Τα σούπερ μάρκετ είναι κάθε χρόνο ο ναός των καταναλωτών, προκειμένου να προμηθευτούν όλα τα απαραίτητα για το γιορτινό τραπέζι.

Φέτος όμως η κατάσταση στη Γερμανία δεν θα είναι ακριβώς η ίδια. Λόγω του πληθωρισμού, όλο και περισσότεροι είναι πιο προσεκτικοί στις σπατάλες τους και μετράνε το κάθε σεντς.

«Πολλά νοικοκυριά φτάνουν τώρα οικονομικά στα όριά τους και πολύ απλά δεν μπορούν να ψωνίσουν όπως παλιά», αναφέρει ο ειδικός στο λιανεμπόριο Ρόμπερτ Κέσκες από την εταιρεία ερευνών GfK.

Έρευνα της εταιρίας GfK το φθινόπωρο έδειξε πως σχεδόν το 23% των ερωτηθέντων με δυσκολία τα βγάζουν πέρα.

«Σχεδόν το 1/3 των ανθρώπων σχεδιάζουν να ξοδέψουν αρκετά λιγότερα χρήματα φέτος τα Χριστούγεννα» επισημαίνει ο ειδικός Φρανκ Κούβερ από την εταιρεία έρευνας αγοράς Nielsen IQ ενώ ανήσυχοι είναι οι περισσότεροι πολίτες.

Σύμφωνα με τον ίδιο, μόνο ένα πολύ μικρό μέρος δεν επηρεάζεται από τις αυξήσεις των τιμών και συνεχίζει τις αγορές του όπως προηγουμένως.

Ελκυστικά σλόγκαν ως δέλεαρ για τους καταναλωτές

Ως εκ τούτου είναι απολύτως λογικό οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ να προσπαθούν να επηρεάσουν τους καταναλωτές με διαφημίσεις και σλόγκαν που υπόσχονται καλύτερες τιμές.

Για παράδειγμα στη Γερμανία η Aldi Nord υπόσχεται «Μεγάλη χαρά σε μικρή τιμή», ενώ η Aldi Süd αναφέρει «Εξοικονομήστε εορταστικά και απολαύστε».

Ο αιώνιος ανταγωνιστής τους, η LIDL, υπόσχεται μια «χαλαρή χριστουγεννιάτικη εποχή» για τους καταναλωτές όταν αγοράζουν προϊόντα από την γκουρμέ σειρά «Sansibar Deluxe» ακόμη και σε εποχές οικονομικής ανασφάλειας. Η συγκεκριμένη σειρά διαφημίζει πως μπορεί κανείς να ετοιμάσει ένα πολυτελές εορταστικό μενού με πολύ λίγα χρήματα.

Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου στην DW