Το ελληνικό καλοκαίρι κατάφερε και κράτησε υψηλότερα τον όγκο των πωλήσεων του Ομίλου Coca Cola HBC στην Ελλάδα ως τώρα, γεγονός που σε συνδυασμό με την πολιτική των ανατιμήσεων που ακολουθεί η διοίκηση σταθερά εδώ και δύο χρόνια οδηγούν σε σημαντική αύξηση της κερδοφορίας, όπως εξάλλου φάνηκε και στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιοποιήθηκαν χθες.

Εν τούτοις, όπως αναγνώρισε και ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, η αγορά μάλλον πλησιάζει σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι με δεδομένο ότι γίνεται ολοένα και πιο εμφανές ότι ο πληθωρισμός και η υποχώρηση της οικονομικής δραστηριότητας στις περισσότερες χώρες αρχίζουν να επηρεάζουν την καταναλωτική δαπάνη.

Ως εκ τούτου η διοίκηση της Coca Cola HBC, δύο εβδομάδες περίπου μετά τους νέους, αυξημένους τιμοκαταλόγους που απέστειλε στο ελληνικό λιανεμπόριο, αναγνώρισε πως η εύκολη λύση των ανατιμήσεων, που ως σήμερα έχει λειτουργήσει σημαντικά στη βελτίωση της κερδοφορίας, πλέον δεν μπορεί να συνεχιστεί ως έχει.

“Βλέπουμε πλέον πως η καταναλωτική δύναμη αρχίζει να περιορίζεται, κάτι που είναι φυσικό λόγω των ανατιμήσεων που έγιναν απ’ όλους τους ‘παίκτες’ σε όλες τις κατηγορίες των προϊόντων. Υπάρχει επιβράδυνση που σε κάποιες χώρες είναι πιο ορατή”, σημείωσε ο κ. Μπογκντάνοβιτς. “Από την πλευρά μας προσπαθούμε να αντιδρούμε με βάση το κλίμα που διαμορφώνεται και προσαρμόζουμε τη στρατηγική μας διευρύνοντας τις προωθητικές ενέργειες μας. Έτσι ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες καταφέραμε για δύο συνεχόμενα τρίμηνα να έχουμε αύξηση του όγκου των πωλήσεων και παράλληλα καταφέραμε να έχουμε μία θετική εικόνα και στους τρεις βασικούς πυλώνες μας. Ωστόσο ξέρουμε ότι στο μέλλον πρέπει να προσέξουμε περισσότερο στο να διατηρηθούν προσιτές οι τιμές. Κάτι που σημαίνει πως όσο προχωράμε μπροστά θα επέλθει τελικά και μεγαλύτερη ισορροπία στην ανάπτυξη του ομίλου και το μίγμα τιμών. Όπως επίσης ότι θα δώσουμε περισσότερο χώρο στις προωθητικές ενέργειες που αφορούν προϊόντα που παρουσιάζουν πτώση”, τόνισε ο ίδιος.

Οι επιδόσεις στην Ελλάδα

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα οι όγκοι πωλήσεων της Coca Cola HBC στο γ’ τρίμηνο αυξήθηκαν κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, “χάρη στην προσεκτικά σχεδιασμένη υλοποίηση της στρατηγικής μας κατά τη διάρκεια μιας ισχυρής τουριστικής περιόδου”, όπως ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας. Ειδικότερα, στα ανθρακούχα αναψυκτικά σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση, που οφείλεται κυρίως στις επιδόσεις της Coke Zero και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, τα οποία επωφελήθηκαν από την ισχυρή εποχική δραστηριοποίηση στην αγορά και τις καλές επιδόσεις στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Τα ποτά ενέργειας διατήρησαν την ισχυρή δυναμική τους και κατέγραψαν ισχυρή διψήφια αύξηση.

Σύμφωνα με τον κ. Μπογκντάνοβιτς οι επιδόσεις στην Ελλάδα μάλιστα βοήθησαν στο να περιοριστούν οι απώλειες σε όγκο πωλήσεων που καταγράφηκε στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών κυρίως λόγω της πτωτικής πορείας που είχε η ιταλική αγορά.

Μάλιστα ο κ. Μπογκντάνοβιτς κάνοντας αναφορά στις καταστροφικές πυρκαγιές και πλημμύρες που έπληξαν την Ελλάδα το καλοκαίρι, σημείωσε πως ο όμιλος θα συνεχίζει να στηρίζει πελάτες και κοινότητες που επλήγησαν. “Ανταποκριθήκαμε επίσης και στην αγορά εκτελώντας με προσοχή το σχέδιο μας για την τουριστική σαιζόν”, συνέχισε ο κ. Μπογκντάνοβιτς. Συνεχίσαμε το μομέντουμ μας πίσω απ’ τα ενεργειακά ποτά με διψήφια ανάπτυξη. Επίσης όταν βλέπω τις επιδόσεις της κατηγορίας λαμβάνω μεγάλη ενθάρρυνση απ’ την ανάπτυξη των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες και τα ενεργειακά ποτά ως συνέχεια μίας ισχυρής επίδοσης το 2022”.

Υπενθυμίζεται πως στο εννεάμηνο η Coca-Cola HBC AG αύξησε κατά 17% τον τζίρο της σε οργανική βάση, με τον όγκο να είναι οριακά αυξημένος κατά 0,1%. Επισημαίνεται η περαιτέρω βελτίωση του μεριδίου αγοράς σε αξία και πιο συγκεκριμένα, κατά 110 μονάδες βάσης στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά και κατά 60 μονάδες βάσης στα ανθρακούχα αναψυκτικά.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την πορεία της εταιρείας στο γ’ τρίμηνο, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15,3% σε οργανική βάση, ενώ η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,2% σε οργανική βάση, οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 1,5%, τα ποτά ενέργειας 24,8% και τον καφέ 33,5%. Επίσης, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 12,9% σε οργανική βάση, αντικατοπτρίζοντας τα σωρευτικά οφέλη των πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες, σε όλες τις κατηγορίες και τις αγορές. Τέλος, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,8% σε δημοσιευμένη βάση, με την ισχυρή οργανική ανάπτυξη (+15,3%) να αντισταθμίζεται από τον αντίκτυπο των δυσμενών συναλλαγματικών μεταβολών στις αναδυόμενες αγορές.

 Διαβάστε ακόμη

Μετρητά τέλος στις συναλλαγές με 4 νέα μέτρα – Έλεγχοι της εφορίας με κάμερες

Το τρολ του ΣΥΡΙΖΑ Πεν Νταλαούρα (ή κατά κόσμον Θάνος-PR expert), ο ελληνοϊταλικός πόλεμος των τρένων, τα δύσκολα στη Vivartia και τα… ανακλινόμενα παράθυρα

Νέο project – έκπληξη στο Ελληνικό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ