Επιδείνωση εμφάνισαν τα οικονομικά μεγέθη της ΑΝΕΚ Lines, καθώς μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας οι ζημιές διευρύνθηκαν στα 41,7 εκατ. ευρώ για το 2021 από ζημιές 15,1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα της μητρικής καθορίστηκε σε ζημιές 42,9 εκατ. ευρώ από ζημιές 14,8 εκατ. ευρώ το 2020. 

Η αύξηση των ζημιών, πάντως, επήλθε κόντρα στην πορεία των εσόδων, τα οποία ενισχύθηκαν στο +21% και τα 150 εκατ. ευρώ σε επίπεδο Ομίλου και σε 129,4 εκατ. ευρώ σε επίπεδο μητρικής. Βελτιωμένα ήταν και τα αποτελέσματα EBITDA (προ φόρων χρηματοδοτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων), τα οποία διαμορφώθηκαν σε 7 εκατ. ευρώ από 6,8 εκατ. ευρώ το 2020. Για τη μητρική αντίθετα, τα EBITDA καθορίστηκαν σε 4,1 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 0,7 εκατ. ευρώ.  

Η απόκλιση μεταξύ εσόδων – EBITDA και καθαρών ζημιών οφείλεται, σύμφωνα με τη διοίκηση, στις απομειώσεις της αξίας των πλοίων, καθώς και στην επίδραση της μη άσκησης του δικαιώματος αγοράς πλοίου και την απο-αναγνώριση της σχετικής σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης από το πάγιο ενεργητικό και τις υποχρεώσεις.  

Ας σημειωθεί ότι για το 2021, ο Όμιλος ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων, ενώ συνεχίστηκε η εκναύλωση ενός πλοίου στο εξωτερικό. Εκτελώντας τον ίδιο αριθμό δρομολογίων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ο Όμιλος διακίνησε συνολικά 652.000 επιβάτες έναντι 497.000 το 2020 (αύξηση κατά 31%), 183.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 115.000 (αύξηση κατά 60%) και 133.000 φορτηγά έναντι 121.000 (αύξηση κατά 10%). 

Όσον αφορά το α’ τρίμηνο του 2022, η ΑΝΕΚ επιβεβαίωσε ότι η επιβατική κίνηση και το μεταφορικό έργο του Ομίλου κυμάνθηκαν σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα, γεγονός που ενισχύει την εκτίμηση για επιστροφή των σχετικών μεγεθών στα προ της πανδημίας δεδομένα. Ωστόσο, η γεωπολιτική αβεβαιότητα, η ενεργειακή κρίση, οι αυξήσεις τιμών και η εξέλιξη πιθανών νέων παραλλαγών της πανδημίας εξακολουθούν να συντηρούν ένα κλίμα ανησυχίας.  

Για την αντιμετώπιση των υπαρχόντων κινδύνων, ο Όμιλος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αναπροσαρμογών της τιμολογιακής πολιτικής, ώστε να αντισταθμίσει την αρνητική επίδραση των αυξημένων τιμών σε καύσιμα και πρώτες ύλες.  

Διαβάστε επίσης:

Γιώργος Γεράρδος: Το «μυστικό» της Πλαίσιο Computers και η συμβουλή προς τους νεότερους επιχειρηματίες

COSMOTE: «Χρυσό» μέρισμα €180 εκατ. στον ΟΤΕ – Τι αναμένει για το 2022

Το πακέτο και ο ανασχηματισμός, οι ναυτιλιακές στο ΧΑ, οι αμερικανικές επενδύσεις και τα… κινέζικα στα Πλαστικά Κρήτης