Oλοκληρώνεται σήμερα Πέμπτη (1/2) η δημόσια προσφορά μετοχών για την εισαγωγή της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Η ζήτηση ξεπέρασε κάθε προσδοκία, και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η υπερκάλυψη αναμένεται να είναι πολλαπλή (5-6 φορές στο ελληνικό κομμάτι της έκδοσης και πάνω από 10 φορές από ξένους επενδυτές).

Όπως ανέφερε το Bloomberg, από τη δημόσια προσφορά αναμένεται να αντληθεί το ποσό των 738 εκατ.ευρώ, με την τιμή να εκτιμάται στο υψηλότερο σημείο του εύρους των 7 με 8,2 ευρώ.

Να σημειωθεί πως στους εγχώριους επενδυτές διατίθενται 9.545.455 μετοχές του Ελ. Βενιζέλος, που θα φθάσουν τις 10.500.000 μετοχές σε περίπτωση υπερβάλλουσας ζήτησης, ενώ μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης και βιβλίου προσφορών διατίθενται σε ξένους επενδυτές ως 46.500.000 μετοχές.

Στην αγορά διατίθεται το 17,27% ως 19% των υφιστάμενων μετοχών Ελ Βενιζέλος, κυριότητας ΤΑΙΠΕΔ, το 10% θα πωληθεί με premium, σε σχέση με την τιμή διάθεσης, στην AviAlliance, η οποία θα αποκτήσει τον έλεγχο της εταιρείας παραχώρησης (50%), ενώ ποσοστό 1% θα διατεθεί στον όμιλο Κοπελούζου στην τιμή που θα προκύψει από το βιβλίο.

Με βάση το εύρος το equity value διαμορφώνεται μεταξύ 2,1 με 2,46 δισ. ευρώ και το enterprise value μεταξύ 2,96 με 3,3 δισ. ευρώ. Η διαπραγμάτευση των μετοχών θα ξεκινήσει την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024.

Πλάνο 1,4 δισ. ευρώ

Όσον αφορά το πλάνο επέκτασης του αεροδρομίου με βάση το σχετικό master plan, όπως αυτό περιγράφεται στο ενημερωτικό δελτίο περιλαμβάνει τρεις φάσεις επέκτασης:

-Η πρώτη φάση θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου από 26 σε 33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επέκταση του κτιρίου του κεντρικού τερματικού σταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, την ανάπτυξη νέων διαδρόμων για 32 στάσεις με σχετικούς τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες εξυπηρέτησης, πρατήριο καυσίμων, νέο VIP terminal κ.ο.κ..

Η κατασκευή αυτής της φάσης αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025 και να ολοκληρωθεί έως το 2028 και να απαιτηθούν κεφαλαιουχικές δαπάνες περίπου 650 εκατ. ευρώ με βάση τα κόστη του 2022.

–Η επόμενη φάση θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου σε 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως θα ενεργοποιηθεί μόλις το αεροδρόμιο υπερβεί τους 29,7 εκατ. επιβάτες ετησίως και είναι πιθανό να φτάσει τους 31,35 εκατομμύρια ετήσιους επιβάτες τα επόμενα δύο χρόνια ή υπερβεί τους 31,35 εκατ. επιβάτες. Αυτή η φάση θα περιλαμβάνει περαιτέρω επέκταση του κτιρίου του κεντρικού τερματικού σταθμού με την κατασκευή περιπτέρων επαφής, καθώς και την επέκταση των χώρων επεξεργασίας επιβατών και λιανικής πώλησης, την κατασκευή και νέας επέκτασης στάθμευσης των αεροσκαφών, τροχοδρόμων και λωρίδων ταξί, χώρους εξοπλισμού υποστήριξης εδάφους, νέα γέφυρα εξυπηρέτησης και νέα γέφυρα ταξί.

Με βάση τις τρέχουσες προβλέψεις κίνησης, αυτή η φάση εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030 και αναμένεται να απαιτηθούν κεφαλαιουχικές δαπάνες άνω των 700 εκατ. ευρώ.

-Η τρίτη φάση θα ενεργοποιηθεί μόλις το αεροδρόμιο υπερβεί τα 36 εκατ. επιβάτες και είναι πιθανό να φτάσει τα 38 εκατ. επιβάτες τα επόμενα δύο χρόνια ή υπερβεί τα 38 εκατ. αυξάνοντας τη χωρητικότητα του αεροδρομίου στα 50 εκατομμύρια. Αυτή η φάση θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός δεύτερου τερματικού σταθμού και τη συνέχιση της ανάπτυξης του νέου σταθμού, νέων τροχοδρόμων και νέων λωρίδων ταξί, νέας γέφυρας ταξί, δρόμων, καθώς και την ολοκλήρωση του νέου πολυώροφου πάρκινγκ. Αυτή η φάση εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2045.

Διαβάστε ακόμη

Toυρισμός: Οι… κόντρα εκτιμήσεις για το 2024 και το αμείωτο ενδιαφέρον για νέες επενδύσεις ανά την Ελλάδα

Νικ. Ι. Θεοχαράκης: Πώς πατάει «γκάζι» για έναν ακόμα αιώνα επιτυχιών (pics)

Ο Μητσοτάκης και η Ούρσουλα, οι μπίζνες της Πόλης, η εταιρεία των Πεταλιών, η D.T στη Θεσσαλονίκη και τα λεφτά από τα σεντούκια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ