Τα αποτελέσματα α’ τριμήνου της Coca Cola HBC μπορεί να ήταν εντός των εκτιμήσεων που είχε κάνει αρχικά η διοίκηση της εταιρείας εν τούτοις έχει αρχίσει να γίνεται εμφανές το «φρένο» που άρχισε να πατάει η κατανάλωση μετά το μπαράζ των ανατιμήσεων.

Κάτι που παραδέχθηκε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς κατά τη διάρκεια της χθεσινής τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές. Εξάλλου όπως κατέστησε σαφές και φέτος το «κλειδί» για τις επιδόσεις του ομίλου είναι το «μίγμα των τιμών» στα προϊόντα και η ευελιξία της προσαρμογής. Και τούτο καθώς το πληθωριστικό περιβάλλον συνεχίζεται, αν και τα αυξημένα κόστη τώρα προέρχονται απ’ τα γλυκαντικά και τη ζάχαρη και όχι απ’ την ενέργεια.

Σε κάθε περίπτωση πάντως ο ίδιος τόνισε πως οι ανατιμήσεις και οι προσαρμογές των τιμών πρέπει να ακολουθούν την ευρεία τάση της αγοράς. «Ούτε να υπερβάλλουν, ούτε να υποτιμούν τις αντίστοιχες κινήσεων των ανταγωνιστών», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Πάντως το πλήγμα στους όγκους των πωλήσεων έχει αρχίσει να φαίνεται ήδη με τον κ. Μπογκντάνοβιτς να εκτιμά ότι η φετινή χρονιά θα συνοδευτεί από μικρή μείωση στους όγκους των πωλήσεων συνολικά αν και αυτό δεν πρόκειται να φανεί στην αξία.

Η μεγαλύτερη πτώση, όπως καταγράφηκε και στα αποτελέσματα του α’ τριμήνου, αφορούν τις αγορές όπου οι καταναλωτές έχουν μικρότερες αντιστάσεις στο πληθωριστικό σπιράλ, όπως στη Νιγηρία και την Αίγυπτο. Αμφότερες δε αντιμετωπίζουν τα δικά τους σημαντικά οικονομικά προβλήματα. Επίσης πτώση καταγράφεται σε Ουγγαρία και Ρουμανία κυρίως λόγω της επιβολής ή αύξησης των φόρων αλλά και σε Τσεχία και Σλοβακία, όπως σημείωσε ο κ. Μπογκντάνοβιτς.

Παράλληλα η «αιμορραγία» από τη Ρωσία συνεχίζεται. Αν και ο ίδιος δεν έδωσε νούμερα υπογράμμισε ότι η επίδοση της θυγατρικής εκεί είναι εντός των εκτιμήσεων και ότι στόχος εκεί δεν είναι η επίτευξη μεγαλύτερων επιδόσεων αλλά η διαφύλαξη της λειτουργίας της.

Συνολικά αντίβαρο στην πτώση της κατανάλωσης η διοίκηση της Coca Cola HBC προτάσσει και τη στροφή σε προϊόντα με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Ο καφές είναι μία τέτοια κατηγορία, όπως εξήγησε ο κ. Μπογκντάνοβιτς υπογραμμίζοντας ότι στρατηγική του Ομίλου είναι η προώθηση του όσο το δυνατόν περισσότερο καθώς θα αποτελεί μία πολύ μεγάλη πηγή εσόδων αλλά και κερδοφορίας για χρόνια. Αντίστοιχα αναφέρθηκε στη στροφή προς το premium μεταλλικό νερό.

Διαβάστε ακόμη

Νέο «κανόνι» απειλεί τον αμερικανικό τραπεζικό κλάδο – Θύμα και η PacWest

Γ. Μαρούλης: Σε νέο ιδιοκτήτη το συγκρότημα με τις μεζονέτες στο Κεφαλάρι (pics)

ΑΑΔΕ: Ψηφιακό άλμα καταπολέμησης της φοροδιαφυγής

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ