Την απόφαση να περιορίσει τις νυχτερινές πτήσεις και να απαγορεύσει τα ιδιωτικά τζετς αποφάσισε ένα από τα κεντρικότερα αεροδρόμια της Ευρώπης, με στόχο τη μείωση του θορύβου και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Ο λόγος για το αεροδρόμιο Σχίπχολ στο Άμστερνταμ, η διοίκηση του οποίου προχωράει στην ανάληψη ορισμένων τολμηρών πρωτοβουλιών.

Μέσα στο επόμενο διάστημα, λοιπόν, κανένα αεροπλάνο δεν θα απογειώνεται από τα μεσάνυχτα έως τις 6.00 το πρωί, ενώ κανένα αεροπλάνο δεν θα προσγειώνεται από τα μεσάνυχτα έως τις 5.00 το πρωί.

Την ίδια ώρα, το ολλανδικό αεροδρόμιο ρίχνει «κόκκινο» σε όλα τα ιδιωτικά τζετς και τις μικρές εταιρείες αερομεταφορών, ενώ «θάβει» τα σχέδια για τη δημιουργία ενός νέου διαδρόμου απογείωσης – προσγείωσης.

Όλα τα παραπάνω εντάσσονται στις προσπάθειες μείωσης του θορύβου και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, στο πλαίσιο της Συμφωνίας για την Αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής.

Οι νέοι κανόνες, οι οποίοι θα εφαρμοστούν σταδιακά σε βάθος 2-3 ετών, θα οδηγήσουν σε 10.000 λιγότερες νυχτερινές πτήσεις ετησίως. Ας σημειωθεί ότι η κυβέρνηση της χώρας έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των συνολικών πτήσεων κατά 12% έως το 2024.

«Οι επιλογές μας έχουν πιθανώς σημαντικές επιπτώσεις στη βιομηχανία των αερομεταφορών, αλλά είναι απαραίτητες» σχολίασε ο Ρουντ Σόνταγκ, επικεφαλής του αεροδρομίου Σχίπχολ.

Οι αντιδράσεις, φυσικά, των αεροπορικών εταιρειών είναι μεγάλες.

Η Air France – KLP, για παράδειγμα, η οποία έχει μερίδιο 60% στις πτήσεις του Άμστερνταμ, δήλωσε έκπληκτη από τις παραπάνω αποφάσεις και έκανε λόγο για εκτεταμένες συνέπειες. Επιφυλάχθηκε δε, να υποβάλει στο υπουργείο Μεταφορών ένα αναλυτικό σημείωμα, μαζί με άλλες αεροπορικές.

Διαβάστε ακόμα

Η στρατηγική Μητσοτάκη για μετά τις εκλογές, οι μνηστήρες του λιμένος Ηρακλείου, τα ακίνητα του Μαύρου και μια οφειλή περίπου 100 εκατ. ευρώ

Ο «γάμος» Ζαγόρι – Green Cola και η προσπάθεια δημιουργίας διεθνούς προφίλ

Πασχαλινό «δώρο» από το ΥΠΕΝ για την εκτός σχεδίου δόμηση