εκτελεστικός Πρόεδρος, Αντώνης Κυριαζής, από τα παλαιότερα στελέχη του κλάδου, εκτιμάται με εμπειρικά κριτήρια («η αγορά ορίζεται από το τι ξοδεύει ο πελάτης για business software») ο τριπλασιασμός της από 300-400 εκατ. ευρώ σήμερα σε βάθος μιας 5ετίας (ήτοι σε μια αξία 900 εκατ. ευρώ-1,2 δισ. ευρώ).

Αντώνης Κυριαζής, ECoB

Ο κ. Κυριαζής μίλησε για την «απόλυτη καταιγίδα» στον κλάδο της πληροφορικής, λόγω των αναγκών της αγοράς σε συνδυασμό με τις χρηματοδοτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης και τις επιδοτήσεις για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό των επιχειρήσεων. Επισημάνθηκε, επίσης, ότι ο όμιλος θα συνεχίσει τις στοχευμένες εξαγορές και επιδιώκει την είσοδό του σε νέες αγορές του εξωτερικού, με το βλέμμα στραμμένο στη ΝΑ Ευρώπη, πλην της Ρουμανίας, της Βουλγαρίας και της Κύπρου: «Κοιτάμε συνεχώς, θα ακούσετε και μέσα στο 2023. Πάντα έχουμε ανοικτά τα ραντάρ.

Η Ρουμανία και η Βουλγαρία έχουν τεράστια προοπτική και πραγματικά όσο περισσότερο εστιάσουμε εκεί, τόσο πιο ωφελημένοι θα βγούμε. Έχουμε πλέον αναπτύξει προϊόντα, τα οποία όμως δεν χρειάζονται παρουσία τοπικών γραφείων…», απάντησε σε σχετική ερώτηση ο κ. Μαρτίνης και λίγο νωρίτερα στάθηκε στο γεγονός ότι τα τελευταία πέντε χρόνια ο όμιλος έχει πραγματοποιήσει ορισμένες εξαιρετικά σημαντικές εξαγορές άλλων εταιρειών (Impact, cosmoONE, Regate, AppSoft, Unisoft, Prosvasis, QBS), τις 5 την περίοδο 2022-23.

Ο ίδιος δεν προσδιόρησε το ύψος των μελλοντικών επενδύσεων, αρνήθηκε κατηγορηματικά κάθε σενάριο ενδεχόμενης εισαγωγής του ομίλου στο ελληνικό χρηματιστήριο ή σε κάποιο του εξωτερικού και ξεκαθάρισε ότι «το Ταμείο Ανάκαμψης μας ωφελεί έμμεσα στον βαθμό που οι πόροι του επιδοτούν τις επιχειρήσεις για να κάνουν επενδύσεις στην ψηφιακή τους μετάβαση.

Δεν μας ενδιαφέρουν τα δημόσια έργα, δεν είμαστε εταιρεία έργων. Είμαστε προϊοντική εταιρεία, μας ενδιαφέρει το SaaS, όπως είπαμε πριν». Εξήγησε δε ότι ο όμιλος δεν επιδιώκει να αυξήσει τον τζίρο του μέσα από τις εξαγορές, αφού από την οργανική ανάπτυξη προέρχεται το 58% της αύξησης των εσόδων του 2023.

«Επενδύουμε τα κέρδη μας»

Οι ισχυροί ρυθμοί ανάπτυξης του ομίλου αφορούν το πρώτο εξάμηνο του 2023 με βάση την ως τώρα εικόνα που έχει σχηματίσει η διοίκηση από τα υπάρχοντα στοιχεία. Πέρα από τη νέα αύξηση των πωλήσεων (40,8%) και της κερδοφορίας (EBITDA 42,6%) για το τρίμηνο του 2023, μετά από τις επιδόσεις του 2022, όπως αποτυπώθηκαν και στο σχετικό ενημερωτικό δελτίο, ο CEO Πάνος Μαρτίνης υπογράμμισε τα σημαντικά ταμειακά διαθέσιμα (6,5 εκατ. ευρώ το 2021, 7,7 εκατ. ευρώ το 2022, 9,5 εκατ. εύρώ το 2023), τα οποία διασφαλίζουν ανάλογη κεφαλαιακή επάρκεια και βοηθούν την SOFTONE να επενδύει τα κέρδη της στην ανάπτυξη νέων προϊόντων.

Για το 2023 η πρόβλεψη εσόδων εκτινάσσεται στα 49 εκατ. ευρώ με EBITDA 12,8 εκατ. ευρώ, με ισχυρό περιθώριο EBITDA 26,1%, θέτοντας τις βάσεις για ακόμη πιο ισχυρή ανάπτυξη και το 2024. Το 80% των εσόδων προέρχεται από το πανελλαδικό δίκτυο του ομίλου.

Μεγάλο δείκτη μεγέθους αποτελούν οι επιδόσεις στον τομέα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, καθώς έχουν εκδοθεί πάνω από 100 εκατ. παραστατικά από την υπηρεσία Einvoicing (το 70% του συνόλου των παραστατικών που έχουν διαβιβαστεί στην πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ), η διείσδυση στα λογιστικά γραφεία (πάνω από 5.000 χρησιμοποιούν τα προϊόντα της SOFTONE) και το σύνολο των 75.000 επιχειρήσεων/πελατών.

Οι 6 άξονες

Η στρατηγική του οργανισμού συνοψίζεται από τον κ. Μαρτίνη σε έξι άξονες ανάπτυξης:

  • Το Πανελλαδικό δίκτυο 600+ εξειδικευμένων συνεργατών.
  • Την πρωτοπορία στο Cloud και τις τεχνολογίες αιχμής.
  • Τις στρατηγικές εξαγορές με ισχυρή στόχευση.
  • Το διευρυμένο portfolio λύσεων business software.
  • Την σταθερή διείσδυση σε διεθνείς αγορές.
  • Το Πολυδιάστατο Executive Team και Δ.Σ. διεθνούς εμβέλειας.

«Το πρώτο στάδιο του consolidation της αγοράς του business software είναι ένα έργο, το οποίο έχει ξαναπαιχτεί με πολύ παρόμοιο τρόπο το 2001-2004. Οι πρωταγωνιστές του σήμερα δεν υπάρχουν σαν εταιρικές οντότητες, υπάρχουν σαν brands. Τότε είχαν συγκεντρώσει το 90% της αγοράς μέσω δεκάδων εξαγορών, αλλά ο ενθουσιασμός και τα limit up κράτησαν λίγο», σχολίασε ανάμεσα σε άλλα ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ομίλου, Αντώνης Κυριαζής.

Διαβάστε ακόμη

Μπαράζ αγωγών κατά της συμφωνίας UBS-Credit Suisse – Κλιμακώνουν την πίεση μέτοχοι και ομολογιούχοι (tweet+pics)

Κωτσόβολος: Ο αντίκτυπος από το «πωλητήριο» και το επενδυτικό πλάνο

HIG Capital: Νέες επενδύσεις 650 εκατ. ευρώ σε logistics – ξενοδοχεία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ