Η έναρξη της λειτουργίας ενός καινοτόμου και ιδιαίτερα φιλόδοξου project στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, της πρώτης διαδικτυακής Αγοράς Outlet Ένδυσης στην Ελλάδα αποτελεί γεγονός.

Fais Group (Σάμι Φάις), Notos (Παπαέλληνας), Altex (Αλεξίου – Funky Buddha), Shop n’ Trade (Σουρανάκης), Hall Of brands (Σιόντης), AXF (Ξυλούρης – Attrativo) συνασπίστηκαν – και αποτελούν στρατηγικούς επενδυτές του εγχειρήματος- για τη δημιουργία του www.younique.gr, με συνοδοιπόρους δυο άλλα γνωστά ονόματα του επιχειρηματικού κόσμου: τον Βαγγέλη Καραλή και τον Μίλτο Γαλάνη, τους εμπνευστές της ιδέας και συνιδρυτές της εταιρείας.

Η ομάδα προετοίμασε την outlet πλατφόρμα και τη λάνσαρε από τις αρχές Μαϊου. Πλέον είναι ενεργή για τα online ψώνια των καταναλωτών «από το σπίτι», μέσα από μια ευρεία γκάμα προϊόντων κορυφαίων brands με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και στο 70% επί της αρχικής τιμής.

Η μεγάλη σύμπραξη των «6+2» επιδιώκει να αλλάξει τον «χάρτη» στο e-commerce του κλάδου της μόδας. Και όπως τονίζουν τα διοικητικά στελέχη της Younique, σκοπεύουν να επαναπροσδιορίσουν τους όρους της Αγοράς Outlet Ένδυσης από τα «ψηφιακά ράφια» της.

Πλεονεκτήματά της η ποικιλία ειδών ένδυσης και υπόδησης, η διαθεσιμότητα σε χρώματα και μεγέθη, οι χαμηλότερες τιμές που μπορεί να βρει κανείς, όπως δεσμεύονται οι συντελεστές της προσπάθειας και εξοικονόμηση χρόνου.

Η αποφυγή επιπλέον εξόδων, η δωρεάν παράδοση ρούχων-υποδημάτων-αξεσουάρ και οι επιστροφές χωρίς κόστος συμπληρώνουν το «παζλ» της εξυπηρέτησης των πελατών.

«Όλα ξεκίνησαν πριν από ενάμιση περίπου χρόνο, όταν είχαμε την ιδέα να «χτίσουμε» μια ηλεκτρονική αγορά η οποία θα εστιάζει στον κλάδο της επώνυμης outlet μόδας.

Το σκεπτικό μας ήταν ότι αφενός δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο στην Ελλάδα, αφετέρου υπάρχουν εμπορεύματα αξίας 600 εκατ. ευρώ που παραμένουν σε στοκ σε όλη τη χώρα και θα έπρεπε να φύγουν από τα ράφια των καταστημάτων και να πουληθούν.», αναφέρει στο newmoney ο ένας εκ των συνιδρυτών της Younique, Βαγγέλης Καραλής (CEO της Qivos).

Με συνέταιρο του τον Μίλτο Γαλάνη (πρώην εμπορικό διευθυντή των Factory Outlet) ίδρυσαν μια ΙΚΕ με ποσοστό 50% έκαστος και αποφάσισαν να εκμεταλλευτούν μια ευκαιρία που κανείς δεν είχε «δει».

Στη συνέχεια, οι δυο επιχειρηματίες προσέγγισαν 6 από τους μεγαλύτερους ομίλους ένδυσης και υπόδησης της ελληνικής αγοράς, διότι όπως εξηγεί ο κ.Καραλής «απαραίτητη προϋπόθεση για να πετύχεις ως ηλεκτρονική αγορά outlet είναι να έχεις αρκετό απόθεμα σε προϊόντα, ποικιλία, αλλά και βάθος σε μεγέθη και χρώματα. Αυτό αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση και για τα φυσικά outlet καταστήματα.

Είναι πρόβλημα να μπαίνει ο πελάτης σε ένα κατάστημα Outlet με την πεποίθηση ότι δεν θα βρει εύκολα αυτό που θέλει».

Στην ερώτηση πώς έγινε το deal με τους Fais Group (Σάμι Φάις), Notos, Altex (Funky Buddha), Shop n’ Trade, Hall Of brands, AXF (Attrativo) και ποιοι είναι οι στόχοι της προσπάθειας σε οικονομικό επίπεδο, απαντά:

«Η ομάδα των «6», αν και ανταγωνιστές μεταξύ τους, συμφώνησε να καθίσει στο ίδιο τραπέζι και να στηρίξει το εγχείρημα. Κάναμε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, έβαλαν χρήματα και σήμερα είναι μέτοχοι της εταιρείας.

Τα 600 εκατ. ευρώ αποτελούν την ελληνική «πίτα» του outlet στην ένδυση και την υπόδηση.

Εμείς, ως πλατφόρμα, θέλουμε να πάρουμε ένα 10% από αυτήν στα επόμενα 5 χρόνια και να φτάσουμε στα 60 εκατ. ευρώ, με στόχο να επεκταθούμε ακόμα περισσότερο, στα Βαλκάνια και γενικότερα τη ΝΑ Ευρώπη. Γιατί σε αυτή την περιοχή αρκετοί από τους μετόχους μας έχουν παρουσία και μας δίνεται έτσι η δυνατότητα να γίνουμε μια περιφερειακή ηλεκτρονική αγορά για το στοκ στην ένδυση και την υπόδηση.».

Το ύψος του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας ανέρχεται στις 700.000 ευρώ. Οι «6» κατέχουν μετοχικό ποσοστό 10% ο καθένας (σύνολο 60%) και το άλλο 40% παρέμεινε στην κατοχή των κ.κ. Καραλή και Γαλάνη.

Δίκτυο 1.500 καταστημάτων

«Πρέπει να ομολογήσουμε ότι ήταν δύσκολο να υλοποιηθεί αυτή η ιδέα στην πράξη. Να οργανωθεί η προσπάθεια και να υλοποιηθεί τεχνικά… Έγινε όμως πραγματικότητα, εδώ και έναν περίπου μήνα. Από τις αρχές Μαΐου η Younique ως Ανώνυμος Εταιρεία πλέον, έχει προσωπικό, έχει «χτίσει » μια δυνατή ομάδα, βγήκε στον «αέρα» η πλατφόρμα της και διασυνδέθηκε με τους πρώτους εμπόρους, κυρίως τους 6 μετόχους μας που διαθέτουν μέσω αυτής το στοκ τους. Μπορούμε πλέον να πούμε ότι οι βασικές προκλήσεις έχουν στεφθεί με επιτυχία.», προσθέτει ο κ. Καραλής.

Η καινοτομία της είναι ότι αποτελεί μια καθαρά ψηφιακή πλατφόρμα, η οποία συνδέεται ηλεκτρονικά με τα καταστήματα των εμπόρων που συνεργάζεται, παίρνει την πληροφορία χιλιάδων εμπορευμάτων και την αναρτά στο www.younique.gr .

Ο καταναλωτής μέσω της Younique μπορεί να δει τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν κατευθείαν από τα καταστήματα των εμπόρων. Η Younique κάνει το check out και προωθεί την παραγγελία στον έμπορο για να την παραδώσει στον πελάτη, χωρίς η ίδια να διατηρεί δεσμευμένο κεφάλαιο για εμπορεύματα.

Ο κ. Καραλής σχολιάζει: «Πρόκειται για μια καθαρά ψηφιακή επιχείρηση. Αυτή είναι η καινοτομία της. Αυτή τη στιγμή, εκτός από τα είδη ένδυσης και υπόδησης των 6 εμπόρων-μετόχων της, η εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις και με άλλους μεγάλους έμπορους, οι οποίοι δεν ανήκουν στην μετοχική της σύνθεση και έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να ανεβάσουν και το δικό τους στοκ στην πλατφόρμα της.

Οι μέτοχοι μας πωλούν χονδρική σε όλη την Ελλάδα. Άρα διαθέτουν ως πελάτες χονδρικής καταστήματα που αγοράζουν ρούχα. Το δίκτυο τους ανέρχεται αθροιστικά σε 1.500 καταστήματα.

Οι συνεργάτες μας ξέρουν ποιοι έχουν έναν ικανό όγκο αποθέματος στα καταστήματα τους. Επομένως, με την δική τους συνδρομή και καθοδήγηση, θα επιδιώξουμε να προσεγγίσουμε σε πρώτη φάση τους 300 καλύτερους εμπόρους για να τους εντάξουμε άμεσα στην πλατφόρμα της Younique.».

Επαφές με funds-επενδυτές

Μετά από την επίτευξη των πρώτων στόχων της, η εταιρεία έχει θέσει και τις νέες προτεραιότητές της.

Η άντληση νέων κεφαλαίων ύψους 1,5 εκατ. ευρώ που θα βοηθήσουν στην υλοποίηση του επιχειρηματικού πλάνου για την επέκτασή της και εκτός των συνόρων, είναι ο επόμενος στόχος της.

Ο κ. Καραλής αποκαλύπτει ότι η διοίκηση της Younique βρίσκεται και σε αυτή την περίπτωση τόσο σε συζητήσεις με θεσμικά funds σε Ελλάδα και εξωτερικό, όσο και με άλλους στρατηγικούς επενδυτές, οι οποίοι επιθυμούν να εισέλθουν στο μετοχικό της κεφάλαιο και να τη στηρίξουν.

Διαβάστε ακόμα 

Ενέργεια: Πώς η Κομισιόν «γράφει» το τέλος των επιδοτήσεων στο ρεύμα

NTT Data: Νέες επενδύσεις ετοιμάζει ο «ιαπωνικός ΟΤΕ» στην Ελλάδα

Εξοχικά: Πιο φθηνά και από τα σχέδια αγοράζουν τώρα οι ξένοι στην Ελλάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ