Της Στεφανίας Σούκη

Αισιόδοξος, ότι παρά τις προκλήσεις και το δύσκολο περιβάλλον κυρίως στην Ελλάδα, το 2017 θα είναι μία ακόμη καλή χρονιά για τον όμιλο εμφανίστηκε χθές ο διευθύνων σύμβουλος του FF Group κ. Τζώρτζης Κουτσολιούτσος στο πλαίσιο της ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του ομίλου το 2016. Τονωτική «ένεση» για τις πωλήσεις του ομίλου θα αποτελέσει φέτος ο τουρισμός, με τα πρώτα θετικά δείγματα να έχουν ήδη φανεί από τις τελευταίες ημέρες του Μαρτίου.

«Το 2017 ξεκίνησε με ένα περιβάλλον αβεβαιότητας και αστάθειας για το εγχώριο λιανεμπόριο, που βίωνε ήδη από τα Χριστούγεννα τη χειρότερη περίοδο από τις αρχές της κρίσης.

Μία διαπίστωση, η οποία μετά από τόσα χρόνια ύφεσης δεν είναι καθόλου ενθαρρυντική. Ωστόσο, ο όμιλος έχει διατηρήσει στα ίδια επίπεδα τις επιδόσεις του στην Ελλάδα, γεγονός το οποίο μας ικανοποιεί ιδιαίτερα. Αυτό που δημιουργεί θετικές προοπτικές για φέτος στην Ελλάδα είναι η άνοδος του τουρισμού, και δη η αύξηση των επισκεπτών στην Αθήνα από τη Ρωσία, την Κίνα αλλά και την Ευρώπη, η οποία έχει ήδη φανεί από τον περασμένο μήνα», ανέφερε ο κ. Κουτσολιούτσος.

Για το τρέχον έτος, ο όμιλος σκοπεύει να επενδύσει συνολικά κεφάλαια περί τα 60 εκατ. ευρώ στις χώρες όπου δραστηριοποιείται για επέκταση στις υφιστάμενες και νέες αγορές αλλά και νέα σημεία πώλησης σε καλύτερα σημεία, με χαμηλότερα ενοίκια.

Το 2016, οι επενδύσεις του ομίλου έφθασαν σε επίπεδα ρεκόρ, φθάνοντας τα 98,3 εκατ. ευρώ με το μεγαλύτερο ποσοστό να κατευθύνεται στον κλάδο κοσμημάτων και αξεσουάρ (Folli Follie, Links of London), σε ποσοστό 90,2%, ενώ τα υπόλοιπα κεφάλαια κατευθύνθηκαν στους κλάδους χονδρικής και πολυκαταστημάτων. Ο όμιλος συνεχίζει να επενδύει και στις νέες τεχνολογίες και τις on line πωλήσεις, οι οποίες αντιπροσωπεύουν ακόμη μονοψήφιο (υψηλό) ποσοστό επί των συνολικών πωλήσεων, με στόχο, σε ορίζοντα πενταετίας να φθάσει το 30%. Σημειώνεται εδώ ότι τα Attica πολυκαταστήματα και τα πολυκαταστήματα Factory Outlet αποτελούν τα μεγαλύτερα ιδιόκτητα κανάλια διανομής και σημεία λιανικής πώλησης του ομίλου στην Ελλάδα ενώ μάρκες όπως οι Ermenegildo Zegna, Juicy Couture, Guess, Calvin Klein, Nike, Converse, Samsonite, G-Star Shiseido, Max Factor κ.α. ανήκουν επίσης στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου.

FF GROUP

Σημειώνεται ότι οι επενδύσεις του 2016 ήταν υψηλότερες ως ποσοστό επί των εσόδων του ομίλου ακόμη και από τα πρό κρίσης επίπεδα, το 2008: Ενδεικτικά, την περασμένη χρονιά οι επενδύσεις έφθασαν το 7,4% επί των εσόδων, έναντι του 5,1% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2008. Στον τομέα των κοσμημάτων και αξεσουάρ ο όμιλος λειτουργεί συνολικά 763 σημεία πώλησης σε 31 χώρες, ενώ 173 είναι τα σημεία πώλησης για τον κλάδο χονδρικής/λιανικής ένδυσης και υπόδησης κυρίως σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία.

«Συνεχίζουμε να αναζητούμε ευκαιρίες, παρά τις γενικότερες συνθήκες αβεβαιότητας και αστάθειας που βιώνουμε στις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κουτσολιούτσος, προσθέτοντας ότι πολύ καλά κινείται για τον όμιλο και ο κλάδος των καταστημάτων outlets.

FF group2