Αν κάτι συνοδεύει τον κ. Γιώργο Γεράρδο στη μεγάλη επιχειρηματική του πορεία αυτό είναι η επιμονή του σε δύο πράγματα. Το πρώτο είναι η οικονομική «νοικοκυροσύνη» αρνούμενος να εκθέσει το επιχειρηματικό του δημιούργημα, την Πλαίσιο, σε οτιδήποτε έχει την παραμικρή πιθανότητα να εξελιχθεί σε «πονοκέφαλο», διασφαλίζοντας παράλληλα μεγάλη ρευστότητα. Συντηρητικός, όπως θα έλεγαν τα τραπεζικά στελέχη, που παρά το «κυνηγητό» ετών δεν έχουν καταφέρει να τον πείσουν να πάρει σοβαρά δάνεια! Το δεύτερο είναι η καινοτομία και κυρίως η επινοητικότητά του, μέσω της οποίας έχει δώσει ουκ ολίγες φορές νέα πνοή και ώθηση στην Πλαίσιο, φτάνοντας από το μαγαζάκι των 12 τ.μ. στην οδό Στουρνάρη, πριν από 52 χρόνια, στην ηγέτιδα δύναμη του κλάδου σήμερα. Κάτι βέβαια που μόνο συντηρητισμό δεν δείχνει!

Ξεκινώντας τη δεκαετία του ’80 από τις πωλήσεις παιχνιδομηχανών – προσωπικών υπολογιστών, έπειτα το ’90 με τους περίφημους καταλόγους για τηλεφωνικές παραγγελίες Β2Β, φτάνοντας στο σήμερα και τη διορατικότητά του να μετατρέψει την Πλαίσιο στο απόλυτο παράδειγμα της omni-channel εμπειρίας και, πηγαίνοντας κόντρα στην κρίση της πανδημίας, να εξελίσσεται σε ηγέτιδα δύναμη…

Ο ίδιος, παρά τα 76 του χρόνια, εξακολουθεί και παράγει νέες ιδέες, αφού το επιχειρείν «θέλει διαρκή μετασχηματισμό», όπως έλεγε λίγο μετά τη βράβευσή του από την ΕΥ ως Ελληνας Επιχειρηματίας της Χρονιάς 2021, επικρατώντας έναντι άλλων «ηχηρών» ονομάτων του ελληνικού επιχειρείν. Μία «ανεκτίμητη βράβευση», όπως τη χαρακτήρισε, «που δίνει ώθηση να πετύχουμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα», έλεγε σπεύδοντας να αναγνωρίσει και να ευχαριστήσει την καλή δουλειά όλων των μελών της οικογένειας Πλαίσιο. Ο ίδιος μάλιστα θα διεκδικήσει σε δύο μήνες από τώρα τον τίτλο του Παγκόσμιου Επιχειρηματία της Χρονιάς, στην ειδική εκδήλωση που διοργανώνει η ΕΥ στο Μόντε Κάρλο.

Και μπορεί σε αυτές τις περιπτώσεις να δίνεται μια ευκαιρία ανασκόπησης των πεπραγμένων, ο ίδιος όμως επιμένει να μιλάει γι’ αυτά που θα έρθουν… Για τις επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ που ετοιμάζει φέτος η Πλαίσιο εξακολουθώντας να δίνει μεγάλο βάρος τόσο στα logistics όσο και στο last mile, για την αναβάθμιση και επέκταση των υπηρεσιών που παρέχει σήμερα στους πελάτες της με χρηματοδοτικές διευκολύνσεις. Ειδικά καθώς οι τελευταίες στο νέο οικονομικό περιβάλλον που διαμορφώνεται μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις θα παίξουν έναν σημαντικό ρόλο συνολικά στο λιανεμπόριο.

«Πρέπει, ως σύγχρονοι λιανέμποροι, να μην είμαστε απλά box movers, αλλά να στηρίζουμε με κάθε τρόπο, είτε αυτό αφορά το after sales είτε τη χρηματοδότηση, τον πελάτη μας. Να είμαστε πάντα δίπλα του», λέει ο κ. Γεράρδος.

Αν και δεν αποκλείει στο μέλλον και την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων, ο κ. Γεράρδος υπογραμμίζει την πετυχημένη στρατηγική και το μοντέλο λειτουργίας που εφάρμοσε από νωρίς η εταιρεία, τονίζοντας ότι αυτά δεν πρόκειται να αλλάξουν.
«Το omni-channel, η πολυκαναλική εμπειρία είναι το κλειδί. Το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων, τα φυσικά καταστήματα, το call center… δημιουργούνται συνέργιες μεταξύ των τριών καναλιών», λέει και υπόσχεται ότι έχουμε να δούμε πολλά ακόμα σε αυτή την κατεύθυνση.

Ο ίδιος πάντως είναι ψύχραιμος σε ό,τι αφορά τη νέα κρίση που απειλεί πλέον την ευρωπαϊκή οικονομία, κυρίως μέσω της κατακόρυφης αύξησης του ενεργειακού κόστους και του πληθωριστικού κύκλου που έχει ανοίξει.
«Κάθε κρίση έχει τις ευκαιρίες της», λέει. «Το επιχειρείν είναι μαραθώνιος, όχι σπριντ, και δυστυχώς δεν λειτουργούμε σε κόσμους αγγελικά πλασμένους. Επομένως, είμαστε συνηθισμένοι πλέον να κοιτάμε τα πράγματα “έξω απ’ το κουτί”, όταν προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις. Και έπειτα από τόσα χρόνια, έχουμε αποδείξει ότι τα καταφέρνουμε μια χαρά», τονίζει υπενθυμίζοντας εξάλλου και το πρόσφατο παράδειγμα της πανδημίας.

Εκεί όπου η Πλαίσιο όχι μόνο πήγε κόντρα στα lockdowns που επιβλήθηκαν στην αγορά, αλλά έκανε ρεκόρ επιδόσεων επιβεβαιώνοντας την επιτυχία της στρατηγικής που είχε ξεκινήσει ήδη προ δεκαετίας να αναπτύσσει μέσα από μεγάλες επενδύσεις στις υποδομές της, φυσικές και ψηφιακές. Κάτι που επιβεβαιώθηκε από τα οικονομικά αποτελέσματα του 9μήνου 2021. Σημειωτέον ότι στο α’ εξάμηνο της περσινής χρονιάς οι πωλήσεις είχαν αυξηθεί στα 199,2 εκατ. ευρώ, από 148,6 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν, ενώ η καθαρή ρευστότητά της ήταν στα 21,8 εκατ. ευρώ!

Γεγονός που καθιστά την Πλαίσιο, μία 100% ελληνική επιχείρηση, την πιο υγιή οικονομικά επιχείρηση του κλάδου. Μία επιχείρηση με 24 καταστήματα και service points σε όλη την Ελλάδα, με μεγάλες υποδομές logistics 22.500 τ.μ. στη Μαγούλα, τις οποίες συνεχίζει να επεκτείνει, με ένα αξιόπιστο δίκτυο παραδόσεων προϊόντων, αλλά και μια μεγάλη ομάδα εργαζομένων που ξεπερνούν τους 1.500.

Και αυτό χτίστηκε βήμα-βήμα. «Σε αυτή την πορεία των 52 ετών δεν υπήρξε κάτι συγκεκριμένο ή μοναδικό που μας οδήγησε εδώ σήμερα. Υπήρξαν πολλά πράγματα που συνετέλεσαν σε αυτή την πορεία και την επιτυχία μας», εξηγούσε λίγο μετά τη βράβευσή του από την ΕΥ. «Υπήρξαν σημαντικές στιγμές, όπως το 1985 με τη διάθεση ηλεκτρονικών υπολογιστών και παιχνιδομηχανών, που έδωσαν ώθηση και διεύρυναν το πελατολόγιο μας. Έπειτα ήταν ο κατάλογος των προϊόντων που λανσάραμε στην αγορά, οπότε λαμβάναμε Β2Β παραγγελίες μέσα από το τηλεφωνικό μας κέντρο. Και φυσικά ήταν η επιλογή μας να επενδύσουμε πολύ στα logistics, που τελικά μας έφτασε εδώ».

Γι’ αυτό και η συμβουλή του προς τους νεότερους επιχειρηματίες έχει αξία: «Δεν πρέπει να κυνηγάνε το πρόσκαιρο. Να μην παρασύρονται. Διότι έτσι θα χάσουν τελικά τον στόχο τους. Πρέπει να κοιτούν μακροπρόθεσμα. Όπως είπα, το επιχειρείν είναι μαραθώνιος».

Διαβάστε ακόμα:

«Kαραβιές» με πετρέλαιο και άνθρακα στην Ευρώπη για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης

Η Βίκυ Σάφρα και τα «ένοχα μυστικά» της οικογένειας – Πώς μοιράστηκε η περιουσία των $16 δισ. μετά τη δικαστική διαμάχη (pics)

Αυτός είναι ο μυστηριώδης πωλητής στις Deutsche Bank, Commerzbank – Βουτιά έως 11% για τις δύο μετοχές