To 2023 θα είναι επίσης έτος πληθωρισμού και ως εκ τούτου η τιμολογιακή πολιτική θα αποτελέσει την “αιχμή” για την επίτευξη του στόχου αύξησης των πωλήσεων της Coca Cola HBC σε νέα υψηλά, όπως σκιαγράφησε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς κατά τη διάρκεια της χθεσινής τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές στον απόηχο δημοσιοποίησης των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2022. Παράλληλα ο κ. Μπογκντάνοβιτς σημείωσε ότι ο Όμιλος αξιολογεί τις περιπτώσεις δύο πιθανών εξαγορών.

«Ο ισολογισμός μας δίνει τη δυνατότητα να αντιδράσουμε όταν βρεθεί η σωστή ευκαιρία για να την εκμεταλλευτούμε. Είμαστε ενεργοί, ήδη αξιολογούμε κανά δυο ευκαιρίες», υπογράμμισε ο ίδιος έπειτα από σχετική ερώτηση.

Δεν θεωρείται τυχαίο μάλιστα πως στη χθεσινή του τοποθέτηση ο κ. Μπογκντάνοβιτς υπογράμμισε τις κινήσεις που γίνονται στο πλαίσιο της στρατηγικής μετεξέλιξης του προϊοντικού χαρτοφυλακίου σε “24/7” (σσ για όλες τις ώρες και μέρες) αλλά και τις επενδύσεις που γίνονται απ’ τον Όμιλο στον ψηφιακό μετασχηματισμό, το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και την ανάλυση και διαχείριση των Data για την επιλογή των πλέον αποδοτικών πολιτικών «που θα φέρουν μεγαλύτερη αξία στην εταιρεία και τους μετόχους».

Κάτι που εν μέρει λειτούργησε με επιτυχία και στην ευελιξία τιμολόγησης των προϊόντων όχι οριζόντια αλλά ανάλογα με τις συνθήκες σε κάθε αγορά με αποτέλεσμα να μην καμφθεί η κατανάλωση και η ζήτηση παρά τις ανατιμήσεις.

«Οι αποφάσεις τιμολόγησης καθοδηγούνται από τα διαθέσιμα data, προληπτικά και με ευελιξία. Βασιζόμενοι στη βαθιά κατανόηση της ζήτησης, των περιθωρίων και του ευρύτερου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, μπορούμε να κάνουμε αλλαγές σε ένα συγκεκριμένο πακέτο, εντός μιας κατηγορίας σε ένα στοχευμένο κανάλι», εξήγησε ο κ. Μπογκντάνοβιτς. Μάλιστα, όπως επισήμανε, οι ανατιμήσεις με αυτό τον τρόπο κατάφεραν να συνεισφέρουν περί τα δύο τρίτα της σημαντικής ανάπτυξης που κατέγραψε στις πωλήσεις του ο Όμιλος το 2022. «Αυτό αποτελεί προτεραιότητα και φέτος», υπογράμμισε ο ίδιος αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι ανατιμήσεις θα συνεχιστούν και φέτος στα προϊόντα του χαρτοφυλακίου της Coca Cola HBC.

«Το 2023 θα είναι επίσης ένα έτος πληθωρισμού», τόνισε εξηγώντας πως και το σχέδιο της διοίκησης φέτος έχει καταρτιστεί με βάση αυτή την παραδοχή. Σημείωσε δε πως το εύρος του guidance που δίνει για φέτος για τις πωλήσεις, τα κόστη και για την κερδοφορία (σσ οργανική ανάπτυξη 5%-6%, αύξηση του κόστους ανά κιβώτιο σε χαμηλά διψήφια ποσοστά, και οργανικό ΕΒΙΤ μεταξύ -3% και +3%) έχει ως βάση του δύο σενάρια. Το καλό έχει ισχυρότερη ζήτηση, μικρότερο των εκτιμήσεων πληθωρισμό και σχετικά ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες, ενώ το κακό, πλήγμα στην καταναλωτική ζήτηση λόγω ενός μεγαλύτερου των εκτιμήσεων πληθωρισμό και δυσχερείς συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Σε κάθε περίπτωση ο ίδιος τόνισε πως ο Όμιλος έχει ήδη κάνει κινήσεις αντιστάθμισης κινδύνου.

Στην τηλεδιάσκεψη ο κ. Μπογκντάνοβιτς εστίασε στις προοπτικές της Αιγύπτου, που όπως είπε μπορεί λόγω των σημερινών οικονομικών προβλημάτων να μην μπορεί να δώσει το τελικό αποτέλεσμα που θα ήθελε ο Όμιλος, ωστόσο μεσοπρόθεσμα οι προοπτικές είναι μεγάλες. Για τη Ρωσία πάντως δεν θέλησε να επεκταθεί αρκετά.

Σημειώνεται πως ο Όμιλος Coca Cola HBC αύξησε το 2022 τις επενδύσεις της (Capex) κατά 49 εκατ. ευρώ. Κι αυτό, σύμφωνα με τον κ. Μπογκντάνοβιτς, καθώς συνεχίζει να επενδύει κεφάλαια σε κρίσιμα πρότζεκτς ανάπτυξης και κυρίως στην αναβάθμιση εργοστασίων σε συγκεκριμένες αγορές, την διεύρυνση της βάσης των ψυγείων ενεργειακής απόδοσης και την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας που έχουν τεθεί.

Διαβάστε ακόμη 

Εξειδίκευση των νέων μέτρων στήριξης: Στο επίκεντρο αγρότες, συνταξιούχοι, νοικοκυριά και επαγγελματίες

Οι δόσεις και τα πανηγύρια στο Μαξίμου, η Τρ. Πειραιώς κάνει νέα δημόσια πρόταση στη MIG, ο Εξάρχου μιλάει με τον Μακέδο και ο δήμος… ξέχασε ένα πρόστιμο

ΔΕΗ: Αλλαγή πλεύσης για την υπερσύγχρονη μονάδα της Πτολεμαΐδας 5