Με περισσότερες επενδύσεις στο εργοστάσιο της Ριτσώνας, ενίσχυση των νέων υποδομών που δημιούργησε στη Β. Ελλάδα, αλλά και μία πιθανή εξαγορά, η εταιρεία δομικών υλικών Mapei θα επιχειρήσει να επεκτείνει ακόμα περισσότερο το αποτύπωμα της στην ελληνική αγορά, έχοντας φθάσει ήδη να θεωρείται μεταξύ των ηγετικών δυνάμεων.

Το στρατηγικό σχέδιο της εταιρείας παρουσίασαν χθες η μεγαλομέτοχος και διευθύνουσα σύμβουλος του ιταλικού Ομίλου Mapei, κα Βερόνικα Σκουίντζι, που βρέθηκε στην Ελλάδα, και ο εκτελεστικός διευθυντής της ελληνικής θυγατρικής κ. Σπύρος Παπαγιαννάκης (κεντρική φωτο).

«Είμαστε μία εταιρεία με 4 δισ. ευρώ τζίρο για το 2022, που καταγράφουμε ανοδική πορεία φέτος. Έχουμε 100 εταιρείες στις 57 χώρες που έχουμε παρουσία, 90 εργοστάσια, 35 εργαστήρια Έρευνας και Ανάπτυξης και πάνω από 12 χιλ. εργαζόμενους», είπε εισαγωγικά η κα Σκουίντζι, σημειώνοντας πως η παρουσία της εταιρείας στην Ελλάδα ξεκίνησε το 2001 ως μια αμιγώς εμπορική επιχείρηση, εν τούτοις λίγο μετά την έναρξη της κρίσης στη χώρα και παρά την κατάρρευση της οικοδομής, αποφάσισε να επενδύσει στη δημιουργία ενός εργοστασίου στη Ριτσώνα, που σήμερα αποτελεί το επίκεντρο των δραστηριοτήτων του ιταλικού Ομίλου επί ελληνικού εδάφους.

Μάλιστα, η πορεία της εταιρείας στην Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια είναι διαρκώς ανοδική, ακόμα και μέσα στην κρίση, με μοναδική παρένθεση το έτος της πανδημίας covid19. «Με βάση τα δεδομένα έως σήμερα, φέτος νομίζω θα φθάσουμε τα 35 εκατ. ευρώ σε κύκλο εργασιών, από 30 εκατ. που ήταν το 2022», σημείωσε ο κ. Παπαγιανάκης.

Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε, γίνονται στην Αττική (22%) και ακολουθούν κυρίως τουριστικές περιοχές με πρώτη απ’ όλες η Κρήτη (17%). Από εκεί και έπειτα, ιδιαίτερα ανοδικά κινείται πλέον η Β. Ελλάδα μετά την ολοκλήρωση της δομής αποθηκών και γραφείων της εταιρείας. Επίσης, όπως εξήγησε περίπου το 30% του κύκλου εργασιών προκύπτει απ’ τις εξαγωγές που κάνει η θυγατρική προς χώρες της Ανατ. Μεσογείου. Πέραν της Κύπρου, αξιοσημείωτες είναι οι εξαγωγές προς το Λίβανο, τη Λιβυή και το Ισραήλ.

Ερωτηθείς για το εάν οι τελευταίες εξελίξεις στη Μ. Ανατολή μπορούν να έχουν συνέπειες και στην εταιρεία λόγω της παρουσίας εκεί, τόσο ο κ. Παπαγιαννάκης, όσο και η κα Σκουίντζι, απάντησαν αρνητικά, επισημαίνοντας πως κάθε τοπική δομή που δημιουργεί ο όμιλος ουσιαστικά έχει «στεγανά», αφού η λειτουργία και η ανάπτυξη στον χώρο των δομικών υλικών προϋποθέτει την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ τοπικών προμηθευτών και πελατών.

Επενδύσεις

Ο κ. Παπαγιαννάκης σημείωσε πως στη σκέψη της εταιρείας είναι ένα δεύτερο εργοστάσιο, κυρίως για την καλύτερη κάλυψη της βόρειας Ελλάδας, κάτι που σε συνδυασμό με την παραδοχή της κ. Σκουίντζι ότι ο Όμιλος θα εξέταζε ευκαιρίες εξαγορών και στην Ελλάδα, πυροδότησε τις συζητήσεις για επικείμενες ανακατατάξεις σε έναν κλάδο που κυριαρχείται κατά κύριο λόγο από οικογενειακές εταιρείες. Κάτι στο οποίο είχε αναφερθεί ο κ. Παπαγιαννάκης και στη συνέντευξή του στο bs.

Σε κάθε περίπτωση, η Mapei έχει προχωρήσει σε επενδύσεις 17 εκατ. ευρώ απ’ το 2016 ως σήμερα, ενώ για τη νέα χρονιά έχουν προβλεφθεί άλλα 3 εκατ. ευρώ, τα οποία θα κατευθυνθούν κυρίως σε μηχανήματα παραγωγής υγρών παστωδών προϊόντων. Σημειωτέον πως η τελευταία επένδυση που έγινε στο εργοστάσιο της Ριτσώνας αφορούσε μία γραμμή παραγωγής αρμόστοκου πλακιδίων.

Οι εργαζόμενοι της εταιρείας έχουν φθάσει τους 94, από 50 που ήταν το 2016, με τον κ. Παπαγιαννάκη μάλιστα να τονίζει πως η εταιρεία με το καλό προφίλ που έχει δημιουργήσει, δεν δυσκολεύεται στο να βρει εργαζόμενους, επιλέγοντας να προσφέρει ανταγωνιστικές απολαβές και «καλό εργασιακό περιβάλλον», όπως τόνισε.

Σε ό,τι αφορά τις πληθωριστικές πιέσεις και κατά πόσο επηρέασαν τη ζήτηση και εν τέλει την οικοδομική δραστηριότητα, ο κ. Παπαγιαννάκης απάντησε πως αυτές δεν «ακούμπησαν» σημαντικά τη δραστηριότητα της Mapei Hellas, καθώς σε έναν μεγάλο βαθμό η εμπλοκή της έχει να κάνει με μεγάλες στρατηγικές επενδύσεις. «Κι αυτές, όπως ξέρετε, γίνονται με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, δεν αλλάζουν με τις βραχυπρόθεσμες αναταράξεις», είπε χαρακτηριστικά.

Σημειωτέον πως η ελληνική θυγατρική έχει συμμετάσχει σε μεγάλα, εμβληματικά έργα, μεταξύ των οποίων το Μουσείο Ακρόπολης, η Γραμμή 3 του Μετρό, αλλά και σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες και complex, όπως το Costa Navarino. Τόσο η κα Σκουίντζι, όσο και ο κ. Παπαγιαννάκης, εκτίμησαν ότι οι πληθωριστικές πιέσεις στον χώρο των οικοδομικών υλικών έχουν κορυφώσει και πλέον αποκλιμακώνονται.

«Ανεβάσαμε και εμείς τις τιμές πιεζόμενοι απ’ τη γενικότερη κατάσταση, αλλά προσπαθήσαμε και το κάναμε με τρόπο που δεν επηρέασε τη ζήτηση», σημείωσε η κα Σκουίντζι, με τον κ. Παπαγιαννάκη να λέει πως πλέον η θυγατρική αρχίζει να ρίχνει τιμές στους βασικούς τιμοκαταλόγους της. Μία κίνηση βέβαια που αποσκοπεί στο να διατηρηθεί και ο σημαντικός ρυθμός περαιτέρω διείσδυσης στην ελληνική αγορά δομικών υλικών, όπου ο κ. Παπαγιαννάκης σημείωσε ότι η Mapei έχει καταφέρει σήμερα να βρίσκεται στην τρίτη θέση.

Διαβάστε ακόμη

ΔΕΗ: Αναζητείται πολιτική λύση για την τηλεθέρμανση της Κοζάνης

«Κοντοβερός» (Freskot): Σε νέο σφυρί τον Νοέμβριο το εργοστάσιο στον Ασπρόπυργο (pics)

«Ξύνει τον πάτο του βαρελιού» η κυβέρνηση για να αυξήσει τις συντάξεις των δικαστικών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ