Οι πωλήσεις των πολυτελών και ακριβών αυτοκινήτων είχαν τεράστια πτώση κατά τη διάρκεια της πολυετούς κρίσης στην Ελλάδα, όμως με την επάνοδο της αγοράς στην κανονικότητα κάποιες μάρκες ΙΧ που πάντα αποτελούσαν ένα απλό όνειρο για τον μέσο πολίτη ανεβάζουν πλέον ταχύτητες.

Τα μοντέλα της Porsche, για παράδειγμα, απευθύνονται σε «γερά πορτοφόλια» και η διοίκηση της Μοτοδυναμικής παρακολουθεί με ικανοποίηση την αύξηση των πωλήσεων τους, σε μια χρονιά κατά την οποία η ίδια αναμένει νέο ρεκόρ εσόδων και κερδοφορίας.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στην ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα του πρώτου 9μήνου ο πρόεδρος και CEO της εισηγμένης, Πάρης Κυριακόπουλος, μεταξύ πολλών άλλων θεμάτων, μέχρι τώρα, μέσα στο 2023, έχουν ταξινομηθεί 145 οχήματα της φημισμένης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας όταν ολόκληρη την περασμένη χρονιά έφτασαν τα 121.

Επιπλέον, λόγω κάποιων καθυστερήσεων οι πωλήσεις του νέου μοντέλου Cayenne της Porsche άρχισαν από τα τέλη Σεπτεμβρίου, αντί του Αυγούστου, πράγμα που σημαίνει ότι όσα από τα δημοφιλή SUV προλάβουν να ταξινομηθούν στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου φέτος, θα καταγραφούν ουσιαστικά εντός του τελευταίου τριμήνου του έτους.

Έτσι, θα ενισχυθούν ακόμα περισσότερο και οι επιδόσεις της συγκεκριμένης δραστηριότητας για τη Μοτοδυναμική, με την προσδοκία των πωλήσεων ενός σημαντικού αριθμού αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας.

Επίσης, οι πωλήσεις της Porsche εμφάνισαν τηνμεγαλύτερη αύξηση στο 9μηνο για τον όμιλο με 26,8 εκατ. ευρώ (+34,5%), ακολούθησε η Yamaha (δίκυκλα και προϊόντα θάλασσας σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία) με 59,5 εκατ. ευρώ (+17,3%), ενώ η Sixt είδε τα έσοδα από τις ενοικιάσεις αυτοκίνητων να ανέρχονται στα 34,9 εκατ. ευρώ (+8,5%) και τις πωλήσεις αυτοκινήτων στα 6 εκατ. ευρώ, από 0,5 εκατ. ευρώ το 2022 – λόγω έλλειψης διαθεσιμότητας.

Σε γενικότερο επίπεδο, οι πωλήσεις της Μοτοδυναμικής άγγιξαν τα 126,5 εκατ. ευρώ (+23,4%) στους πρώτους εννέα μήνες του 2023, όταν στο σύνολο της χρήσης του 2022 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 132 εκατ. ευρώ.

Πέτυχε, παράλληλα, αύξηση 23,2% στα καθαρά κέρδη παρά την πίεση που προκλήθηκε στο μικτό περιθώριο κέρδους από την σταδιακή εξομάλυνση των προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, η οποία κατά τα άλλα βοηθά να δημιουργηθούν αποθέματα για να καλυφθεί η ζήτηση. Επιδόσεις, στις οποίες συνέβαλαν όλες οι δραστηριότητες, όπως επισημάνθηκε από την διοίκηση.

Βλέπει εξαγορές

Η διεύρυνση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της, μέσα από εξαγορές ή από την αντιπροσώπευση νέων brands, ανήκει στους στόχους της Μοτοδυναμικής, αρκεί να ταιριάζουν στη φιλοσοφία του ομίλου και να μην ανταγωνίζονται τα ήδη υφιστάμενα. «Παρακολουθούμε πώς κινείται η αγορά παντού (και στην Κίνα).

Αν προχωρήσουμε σε κάποια κίνηση θα είναι πολύ επιλεκτική με βάση το DNA μας και θα πρέπει να ταιριάζει με το portfolio μας», είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου σε μια άλλη αποστροφή των τοποθετήσεών του.

Τις προοπτικές της Μοτοδυναμικής ενδυναμώνει η εξαγορά του 19,5% των μετοχών της Lion Rental (Sixt) έναντι 7,7 εκατ. ευρώ τον περασμένο Μάιο, σε συνδυασμό με την αύξηση του στόλου της, με ανοιχτό το ενδεχόμενο της απορρόφησης της θυγατρικής εταιρείας από τη μητρική.

Ο κ.Κυριακόπουλος μίλησε μάλιστα για «μια πολύ καλή και ιδιαίτερα συμφέρουσα συμφωνία για την Μοτοδυναμική», που ολοκληρώθηκε από τα διαθέσιμα κεφάλαιά της, χωρίς προσφυγή σε δανεισμό.

Εξήγησε δε ότι η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει αποκτήσει μια καλή δυναμική και αναφέρθηκε σε «μια πολύ δυνατή ομάδα, στην οποία έχουμε εμπιστοσύνη για την επίτευξη των στόχων».

Ανάμεσα σε άλλα, επισημάνθηκε ότι η τουριστική κίνηση του Οκτωβρίου συνεισέφερε στην κατηγορία των ενοικιάσεων αυτοκινήτων, ότι η κερδοφορία στο μεγαλύτερο της ποσοστό έχει ήδη επιτευχθεί, με το 4ο τρίμηνο να θεωρείται πιο αδύναμο και λόγω εποχικότητας και ότι η κρίση στην Μέση Ανατολή επηρεάζει ως έναν βαθμό τις κρατήσεις εξ αιτίας της μείωσης των αφίξεων από το Ισραήλ, ευχόμενος να σταματήσει αυτό που συμβαίνει «πρώτα για τους ανθρώπους εκεί».

Η διοίκηση της εισηγμένης βρίσκεται σε συζητήσεις με τις τράπεζες για την αύξηση του κόστους χρηματοδότησης το 2023 και 2024 και τους τρόπους άμβλυνσης των επιπτώσεων, με το μέσο επιτόκιο δανεισμού στο 9μηνο να ανέρχεται σε 6,1% από 3,6% πέρσι.

Το μακροπρόθεσμο ενεργητικό του ομίλου (εξαιρώντας την επίδραση του ΔΠΧΑ 16) ανήλθε στα 65,1 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 19,8% έναντι του 2022 που οφείλεται κυρίως στις επενδύσεις σε στόλο της Sixt.

Ο καθαρός δανεισμός του ανήλθε στα 31,3 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 12,3 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2022. Τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν σε 0,36 ευρώ από 0,30 για την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

 Τα μερίδια της Yamaha

Ο κ.Κυριακόπουλος μίλησε για «σημάδια πληθωρισμού» σε ορισμένα προϊόντα, δεν απέκλεισε πιθανές στοχευμένες προσφορές από τον όμιλο σε συγκεκριμένες κατηγορίες (όπως η μείωση τιμών σε μηχανάκια και εξωλέμβιες), έδωσε ένα νέο στίγμα μιλώντας για «αλλαγές στο μίγμα της δουλειάς μας», για «υγιή αποτελέσματα σε όλες τις δραστηριότητες» και για προοπτικές αύξησης του μεριδίου αγοράς της Yamaha σε όλες τις κατηγορίες.

Απάντησε σε ερώτηση που δέχθηκε ότι η λιανική αγορά του αυτοκινήτου στην Ελλάδα δεν παρουσιάζει ιδιαίτερα μεγάλη συγκέντρωση, κατά την γνώμη του, σε σύγκριση για παράδειγμα με άλλες δυτικές χώρες και υπογράμμισε ότι κάποια εποχή μειώθηκε στο 1/3 σε σχέση με το peak της. Προανήγγειλε, τέλος, τη διοργάνωση event για το νέο κατάστημα Porsche της Μοτοδυναμικής στη Μεταμόρφωση.

Διαβάστε ακόμη

Κιτιξής (Worldline Greece): Το deal με Cardlink – Eurobank, το «στοίχημα» της διασύνδεσης με ΑΑΔΕ και το ψηφιακό ευρώ

Πετζετάκις: Στη «σέντρα» με νέο σφυρί για οικόπεδο στο Ηράκλειο Κρήτης (pics)

Σκρέκας: Επέβαλε πρόστιμα 2.000.000 ευρώ σε πολυεθνικές για αθέμιτη κερδοφορία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ