Ένας άνδρας με γυαλιά και χαμόγελο σαν να παίζει σε τηλεπαιχνίδι εμφανίζεται στη σκηνή απέναντι σε 100 οθόνες πολιτών σε live σύνδεση. Σε κάθε οθόνη οι άνθρωποι επιδοκιμάζουν και χειροκροτούν τον άνδρα.

Ποιος είναι αυτός; Είναι ο Σέρβος Πρόεδρος Αλεξάντερ Βούσιτς, στο πλαίσιο της προεκλογικής του ομιλίας υπό το πρίσμα του social distancing (αφού βρίσκεται μόνος του στη σκηνή απευθυνόμενος μέσω skype στους πολίτες).

«Σαν τη σειρά: Black Mirror», έγραψε η αυστριακή Der Standard, σχολιάζοντας ότι έτσι είναι το πολιτικό ράλι την εποχή της πανδημίας του κορωνοϊού.

«Φαίνεται πολύ δυστοπικό και ανατριχιαστικό», έγραψε ο Sergej Dojcinovic, Σέρβος μαθητής στο Άμστερνταμ.

Η ψηφιακή προεκλογική καμπάνια, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, γίνεται εν όψει των εκλογών που έχουν προγραμματιστεί για την 21η Ιουνίου, καθώς αναβλήθηκαν τον Απρίλιο εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.

Ο Βούτσιτς, του οποίου το Σερβικό Προοδευτικό Κόμμα έχει επικριθεί για καταστολή της αντιπολίτευσης και παρενόχληση ανεξάρτητων μέσων ενημέρωσης, αναμένεται να κερδίσει τις εκλογές του επόμενου μήνα.

Ο αρχηγός ενός μικρού, δεξιού κόμματος βρίσκεται σε απεργία πείνας για να προσπαθήσει να αναβάλει τις εκλογές για άλλους έξι μήνες, λέγοντας ότι το πολιτικό σύστημα της Σερβίας δεν έχει ούτε την υγεία ούτε τις δημοκρατικές συνθήκες.

Ο Βούτσιτς, πρώην στενός συνεργάτης του Μιλόσεβιτς, σχολίασε σε ένα tweet για το ψηφιακό σποτάκι του ότι: «Μπορεί να μας ασκούν κριτική αλλά πρέπει να δείξουμε πώς μοιάζει η μοντέρνα Σερβία. Η Σερβία του μέλλοντος».

Δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο για τις ψηφιακές καμπάνιες, αλλά η ιδέα δεν είναι εντελώς νέα.

Το 2007, ο πρώην πρόεδρος της Βουλής των ΗΠΑ Νιούτ Γκίνγκριτς γιόρτασε τις συντηρητικές του πολιτικές μέσω μιας εμφάνισης στο παιχνίδι Second Life.

Στη Γαλλία ο αριστερός Jean-Luc Mélenchon έκανε 7 προεκλογικές εκστρατείες μέσω ενός ολογράμματος.