Του Στέλιου Μορφίδη

Την εισαγωγή της Chipita στο ΧΑ καθώς και σε μία ακόμα μεγάλη αγορά του εξωτερικού μέσω διπλής δημόσιας εγγραφής μέσα στην επόμενη διετία σχεδιάζει ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Μάλιστα από το βήμα του οικονομικού φόρουμ των Δελφών παραδέχθηκε ότι είχε ξεκινήσει η διαδικασία στο ΧΑ το 2018 αλλά σταμάτησε καθώς χάλασε το διεθνές επενδυτικό κλίμα στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς.

«Θέλουμε εντός δύο ετών να έχουμε καταφέρει να προβούμε σε διπλή εγγραφή. Δυστυχώς το 2018 ξεκινήσαμε μία προσπάθεια στο ΧΑ αλλά τη διακόψαμε λόγω του διεθνούς επενδυτικού κλίματος το οποίο είχε χαλάσει στο τελευταίο τρίμηνο».

Ερωτηθείς αργότερα απ’ το newmoney.gr για το ποια θα είναι η δεύτερη αγορά στην οποία θέλει οι μετοχές της Chipita να εισαχθούν και να διαπραγματεύονται, σημείωσε πως αυτό ακόμα εξετάζεται και θα κριθεί απ’ τις συνθήκες. Τόνισε πάντως ότι θα είναι μία απ’ τις μεγάλες.

Νωρίτερα ο κ. Θεοδωρόπουλος σημείωσε πως το όραμα του για την Chipita είναι να έχει παρουσία σε 140 χώρες. «Για την Chipita δεν υπάρχει η έννοια της εξαγωγής, αφού τα προϊόντα μας μπορούν να βρίσκονται σε όλο τον κόσμο. Σήμερα διαφημίζουμε το brand μας, εννοώντας ότι παρέχουμε πλήρη υποστήριξη στην γκάμα των προϊόντων μας σε 28 χώρες. Επίσης παράγουμε σε 14. Θέλουμε να πάμε παντού. Είτε μόνοι μας, είτε με συνέργιες είτε μέσω δικτύων τρίτων».

Μάλιστα, ερωτηθείς για το εάν βρίσκει δυσκολίες στη διείσδυση σε νέες αγορές, τόνισε πως «η ελληνική Πολιτεία μας προπονεί με την γραφειοκρατία τόσο καλά, που όπου και να πάμε θεωρούμε ότι όλα είναι εύκολα». Μία φράση που προκάλεσε το γέλιο των παρευρισκομένων και το παρατεταμένο χειροκρότημα.

Σημείωσε ότι δεν αποτελεί μειονέκτημα το γεγονός ότι η Chipita διατηρεί την έδρα της στην Ελλάδα τονίζοντας πως «τα κατά τόπους μαγαζιά μας μπορούν και δανείζονται εάν χρειαστεί». «Θα θέλαμε φυσικά να έχουμε και μία καλύτερη Κεφαλαιαγορά», πρόσθεσε.

Τέλος τόνισε ότι οι εταιρείες που προέρχονται από μικρές χώρες (και όχι αγορές όπως είπε) πρέπει να εστιάζουν διαρκώς στην καινοτομία προκειμένου να κάνουν τη διαφορά. «Πρέπει να φτιάχνουμε προϊόντα που δεν έχουν οι άλλοι ή να βελτιώνουμε σημαντικά προϊόντα που υπάρχουν ήδη. Με αυτό τον τρόπο τα προϊόντα μας θα τα υποδέχονται οι υπόλοιπες αγορές», τόνισε. Εξάλλου σημείωσε πως τα διατροφικά πρότυπα πλέον ενοποιούνται λόγω της παγκοσμιοποίησης.