Προειδοποιητικές ετικέτες τιμών σε συσκευασίες προϊόντων που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος θα πρέπει να τοποθετούν από τον Μάρτιο οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων στην Ουγγαρία, όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Οικονομικών της χώρας .

Κατά το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους, ο πληθωρισμός στην Ουγγαρία κορυφώθηκε στο 25%, ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η χώρα αγωνίζεται να αναζωογονήσει την οικονομία της, καθώς η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει μειωθεί.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,8% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα τον Νοέμβριο, αν και παρέμειναν μειωμένες κατά 8,7% σε ετήσια βάση τους πρώτους 11 μήνες, καθώς η κατανάλωση μειώθηκε.

Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Βίκτορ Όρμπαν επιδιώκει να τονώσει την οικονομία, η οποία κατά το γ’ τρίμηνο κατέγραψε την πρώτη τριμηνιαία ανάπτυξή της μέσα σε ένα έτος, ενώ μέσα στον χρόνο αναμένονται οι αυτοδιοικητικές εκλογές και οι ευρωεκλογές.

«Τους τελευταίους μήνες, το φαινόμενο όπου το μέγεθος ορισμένων προϊόντων συρρικνώνεται, ενώ οι τιμές τους παραμένουν ίδιες ή αυξάνονται, έχει προκαλέσει μεγάλη προσοχή σε πολλές χώρες», ανέφερε το υπουργείο Οικονομικών. «Αυτή η πρακτική παραπλάνησης οδηγεί τους καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερο από το προϊόν με τα ίδια χρήματα», ανέφερε.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες που θα τεθούν σε ισχύ από τον Μάρτιο για δύο μήνες, οι λιανέμποροι τροφίμων με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω του 1 δισ. φιορινιών (2,9 εκατ.) θα πρέπει να εμφανίζουν προειδοποιητικές ετικέτες τιμών για προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί σε σύγκριση με την περίοδο μεταξύ 1ης Ιανουαρίου 2020 και 1ης Ιουλίου 2023.

Παρασκευαστές τροφίμων, εισαγωγείς και προμηθευτές θα πρέπει επίσης να ενημερώνουν τους λιανεμπόρους για τυχόν μειώσεις μεγέθους προϊόντων.

«Παρόλο που πιστεύουμε ότι τα νοικοκυριά θα επικεντρωθούν αρχικά στην απομόχλευση και την ανασυγκρότηση των αποθεματικών τους, η κατανάλωση ενδέχεται επίσης να αρχίσει να αυξάνεται», τόνισαν οικονομολόγοι της ING σχετικά με τα τελευταία στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις.

«Ωστόσο, για να είναι αυτή η αλλαγή σημαντική και διαρκής, πρέπει πρώτα να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών, η οποία είναι μια πιο παρατεταμένη διαδικασία», συμπλήρωσαν οι ίδιοι.

Διαβάστε ακόμη

Νομοσχέδιο – αιγιαλός: Πλατφόρμα για… καταγγελίες και διαγωνισμοί για παραλίες με «τιμές εφορίας»

Ο Τιτανικός των Βουνών: Πώς ένας σιδηροδρομικός σταθμός έγινε 5άστερο ξενοδοχείο

Johnson & Johnson: Ανακοίνωσε την εξαγορά της φαρμακευτικής Ambrx Biopharma έναντι $2 δισ.

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ