H άνοδος της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων αναθέρμανε το ενδιαφέρον των Greeks για ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων.

Το βιβλίο παραγγελιών για τα δεξαμενόπλοια βρίσκεται σε χαμηλό πολλών ετών. Όμως ο πόλεμος στην Ουκρανία έστρεψε και πάλι το βλέμμα των Ελλήνων εφοπλιστών στις γιάρδες της Άπω Ανατολής, ειδικά το τελευταίο τρίμηνο του 2022.

Έχουν στραφεί κυρίως σε δεξαμενόπλοια μεσαίου μεγέθους απομακρυνόμενοι από τα VLCC αφού το κόστος ναυπήγησης τους έχει εκτοξευθεί αγγίζοντας τα 120 εκατομμύρια δολάρια.

Σχετικά πρόσφατα έχουν βάλει παραγγελίες για ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων οι δρ Νίκος Τσάκος, Γιώργος Οικονόμου, Γιάννης Δράγνης με την Ocean Gold Tankers και ο Λέων Πατίτσας με την Atlas Maritime.

Σύμφωνα με μελέτες στα 10 υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια τα τρία είναι ελληνικών συμφερόντων.

Πιο συγκεκριμένα, το 29% των παραγγελιών product δεξαμενόπλοιων με βάση τον αριθμό πλοίων και όχι την χωρητικότητα δόθηκαν από Έλληνες πλοιοκτήτες. Οι Έλληνες ελέγχουν το 30% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων.

Δρ Νίκος Τσάκος

Η συνεχής πτώση της ναυλαγοράς για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και παράλληλη άνοδος της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων οδήγησε τον δρ Νίκο Τσάκο να αλλάξει παραγγελία για τη ναυπήγηση feeder container vessels σε δύο suezmax δεξαμενόπλοια, μεταφορικής ικανότητας 158.000 dwt το καθένα.

Παραγγελίες που είχε δώσει ο Όμιλος πέρσι. Στις 17 Μαΐου του 2022, στο Μέγαρο Μακεδονία του Ομίλου, είχαν υπογράψει συμβόλαια για την ναυπήγηση τεσσάρων feeder πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος και ο Νίκος Τσάκος με τους εκπροσώπους των ναυπηγείων της Hyundai Heavy Industries Ulsan Shipyard. Τα πλοία θα είχαν μεταφορική ικανότητα 2.800 «κουτιών» το καθένα.

Ο Όμιλος έχει σπάσει το φράγμα των 100 πλοίων μετρώντας συνολικά 102 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 10,1 εκατομμυρίων τόνων.

Από αυτά 71 είναι δεξαμενόπλοια, τέσσερα shuttle tankers DP2, τρία LNG, συνολικής χωρητικότητας 8,09 εκατομμυρίων τόνων, 12 φορτηγά χωρητικότητας 1,5 εκατ. τόνων και 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 506.365 teus.

Γιώργος Οικονόμου

Τρεις ακόμη παραγγελίες για τη ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων προσέθεσε ο Γιώργος Οικονόμου σε ένα ήδη ενισχυμένο ναυπηγικό πρόγραμμα στην Κίνα.

Πιο συγκεκριμένα, ο όμιλος TMS Group έχει συμφωνήσει για τη ναυπήγηση τριών τάνκερ LR2- μακράς εμβέλειας πλοία μεγάλης εμβέλειας στην COSCO Shipping Heavy Industry χωρητικότητας 115.000 dwt το καθένα. Θα ναυπηγηθούν στις γιάρδες της Cosco στην Yangzhou, με παράδοση προγραμματισμένη για το 2025.

Ο Γιώργος Οικονόμου έχει επενδύσει σε συστήματα καθαρισμού καυσαερίων για σχεδόν ολόκληρο το στόλο του ενώ και τα τρία νεότευκτα θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers.

Σύμφωνα με πληροφορίες από ναυλομεσιτικούς οίκους το κόστος ναυπήγησης του κάθε πλοίου ανέρχεται περίπου στα 60 εκατομμύρια δολάρια.

Διαβάστε επίσης: 

Οι βασιλικοί οίκοι και η χρυσή γκαρνταρόμπα τους – Πόσο κοστίζουν τα ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ των γαλαζοαίματων (pics + vid) 

Οικογένεια Παυλίδη: Πώς οι «βασιλιάδες του μαρμάρου» πούλησαν το στέμμα τους (pics) 

Αυτά είναι τα έντομα που υπάρχουν στις τροφές που τρώμε – Οι φάρμες εντόμων έρχονται από το μέλλον