Ευρώπη

British Airways – Ryanair: Τι ισχύει για τα εισιτήρια που δεν χρησιμοποιήθηκαν κατά την πανδημία

  • newsroom


Η βρετανική Επιτροπή Ανταγωνισμού έκλεισε τη σχετική έρευνα που είχε ξεκινήσει τον Ιούνιο και έκρινε ότι η νομοθεσία «στερείται σαφήνειας»

Έκλεισε η βρετανική Επιτροπή Ανταγωνισμού τη σχετική έρευνα που είχε ξεκινήσει τον Ιούνιο για τις Ryanair και British Airways και συγκεκριμένα για τα εισιτήρια που δεν χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των υγειονομικών περιορισμών που είχαν επιβληθεί στα ταξίδια βάσει της τρέχουσας νομοθεσίας.

Όπως ανακοίνωσε η βρετανική ρυθμιστική αρχή, οι αεροπορικές εταιρείες δεν υποχρεούνται να επιστρέψουν τα χρήματα για κάποια από αυτά τα εισιτήρια, ενώ έκρινε ότι η νομοθεσία «στερείται σαφήνειας».

Σύμφωνα με ανακοίνωση της βρετανικής Competition and Markets Authority, «ο νόμος δεν παραχωρεί στους επιβάτες ένα επαρκώς σαφές δικαίωμα στην επιστροφή χρημάτων σε ασυνήθιστες συνθήκες» lockdown.

Προσθέτει δε ότι η Επιτροπή «μπορεί να εφαρμόσει μόνον τον υπάρχοντα νόμο» και ότι «κατά συνέπεια αποφάσισε να κλείσει την έρευνα αυτή».

Η βρετανική αρχή ανταγωνισμού ανέλαβε να εξετάσει την υπόθεση επιβατών, στους οποίους δεν επιστράφηκαν τα χρήματά τους για πτήσεις στις οποίες δεν θα μπορούσαν να έχουν επιβιβαστεί λόγω των περιορισμών που είχαν επιβληθεί εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης.

Σύμφωνα με τη CMA, στη διάρκεια των περιόδων lockdown η British Airways αρκέστηκε να προσφέρει κουπόνια για ένα προσεχές ταξίδι ή αλλαγές εισιτηρίων. Την τελευταία επιλογή πρότεινε και η Ryanair.

Αντιδράσεις από τη Which?

«Είναι πολύ άδικο το γεγονός ότι επιβάτες καταλήγουν να πληρώσουν τον λογαριασμό, ενώ τηρούσαν τον νόμο […], την ώρα που στην British Airways και τη Ryanair επετράπη να κρατήσουν τα λεφτά τους για πτήσεις, στις οποίες οι άνθρωποι αυτοί δεν μπορούσαν νόμιμα να επιβιβαστούν», κατήγγειλε η ένωση καταναλωτών Which? στο AFP.

«Η τρέχουσα ρύθμιση δεν λειτουργεί», πρόσθεσε και κάλεσε την κυβέρνηση «να αναθεωρήσει τους κανονισμούς και να ενισχύσει την προστασία του καταναλωτή».

Ο νόμος προβλέπει ότι οι πελάτες έχουν δικαίωμα επιστροφής χρημάτων εντός 14 ημερών, αλλά το δικαίωμα αυτό ισχύει «όταν μια αεροπορική εταιρεία ακυρώνει μια πτήση, επειδή η επιχείρηση δεν μπορεί να προσφέρει την συμφωνηθείσα υπηρεσία», διευκρίνισε η CMA.

«Ωστόσο, το δίκαιο δεν αντιμετωπίζει σαφώς το ζήτημα […] όταν η πτήση δεν ακυρώνεται, αλλά οι επιβάτες εμποδίζονται νομικά να την κάνουν», πρόσθεσε.

«Ελπίζουμε ότι ο νόμος θα αποσαφηνιστεί όσον αφορά το ζήτημα αυτό», καθώς «επιβάτες υπέστησαν μια άδικη ζημία», σχολιάζει ο γενικός διευθυντής της CMA Αντρέα Κοσέλι, στην ανακοίνωση που εκδόθηκε.

Η British Airways αντέδρασε με δήλωσή της στο AFP, στην οποία διευκρίνισε ότι «σεβάστηκε τον νόμο ανελλιπώς, προβαίνοντας σε επιστροφές σχεδόν 4 εκατ. και προτείνοντας μια πολιτική κρατήσεων πολύ ευέλικτη, επιτρέποντας σε εκατομμύρια επιβάτες να αλλάξουν τις ημερομηνίες των ταξιδιών τους ή του προορισμού τους».

Παράλληλα, η Ryanair «χαιρέτισε την απόφαση της CMA», διευκρινίζοντας ότι «οι επιβάτες είχαν την επιλογή να αλλάξουν την κράτησή τους χωρίς επιβάρυνση, κάτι το οποίο πολλοί επέλεξαν να κάνουν».

Ωστόσο, η CMA διευκρίνισε ότι έχει ήδη εξασφαλίσει δεσμεύσεις για επιστροφές που ανέρχονται σε «εκατοντάδες εκατομμύρια στερλίνες» από εταιρείες όπως οι Lastminute.com, Virgin Holidays ή ακόμη η βρετανική πτέρυγα του ταξιδιωτικού κολοσσού TUI, καθώς τα οργανωμένα ταξίδια καλύπτονται από άλλη ρύθμιση.

Διαβάστε ακόμη

HSBC: Ανάπτυξη πάνω από τη δυναμική αλλά και κίνδυνοι από έλλειμμα και χρέος

Πώς γίνονται αφορολόγητες οι μεταβιβάσεις χρημάτων προς κάθε συγγενή

Σοκ για μεσαία τάξη και ανάπτυξη φέρνει η ακρίβεια – Ποια μέτρα στήριξης ετοιμάζει η κυβέρνηση