Ο όμιλος Volkswagen εγκαινίασε το πρώτο του εργοστάσιο για την ανακύκλωση των μπαταριών από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στην πόλη Σάλτσγκιτερ κοντά στο Ανόβερο.

Σύμφωνα με την εταιρεία, στόχος είναι η βιομηχανοποιημένη ανάκτηση πολύτιμων πρώτων υλών, όπως το λίθιο, το νικέλιο, το μαγγάνιο και το κοβάλτιο, σε μια διαδικασία κλειστού βρόχου μαζί με το αλουμίνιο, τον χαλκό και τα πλαστικά, επιτυγχάνοντας μακροπρόθεσμα ποσοστό ανακύκλωσης πάνω από 90%.

Ο όρος «κλειστός βρόχος» στην αυτοκινητοβιομηχανία περιγράφει τη συνολική διαδικασία, με την οποία μια πρώτη ύλη, αφού χρησιμοποιηθεί σε κάποιο λειτουργικό τμήμα του αυτοκινήτου, μετά το τέλος χρήσης του ανακυκλώνεται και με κατάλληλη επεξεργασία φτάνει και πάλι σε κατάσταση πρώτης ύλης, για να χρησιμοποιηθεί εκ νέου στην παραγωγή.

Τεράστια εξοικονόμηση ρύπων

Θεωρητικά, με τον τρόπο αυτό η ίδια πρώτη ύλη μπορεί να χρησιμοποιείται για μακρό χρονικό διάστημα ξανά και ξανά, εξοικονομώντας πολύτιμους φυσικούς πόρους. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο ανακυκλώνει μόνο μπαταρίες και δεν θα χρησιμοποιηθεί για άλλον σκοπό.

Αρχικά, έχει σχεδιαστεί για να ανακυκλώνει ετησίως έως και 3.600 συστήματα μπαταριών, κάτι που ισοδυναμεί με περίπου 1.500 τόνους. Στο μέλλον και καθώς η διαδικασία θα βελτιστοποιείται, το σύστημα μπορεί να προσαρμοστεί για να διαχειρίζεται μεγαλύτερες ποσότητες.

Υπολογίζεται ότι η εξοικονόμηση ρύπων CO2 στην κατασκευή μιας μπαταρίας, χρησιμοποιώντας καθόδους που προέρχονται από ανακυκλωμένο υλικό και «πράσινη» ηλεκτρική ενέργεια, ανέρχεται σε περίπου 1,3 τόνους ανά 62 kWh. Πρόκειται για τεράστιο μέγεθος, που υπογραμμίζει τη σημασία του εγχειρήματος.

Διαβάστε ακόμη

Κρουαζιέρα: Η επάρκεια εμβολίων καθορίζει την επόμενη μέρα – Ολα τα σενάρια

Αγωνία σε αγορά και οικονομία μετά το τρίτο lockdown

ΔΕΗ: Εντυπωσιακή αύξηση της τιμής-στόχου στα 13,60 ευρώ από την Optima Bank