Η ανάπτυξη δικτύων επιχειρηματικής συνέργειας και συνεργασίας μπορεί να αποτελέσει ασπίδα για τις ελληνικές επιχειρήσεις στο δύσκολο διεθνές οικονομικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί και αναμένεται να επικρατήσει το επόμενο διάστημα.

Αυτό απαντά η Βενετία Κουσία, γενική διευθύντρια του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας, στην επισήμανση ότι η χώρα επωφελήθηκε από τις ευνοϊκές συνθήκες που επικρατούσαν μέχρι πρόσφατα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της, τώρα όμως θα αντιμετωπίσει δύσκολα τεστ.

«Η Ελλάδα έχει κάνει πολλά βήματα στον τομέα της ανταγωνιστικότητας, έστω και αν δεν τα έκανε όσο γρήγορα χρειαζόταν» σημειώνει η Β. Κουσία. «Το θέμα, όμως, δεν είναι μόνο να γίνονται γρήγορα βήματα, αλλά να είναι και σταθερά. Περάσαμε πολλά χρόνια προσπαθώντας να φτάσουμε γρήγορα σε μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, αλλά τελικά δεν πήγαμε πολύ μακριά» παραδέχεται.

Κλειδί για να ανταπεξέλθουν οι ελληνικές επιχειρήσεις στις επερχόμενες προκλήσεις είναι η αλλαγή νοοτροπίας και η ανάπτυξη συμπράξεων εντός και εκτός συνόρων, τονίζει η Β. Κουσία.

«Η Ελλάδα πρέπει να προσπαθήσει να χτίσει πιο ισχυρά οικοσυστήματα, είτε πρόκειται για οικοσυστήματα καινοτομίας, είτε για επιχειρηματικά, είτε για cluster- και όχι μόνο στο εσωτερικό της χώρας, αλλά και με οργανισμούς και εταιρείες του εξωτερικού» εξηγεί. «Η αρχή και το τέλος βρίσκεται στην αλλαγή της κουλτούρας και στην ανάπτυξη μεγαλύτερης εμπιστοσύνης προς τους συνεργάτες. Η συμπληρωματικότητα είναι αυτή που κάνει το 1+1=11».

Σε αυτή την κατεύθυνση φιλοδοξεί να συμβάλλει η πρωτοβουλία «Future-Ready Business» που ξεκινούν ο Σύνδεσμος Ανωνύμων Εταιρειών και Επιχειρηματικότητας και το Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας, εγκαινιάζοντας και τον ομώνυμο διαγωνισμό.

«Η πανδημία ανάγκασε τη διεθνή οικονομική κοινότητα να αναζητά τις επιχειρήσεις που μπορούν να επιζήσουν και να παράγουν θετικά αποτελέσματα, όταν προκύπτει ένα αναπάντεχο συμβάν, όπως η πανδημία» αναφέρει η Β. Κουσία. «Με την ίδια λογική αναρωτηθήκαμε και εμείς ποιες είναι οι εταιρείες στην χώρα που μπορούν να συνεχίσουν την πορεία τους με θετικό πρόσημο παρά τις δυσκολίες. Για να βοηθήσουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη για αλλαγές και πού πρέπει να γίνουν αυτές οι αλλαγές, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε αυτό το διαγωνισμό. Θα είναι μία πλατφόρμα ανταλλαγής ιδεών μεταξύ των επιχειρήσεων κάθε μεγέθους, ηλικίας και κλάδου και μία επιβράβευση για τις επιχειρήσεις που παρουσιάζουν θετικές επιδόσεις στην επιβίωση και την εξέλιξη σε αντίξοες συνθήκες».

Ο διαγωνισμός θα αναδεικνύει κάθε χρόνο τη λίστα των future-ready επιχειρήσεων της χώρας, με βάση έξι αντικειμενικά κριτήρια: Sustainable Growth (Βιώσιμη Ανάπτυξη), Societal Impact (Κοινωνική Επίδραση), Adaptive Capacity (Προσαρμοστική Ικανότητα), Orientation (Προσανατολισμός), Business Model Flexibility (Ευελιξία του Επιχειρηματικού Μοντέλου) και Network (Δικτύωση).

«Για να γίνουν οι επιχειρήσεις πιο ανταγωνιστικές χρειάζεται ένα πρόσφορο περιβάλλον» προσθέτει η Β. Κουσία. «Το επιχειρηματικό περιβάλλον της Ελλάδας πρέπει οπωσδήποτε να βελτιωθεί για να καρποφορήσουν οι σπόροι της κάθε επιχείρησης. Παρόλα αυτά, υπάρχουν επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν, καθώς έχουν ένα ευέλικτο επιχειρηματικό μοντέλο και βασίζονται στους ανθρώπους τους, που μπορούν να αγκαλιάσουν και να υλοποιήσουν την πορεία της επιχείρησης. Το κυνήγι μόνο της κερδοφορίας δεν αρκεί. Εκτός από τους μετόχους και τους επενδυτές πρέπει να ανταμείβονται και όλοι όσοι βρίσκονται μέσα και πέριξ της εταιρείας (εργαζόμενοι, προμηθευτές, κοινότητα). Οι επιχειρήσεις που επιδιώκουν να έχουν θετικό αποτύπωμα στις κοινότητες όπου δρουν προχωράνε καλύτερα.»

Όπως επισημαίνει η Β. Κουσία, στο θέμα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας υπάρχουν «τομείς που πηγαίνουν καλύτερα και τομείς που είναι διαχρονικά ασθενείς». Η αποκατάσταση της εικόνας της χώρας στα μάτια των διεθνών επενδυτών, η εξέλιξη της χρήσης τεχνολογίας, το υψηλό μορφωτικό επίπεδο των εργαζομένων είναι τομείς με καλές επιδόσεις. Ωστόσο η έλλειψη επαγγελματικής κατάρτισης, η αδυναμία μετουσίωσης της έρευνας σε πραγματική καινοτομία και σε προϊόντα προστιθέμενης αξίας αλλά και το προβληματικό νομικό σύστημα της χώρας παραμένουν αγκάθια που δυσχεραίνουν την επιχειρηματική εξέλιξη.

Σκοπός του διαγωνισμού «Future-Ready Business», που οργανώνουν η ο Σύνδεσμος Ανωνύμων Εταιρειών και Επιχειρηματικότητας, το Συμβούλιο της Ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας και η BOUSSIAS υπό την αιγίδα του ΕΒΕΑ, του ΕΕΔΕΓΕ και του ΣΕΒ, είναι να συνδράμει στη συνολική βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, δίνοντας την κατεύθυνση προς το μέλλον και παρέχοντας χρήσιμο feedback στους επιχειρηματίες.

Διαβάστε επίσης 

Δομοτεχνική – Οικογένεια Αλεξοπούλου: Από τον ΠΑΟΚ και τον Πύργο του ΟΤΕ, στους πλειστηριασμούς 

Τσάκος – Οικονόμου – Δράγνης – Πατίτσας έβαλαν παραγγελίες για δεξαμενόπλοια 

Πώς έπεισε η Nike τον Μάικλ Τζόρνταν να βάλει τη «χρυσή» υπογραφή του στα Nike Air – Όλη η ιστορία στη μεγάλη οθόνη