Το σχέδιο εισαγωγής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) στο Χρηματιστήριο Αθηνών «ξετυλίγει» ο Δημήτρης Πολίτης, διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, ο οποίος μιλάει στο πρακτορείο Bloomberg.  

Οι βασικοί μέτοχοι του ΔΑΑ, όπως εξηγεί μεταξύ άλλων, έχουν καταλήξει σε συμφωνία για το πώς το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα προχωρήσει μπροστά. 

«Τώρα βρισκόμαστε σ’ ένα στάδιο, στο οποίο παρουσιάζουμε στους υπόλοιπους μετόχους και στην κυβέρνηση τις λεπτομέρειες των όσων έχουμε συμφωνήσει» εξηγεί ο κ. Πολίτης, ο οποίος χαρακτηρίζει τις επιδόσεις του ΔΑΑ ως «μια σούπερ απόδειξη της επιτυχίας της ελληνικής ανάκαμψης».  

Μια οικονομία σε ανάπτυξη εξαρτάται από την υγεία των αγορών και το μέγεθος των μεγάλων εταιρειών του χρηματιστηρίου, συμπληρώνει ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ. 

Ας σημειωθεί ότι η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ – Υπερταμείο) ελέγχει το 25% των μετοχών, το ΤΑΙΠΕΔ το 30%, το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο PSP Investments το 40% και η οικογένεια Κοπελούζου το 5%. 

Με βάση το προσχέδιο της συμφωνίας, το ΤΑΙΠΕΔ θα διαθέσει στην Αρχική Δημόσια Προσφορά (ΙPO) το 30% των μετοχών, με τους Καναδούς να έχουν το δικαίωμα απόκτησης του 10% των μετοχών, καταβάλλοντας ένα ελεγχόμενο premium. Αυτή η εξέλιξη θα καταστήσει το PSP ως μέτοχο πλειοψηφίας.  

Το προσφερόμενο 30% αναμένεται να αποτιμηθεί μεταξύ 800 εκατ. ευρώ και 1 δισ. ευρώ, ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς. Πάντως, το ΤΑΙΠΕΔ θέλει να κλείσει το deal όσο το δυνατόν ταχύτερα.  

«Προσπαθούμε σκληρά να ολοκληρώσουμε τη συναλλαγή στο πρώτο μισό του έτους» ξεκαθάρισε ο κ. Πολίτης, ο οποίος πάντως εξέφρασε την άποψη ότι οι επερχόμενες εκλογές δεν πρόκειται να επηρεάσουν το οικονομικό momentum της χώρας. 

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της κυβέρνησης, το ΑΕΠ θα «τρέξει» κατά 1,8% μέσα στο 2023, ένα ποσοστό αισθητά υψηλότερο σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.  

Τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις αναμένεται να διαμορφωθούν στα 2 δισ. ευρώ έναντι 595,3 εκατ. ευρώ το 2022. Χωρίς, μάλιστα, αυτό να συμπεριλαμβάνει και τα σχέδια για το ΔΑΑ.  Άλλωστε, το ΤΑΙΠΕΔ κινείται για μια σειρά μεγάλων έργων, όπως η ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης της Εγνατίας και της Αττικής Οδού.  

«Έχουμε επίσης περιουσιακά στοιχεία μικρότερης αξίας, τα οποία έχουν σημαντική επίδραση, ιδίως στην τοπική κοινωνία» κατέληξε ο κ. Πολίτης, παραπέμποντας σε μαρίνες, λιμάνια και ακίνητα με τουριστικές προοπτικές.