Είναι γεγονός πως οι τιμές των προϊόντων στο Ηνωμένο Βασίλειο ανεβαίνουν με τον γρηγορότερο ρυθμό των τελευταίων 45 ετών.

Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία (ONS) μάλιστα ο πληθωρισμός των προϊόντων για το μήνα Οκτώβριο άγγιξε το 16,2% με βασικά τρόφιμα όπως γάλα, αυγά και μακαρόνια να γίνονται «απλησίαστα».

Σε αυτό το σκηνικό, περισσότεροι από τους μισούς Βρετανούς καταναλωτές (46%) θα περιορίσουν φέτος τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους σε όλο τους το φάσμα: από λιγότερο και φθηνότερο φαγητό μέχρι λιγότερα και φθηνότερα δώρα.

Έρευνα της βρετανικής εταιρείας «Which?» (η κορυφαία βρετανική εταιρεία καταναλωτικών ερευνών) αναδεικνύει τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά. Συγκεκριμένα το 41% των καταναλωτών θα αγοράσει φέτος λιγότερα δώρα, το 30% θα στραφεί σε λιγότερα και φθηνότερα προϊόντα ενώ το 23% θα μείνει σπίτι ώστε να εξοικονομήσει χρήματα.

Ακόμα και το 8% των ερωτηθέντων που δήλωσε ότι θα χαλάσει περισσότερα χρήματα φέτος, η απάντηση αυτή ήταν παρακινούμενη από την αύξηση των τιμών.

Λιγότερα δώρα φέτος θα αγοράσουν οι Βρετανοί

Η συγκεκριμένη έρευνα έρχεται σε εναρμόνιση με τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Tesco, της μεγαλύτερης αλυσίδας σουπερμάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Κεν Μέρφι, μιλώντας στο BBC, δήλωσε ότι ήδη παρατηρείται στροφή των νοικοκυριών στα κατεψυγμένα προϊόντα αντικαθιστώντας τα ακριβά φρέσκα, ενώ παράλληλα αναδεικνύει ότι οι Βρετανοί μειώνουν το κόκκινο κρέας επιλέγοντας στη θέση του το φθηνότερο λευκό κρέας, όπως κοτόπουλο.

Διαβάστε τη συνέχεια στην DW