Με τον βασικό μέτοχο, τον επιχειρηματία κ. Πάνο Γερμανό να προχωρά σε μία νέα κεφαλαιακή ένεση ύψους 50 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία μίας στέρεης βάσης μετά την πλήρη απορρόφηση της Media Markt, ο Όμιλος Public προχωρά στην υλοποίηση ενός πολύπλευρου αναπτυξιακού σχεδίου, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει την σταδιακή ένταξη λευκών συσκευών υπό το brand της Media Markt εντός του συνόλου των καταστημάτων της Public, εξαγορές και κοινοπραξίες σε διάφορα μέτωπα, shops in a shop και επέκταση προϊοντικής γκάμας, επενδύσεις στην κατεύθυνση της omnichannel εμπειρίας, νέες υπηρεσίες, αλλά και την μεταμόρφωση των μεγάλων καταστημάτων της Media Markt σε μικρά Logistics hubs ανά την επικράτεια. Τα τελευταία, όπως και όλες οι δομές Logistics στις οποίες έχει επενδύσει ο Όμιλος τα τελευταία δύο χρόνια και αναμένεται να παίξουν καταλυτικό ρόλο στο νέο άνοιγμα που θα γίνει μέσω marketplace σε «συγγενείς» κατηγορίες προϊόντων.

Όπως ανακοίνωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Public το φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο φθάνει τα 50 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 10 εκατ. θα κατευθυνθούν για την αναβάθμιση 32 καταστημάτων ως το τέλος του 2023.

Παράλληλα άλλα 20 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν σε επενδύσεις σε scale ups, όπως έγινε πέρυσι με την περίπτωση της μετοχικής εισόδου στην douleutaras.gr ή λίαν προσφάτως στην klarna. Σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά μάλιστα εξετάζονται σήμερα τουλάχιστον άλλες δύο περιπτώσεις εξαγοράς ή μετοχικής εισόδου. Η μία αφορά το περιβόητο last mile, το οποίο ο Όμιλος, μετά και τις επενδύσεις στα Logistics, θέλει να ενισχύσει. Ήδη

Ο κ. Μπουρλάς σημείωσε πως ήδη γίνονται διάφορες συζητήσεις με εταιρείες στο χώρο των ταχυμεταφορών χωρίς ωστόσο να διευκρινίζει εάν πρόκειται για νέες επιχειρηματικές προσπάθειες, αν και άφησε να εννοηθεί ότι έχουν υπάρξει και συζητήσεις με ξένες εταιρείες ταχυμεταφορών που έχουν μεν βάσεις στη χώρα αλλά δεν έχουν επενδύσει στο door to door. Σε κάθε περίπτωση ανακοίνωσε την εμπορική συνεργασία με το BOX NOW, το μεγαλύτερο δίκτυο lockers στη χώρα.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Public Group κ. Ρόμπυ Μπουρλάς κατά τη χθεσινή παρουσίαση

Σε ό,τι αφορά το χώρο της τεχνολογίας παραδέχθηκε ότι τον Όμιλο μέσω της Public Capital Partners τον ενδιαφέρει να μπει στο χώρο των audiobooks, κάτι που όμως πιθανότατα θα κάνει μέσω επένδυσης σε μία απ’ τις κυρίαρχες δυνάμεις της αγοράς.

Αποκάλυψε δε πως τα μισά απ’ τα 20 εκατ. ευρώ που έχει ως «δύναμη πυρός» η Public Capital Partners έχουν ήδη δεσμευτεί ενώ τα άλλα 10 εκατ. ευρώ πιθανόν να έχουν δεσμευτεί σε νέες επενδύσεις ως το τέλος του 2023. Σημείωσε δε ότι το σύνολο των επενδύσεων του συγκεκριμένου σκέλους γίνεται με στόχο τη διασύνδεση και τις συνέργειες με την Public.

Σε ό,τι αφορά τα καταστήματα ο κ. Μπουρλάς ξεκαθάρισε πως το brand Media Markt δεν πρόκειται να σβήσει. Τουλάχιστον δεν έχει τεθεί κάποιος χρονικός ορίζοντας γι αυτό. Ωστόσο ο συνδυασμός των δύο μπραντών, όπως γίνεται τα τελευταία δύο χρόνια, θα επιταχυνθεί σε περισσότερα σημεία με στόχο τελικά το Media Markt να γίνει «μέρος» μέσα σε όλα τα καταστήματα Public, τα οποία θα έχουν και λευκές συσκευές.

Την ίδια ώρα μέσω της πρακτικής shops in a shop ο κ. Μπουρλάς προανήγγειλε συνεργασίες με άλλους λιανέμπορους που πουλάνε «συγγενικά» προϊόντα, όπως πχ οικιακά είδη. Το μοντέλο, όπως εξήγησε ήδη λειτουργεί με επιτυχία εδώ και χρόνια στην εστίαση (σσ η εταιρεία μισθώνει τα καφέ – εστιατόρια στα flagship καταστήματα) και πλέον στην επιδιόρθωση ηλεκτρονικών συσκευών μέσω της iRepair. Την ίδια ώρα προαναγγέλλοντας αναβάθμιση του marketplace ο κ. Μπουρλάς άφησε να εννοηθεί ότι η ίδια η PMM μπορεί να επεκταθεί και σε νέες προϊοντικές κατηγορίες μέσω συνεργασιών (πχ Outdoor παιχνίδια, fitness & Wellness κοκ).

Τέλος ο κ. Μπουρλάς ανακοίνωσε ότι το κέντρο καινοτομίας Publicnext που έχει δημιουργηθεί στα κεντρικά του Ομίλου Public έχει στελεχωθεί με 25 άτομα με την προοπτική να φθάσουν τα 100, κυρίως προγραμματιστές, ως το τέλος του έτους. Το συγκεκριμένο κέντρο προς το παρόν εργάζεται για τις ανάγκες του Ομίλου και τη διασυνδεσιμότητα μεταξύ των συστημάτων της Public με τους συνεργάτες. Ωστόσο στόχος είναι σε δεύτερη φάση να αρχίσει να προσφέρει υπηρεσίες στην αγορά.

Ερωτηθείς για τις οικονομικές επιδόσεις του Ομίλου ο κ. Μπουρλάς σημείωσε πως ο κύκλος εργασιών το 2021 είχε φθάσει τα 440 εκατ. ευρώ με τη λειτουργική κερδοφορία στα 2,2 εκατ. ευρώ χωρίς ωστόσο να αναφέρει άλλα στοιχεία.

Διαβάστε ακόμη

Πώς βλέπουν τώρα οι μεγάλοι «παίκτες» του εγχώριου real estate την αγορά ακινήτων

Η κόκκινη κάρτα στην Αττική Οδό, η Goldman Sachs αγόρασε ξενοδοχεία στη Χαλκιδική, η HIG θέλει τον Beinoglou και ο Γερμανός πολιορκεί δύο εταιρίες

Σαν να τελείωσε ο πόλεμος – Ραγδαία αποκλιμάκωση των τιμών φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού