Το μοντέλο της συγκρατημένης ανάπτυξης στην Ελλάδα και το καλοκαίρι του 2020 συνεχίζει να ακολουθεί η Ryanair στη χώρα μας, ελλείψει, σύμφωνα με τους επιτελείς της, κινήτρων για την αύξηση της αεροπορικής κίνησης κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

«Εχουμε πεί κατ’ επανάληψη στις ελληνικές κυβερνήσεις να παρέχουν κίνητρα με φθηνότερες τιμές κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού για τις αεροπορικές που θα συνεχίζουν τα δρομολόγια κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Ετσι θα έχουν την ευκαιρία να αυξήσουν την κερδοφορία τους κατά τους καλοκαιρινούς μήνες με τις υψηλές πληρότητες, απορροφώντας οι ίδιες ένα μέρος των ζημιών από τις μειωμένες πληρότητες των χειμερινών μηνών», ανέφερε χθές το απόγευμα ο David O’Brien, εμπορικός διευθυντής της low cost αεροπορικής, στο πλαίσιο της παρουσίασης του προγράμματος της εταιρείας για το καλοκαίρι του 2020.

«Παρόλ’ αυτά, είμαστε εδώ και αυτό είναι σημαντικό, σε αντίθεση με την Thomas Cook. Επιπλέον εξακολουθούμε και αναπτυσσόμαστε στην Ελλάδα, έστω κι αν αυτό δεν είναι με τους ρυθμούς που θα θέλαμε. Για τη σεζόν που ξεκινά τον Απρίλιο του 2020 υπολογίζουμε να εξυπηρετήσουμε 6,6 εκατ. επιβάτες από 6,3 εκατ. επιβάτες κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν του 2019, νούμερο το οποίο θα μπορούσε να είναι στα 10 εκατ., εφόσον δίνονταν κίνητρα για φθηνότερες τιμές από τα ελληνικά αεροδρόμια».

Ο κ. Ο’ Brien είπε ότι η στρατηγική της εταιρείας επικεντρώνεται στην εξασφάλιση όσο το δυνατόν πιο αποδοτικών δρομολογίων και γι’ αυτό το λόγο δεν θα διστάσει να «κόψει» συνδέσεις ακόμη και σε προορισμούς που είναι δημοφιλείς, εφόσον κριθεί ότι αυτές είναι πιο ακριβές.

Με αυτή την στρατηγική ουσιαστικά κινήθηκε στα Χανιά, όταν πριν από ενάμιση χρόνο η εταιρεία είχε κλείσει τη βάση της στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο, ανακοινώνοντας παράλληλα και το «κόψιμο» δρομολογίων εσωτερικού, μεταφέροντας τα αεροπλάνα σε πιο αποδοτικά δρομολόγια. Χθες, ο κ. Ο’Brien επεσήμανε ότι η low cost αεροπορική θα επανεξετάσει την στρατηγική της στα Χανιά, ωστόσο από τη σεζόν του 2021 υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Οσον αφορά τώρα το πρόγραμμα για το 2020, οι θερινές συνδέσεις περιλαμβάνουν συνολικά 147 συνδέσεις, εκ των οποίων οι 14 καινούριες.

Ενδεικτικά, το νέο πρόγραμμα από Αθήνα περιλαμβάνει συνολικά 37 δρομολόγια με 4 νέες συνδέσεις σε Βαρκελώνη, Νυρεμβέργη, Μαδρίτη, Τουλούζη.

Από Θεσσαλονίκη περιλαμβάνει συνολικά 34 συνδέσεις, εκ των οποίων οι τρείς νέες σε Πράγα, Μπορντώ, Αμμάν, από Χανιά 22 συνδέσεις (1 νέα σε Μασσαλία), από Ρόδο 13 συνδέσεις με μία νέα προς Πράγα, από Κεφαλονιά 5 συνδέσεις με δύο νέες σε Μπολόνια και Φραγκφούρτη, μία νέα σύνδεση από Καβάλα προς Βουκουρέστι, 4 συνδέσεις από Καλαμάτα εκ των οποίων οι δύο νέες προς Γκντάνσκ και Μιλάνο, ενώ στις 20 συνδέσεις είναι οι συνδέσεις της Κέρκυρας, 4 του Ηρακλείου, 4 επίσης της Μυκόνου, 3 της Κώ, μία σύνδεση προς Σαντορίνη και μία ακόμη προς Ζάκυνθο. Για το θέμα της Thomas Cook και το αν θα υποκαταστήσει αεροπορικές θέσεις που έχουν χαθεί, λόγω της κατάρρευσης του ταξιδιωτικού κολοσσού, ο κ. Ο’Brien ανέφερε ότι επί του παρόντος η εταιρεία δεν τις υποκαθιστά. Αναφερόμενος επιπλέον στις επιδόσεις της low cost αεροπορικής σε σχέση με τη συνεισφορά της στον ελληνικό τουρισμό ότι υπολογίζεται στο 5,5%, ενώ το 56% επί του συνόλου της επιβατικής κίνησης είναι ξένοι.