Τη βάση της στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» αποφάσισε να κλείσει για τη χειμερινή περίοδο, η Ryanair.

Ειδικότερα από τις 29 Οκτωβρίου έως τα τέλη Μαρτίου, η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία αποδεσμεύει δύο αεροσκάφη της από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», μειώνοντας τα δρομολόγια της σε 10, από 29 που ήταν προγραμματισμένα. Κάτι που σημαίνει ότι θα μειωθεί σχεδόν στο ήμισυ η χωρητικότητα.

Η Ryanair θα διατηρήσει 10 δρομολόγια από Αθήνα προς Δουβλίνο, Λονδίνο, Βρυξέλλες, Μιλάνο, Μπολόνια, Ρώμη, Βουδαπέστη, Κατοβίτσε, Βιέννη και Μάλτα, μη σταθμεύοντας πλέον κανένα αεροσκάφος στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Αυτό σημαίνει ότι οι τέσσερις βάσεις που διέθετε στην Αθήνα το 2019 και πέρυσι έγιναν δύο, θα μηδενίσουν τη φετινή χειμερινή σεζόν.

Οι λόγοι

Στην απόφαση αυτή οδηγήθηκε, όπως υποστηρίζει η Ryanair, λόγω μη ύπαρξης κινήτρων από τον ελληνικό αερομεταφορέα και τη Fraport Greece, που διαχειρίζεται κι άλλα περιφερειακά αεροδρόμια, ώστε να τονώσει την επιβατική της κίνηση τη χειμερινή περίοδο. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, επιρρίπτει ευθύνες σε κυβέρνηση και «Ελευθέριος Βενιζέλος» για διατήρηση μη ανταγωνιστικών χρεώσεων.

Πιο συγκεκριμένα η ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρει τα εξής:

«Η ελληνική κυβέρνηση δεν παράσχει μακροπρόθεσμα κίνητρα στις αεροπορικές εταιρείες να επενδύσουν στον Αεροδρόμιο της Αθήνας για ταξιδιωτικές περιόδους μη αιχμής ή να αναπτύξουν τον τουρισμό με τον τρόπο που έκαναν η Ισπανία, η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Κύπρος.

Δυστυχώς για τους Έλληνες πολίτες, η απόφαση να πουληθούν τα περισσότερα ελληνικά αεροδρόμια σε γερμανικές εταιρείες υψηλού κόστους είχε καταστροφικό αντίκτυπο στη δημιουργία θέσεων εργασίας, καθώς αυτοί οι ξένοι φορείς εκμετάλλευσης αεροδρομίων στραγγαλίζουν την ελληνική οικονομία περιορίζοντας τη ροή τουριστών και τις επιχειρηματικές συνδέσεις και έχουν κανένα ενδιαφέρον για μείωση των τιμών για την τόνωση της κυκλοφορίας.

Σε μια εποχή που άλλες κυβερνήσεις και αεροδρόμια μειώνουν τις χρεώσεις και εισάγουν προγράμματα ανάκαμψης του τουρισμού, η ελληνική κυβέρνηση συνέχισε να εφαρμόζει ποινικό φόρο ανάπτυξης αεροδρομίου ύψους 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθιστώντας τα ελληνικά τέλη πρόσβασης μη ανταγωνιστικά.

Η Ryanair έχει υποβάλει αρκετές προτάσεις ανάπτυξης στην ελληνική κυβέρνηση από τον Νοέμβριο του ’21, με τις οποίες η αεροπορική εταιρεία θα διπλασιάσει τους επιβάτες από 5 σε 10 μέτρα τα επόμενα 5 χρόνια, θα μειώσει την εποχικότητα με πάνω από 2,5 εκατομμύρια επιπλέον επιβάτες εκτός αιχμής ετησίως, θα αυξήσει το εισόδημα από τον τουρισμό σε 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως, δημιουργώντας 4.000 τοπικές θέσεις εργασίας και θα δούμε την πολύ αναγκαία ανάπτυξη στα υποεξυπηρετούμενα νησιά και περιφέρειες. Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση απέτυχε να απαντήσει στις προτάσεις της Ryanair που θα μεταμόρφωναν πλήρως τον ελληνικό τουρισμό τα επόμενα 5 χρόνια.

Η Ryanair είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία που αναπτύσσεται σημαντικά στην Ευρώπη, ενώ άλλες μειώνουν χωρητικότητα, θέσεις εργασίας και στόλο. Με περισσότερες από 150 παραδόσεις νέων αεροσκαφών τα επόμενα 4 χρόνια, η Ryanair είναι σε θέση να προσφέρει την ταχεία ανάπτυξη των επιβατών, τη συνδεσιμότητα και την προσβασιμότητα που απαιτούνται για την τόνωση της ελληνικής τουριστικής αγοράς, καθώς συνεχίζει να προσφέρει ανάπτυξη σε όλη την Ευρώπη τον χειμώνα του ’22.

Ο CEO της Ryanair, Eddie Wilson, δήλωσε:

«Είμαστε απογοητευμένοι που ανακοινώνουμε το κλείσιμο της βάσης μας στην Αθήνα στα τέλη του Οκτώβρη του ’22 για τη χειμερινή περίοδο, αλλά η ελληνική κυβέρνηση απέτυχε να ανταποκριθεί στα φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης της Ryanair για ένα τόσο απαραίτητο πρόγραμμα ανάκαμψης του τουρισμού καθιστώντας τα τέλη πρόσβασης μη ανταγωνιστικά, όπως έχουν ήδη κάνει η Κροατία, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία και άλλες. Το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς η ελληνική κυβέρνηση και η γερμανική ιδιοκτησία υψηλού κόστους αποτυγχάνουν να προσφέρουν για τον λαό και την οικονομία της Ελλάδας.

Ζητάμε και πάλι από τον Υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια να απαντήσει στις γραπτές αναπτυξιακές μας προτάσεις με τις οποίες προσφέρουμε τον μετασχηματισμό της τουριστικής αγοράς της Ελλάδας τα επόμενα 5 χρόνια, διπλασιάζοντας την κίνηση σε 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, ενισχύοντας τον τουρισμό εκτός αιχμής, δημιουργώντας 4.000 τοπικές θέσεις εργασίας, υποστηρίζοντας την τόσο αναγκαία περιφερειακή ανάπτυξη. Αυτή η αποτυχία δέσμευσης της ελληνικής κυβέρνησης έχει ήδη οδηγήσει στο κλείσιμο της βάσης μας στη Ρόδο από τη Ryanair αυτό το καλοκαίρι και τώρα μας έχει αναγκάσει να κλείσουμε τη βάση μας στην Αθήνα αυτόν τον Οκτώβριο και να αναδιαθέσουμε αυτή τη χωρητικότητα σε ανταγωνιστικούς προορισμούς χαμηλότερου κόστους, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Κύπρος και η Πορτογαλία.

Η δομή χρέωσης των αεροδρομίων στην Ελλάδα είναι δυσλειτουργική καθώς επιβραβεύει τους Γερμανούς φορείς εκμετάλλευσης αεροδρομίων που ελέγχουν ζωτικό μέρος της ελληνικής εθνικής υποδομής εις βάρος της οικονομικής ανάπτυξης στον τουρισμό και τη συνδεσιμότητα. Είναι ανεξήγητο το γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν χρησιμοποιεί κίνητρα στα ελληνικά αεροδρόμια για να προωθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας αντί να προστατεύει παρωχημένες γερμανικές πρακτικές υψηλού κόστους.

Καλούμε τον Υπουργό Κικίλια να απαντήσει επιτέλους εγγράφως στις αναπτυξιακές προτάσεις της Ryanair που θα μεταμορφώσουν τον ελληνικό τουρισμό δημιουργώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα κατά τη χειμερινή περίοδο», αναφέρει τέλος η ανακοίνωση της εταιρείας.

Διαβάστε ακόμη: 

Γιατί η Παπουτσάνης πήρε το «Αρκάδι»

Πλειστηριασμοί: Ποιο οικόπεδο – «φιλέτο» στην παραλιακή βγαίνει στο σφυρί (pics)

Πόσο κοστίζουν τα δωμάτια στα ξενοδοχεία σε ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις – και στην Αθήνα (πίνακας)