Πρόκειται για μία από τις ισχυρότερες πλοιοκτήτριες παγκοσμίως. Αποφεύγει να προσελκύει τα φώτα της δημοσιότητας και το life style και για τον λόγο αυτόν ο κόσμος εκτός ναυτιλίας δεν τη γνωρίζει.

Μαζί με τους γιους της Φραγκίσκο και Αντώνη Κανελλάκη έχουν δημιουργήσει έναν ισχυρό ναυτιλιακό Όμιλο ο οποίος δραστηριοποιείται στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG αλλά και στα φορτηγά πλοία. Έχει τις εταιρείες Alpha Bulkers, Alpha Gas και Pantheon Tankers.

Μέσα στο 2020 σε δύσκολες εποχές λόγω της πανδημίας και της οικονομικής κρίσης, με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να αντιμετωπίζει προβλήματα και “σκαμπανεβάσματα” στις ναυλαγορές, η Άννα Αγγελικούση, αδελφή του Γιάννη Αγγελικούση είχε γνωρίσει την παγκόσμια αναγνώριση.

Για πρώτη φορά εισήλθε στην λίστα της Loyd’s List με τις 100 προσωπικότητες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία. Κατέλαβε την 81η θέση, που είναι σημαντική για πρωτοεμφανιζόμενο.

Επίσης έχει αναδειχθεί ως η Ελληνική Ναυτιλιακή Προσωπικότητα της Χρονιάς-Greek Shipping Personality of the Year από τα Lloyd’s List Awards.

Το όνομά της βρίσκεται στις κορυφαίες 10 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με βάση την αξία του στόλου και όχι τον αριθμό των πλοίων τους, σύμφωνα με της Vessels Value. Πιο συγκεκριμένα, στην 6η θέση με στόλο αξίας με 72 πλοία και αξία 2,88 δισ.

Σημαντικό είναι ότι βρίσκεται στο Top 10 στους δύο από τους τρεις κλάδους πλοίων όπου δραστηριοποιείται, ήτοι στα δεξαμενόπλοια και στα φορτηγά πλοία ενώ τα LNG είναι ο επόμενος στόχος ανάπτυξης με παραγγελίες νεότευκτων πλοίων.

Η Άννα Αγγελικούση βρίσκεται σε επενδυτικό “πυρετό”. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με πληροφορίες προχώρησε στην αγορά τριών LNG carriers από τη Hyundai μέσω reselling έναντι 240 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα για λογαριασμό της AlphaGas και οκτώ MR δεξαμενόπλοιων τα οποία αγόρασε en bloc έναντι 230 εκατομμυρίων δολαρίων για λογαριασμό της Pantheon Tankers. Η επένδυση είναι πολύ μεγάλη ενώ ο Όμιλος έχει σε εξέλιξη και ναυπηγικό πρόγραμμα.

Ο στόλος της AlphaGas θα φτάσει συνολικά τα οκτώ LNG. Πριν από έναν χρόνο και πιο συγκεκριμένα στις 30 Ιουνιου 2021 η εταιρεία είχε παραλάβει το νεότευκτο LNG ENERGY INTELLIGENCE (173.400 κυβικών μέτρων) από τα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).

Ο στόλος της Pantheon Tankers Management θα φτάνει πλέον τα 42 δεξαμενόπλοια μαζί με τα υπό ναυπήγηση τα οποία δεν έχουν παραδοθεί.

Στα τέλη Μαΐου η εταιρεία παρέλαβε το νεότευκτοsuezmax δεξαμενόπλοίο m/t “Sea Coral” χωρητικότητας 157.000 τόνων από τα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries Shipyard.

Στο πλοίο υψώθηκε η ελληνική σημαία. Είναι eco friendly συμβατό με τις σύγχρονες απαιτήσεις για μείωση της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου ενώ έχει μηχανές διπλού καυσίμου που έχουν τη δυνατότητα να καίνε και LNG. Στο 58% του στόλου της είναι υψωμένη ελληνική σημαία. Έναν μήνα νωρίτερα, τον Απρίλιο η Pantheon είχε παραλάβει το νεότευκτο suezmax δεξαμενόπλοιο Sea Amethyst, χωρητικότητας 157.000 τόνων.

Η εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε το 2012, έχει στόλο με συνολική μεταφορική ικανότητα 5,7 εκατομμυρίων τόνων. Το 2021 τα πλοία της μετέφεραν 34,8 εκατομμύρια τόνους πετρελαίου και κατέπλευσαν συνολικά 861 φορές σε λιμάνια ανά τον κόσμο. Στα πλοία της ναυτολογήθηκαν 900 ναυτικοί.-0:00

Ο Όμιλος έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα και για φορτηγά πλοία για λογαριασμό της Alpha Bulkers Shipmanagement.

Στα μέσα Απριλίου παρέλαβε στη Μανίλα το νεότευκτο φορτηγό πλοίο Capesize με το συμβολικό όνομα M/V «Alpha Peace», χωρητικότητας 179.000 τόνων dw.

Νωρίτερα η εταιρεία είχε παραλάβει το φορτηγό τύπου Newcastlemax «Alpha Treasure» μεταφορικής ικανότητας 209.260 τόνων dw από την κινεζική γιάρδα SWS.

Επίσης τον Ιανουάριο έκανε ποδαρικό στις παραλαβές νεότευκτων με το «Alpha Trophy», τύπου Newcastlemax μεταφορικής ικανότητας 210.000 τόνων.

Ήταν το πρώτο πλοίο από σειρά τριών ναυπηγήσεων που έχει βάλει στα ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding.

Μέσα στο 2022 είναι προγραμματισμένη η παραλαβή δύο αδελφών πλοίων του «Alpha Trophy».

Ο στόλος της Alpha Bulkers Shipmanagement αποτελείται από 33 φορτηγά πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 4,5 εκατομμυρίων τόνων και μέσο όρο ηλικίας τα εννέα έτη. Σε αυτά είναι ναυτολογημένοι 1.300 ναυτικοί.

Ο ναυτιλιακός όμιλος της Άννας Αγγελικούση και των γιων της Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη αριθμεί συνολικά 71 πλοία, φορτηγά, LNG και δεξαμενόπλοιασυνολικής χωρητικότητας 10,3 εκατομμυρίων τόνων.

Βιοκαύσιμα

Η Άννα Αγγελικούση με την Alpha Bulkers, κάνει δοκιμές και για χρήση βιοκαυσίμων από τον στόλο της. Η ναυτιλιακή βιομηχανία αρχίζει ,σιγά-σιγά, να μελετά την εκτενή χρήση των βιοκαυσίμων στη διεθνή ναυσιπλοΐα στη θέση του αργού πετρελαίου. Τα βιοκαύσιμα 1ης γενιάς προέρχονται από καλλιεργήσιμα φυτά και τα καύσιμα 2ης και 3ης γενιάς από άλλη μορφή βιομάζας, όπως απόβλητα και φύκια αντίστοιχα.

Η νέα γενιά

Στις 18 Οκτωβρίου του 2013, στη ναυτιλιακή εφημερίδα «Tradewinds» δημοσιεύτηκε ένα μονόστηλο άρθρο με τίτλο, σε ελεύθερη μετάφραση: «Οι διάδοχοι της νέας γενιάς στις εταιρείες Alpha και Amethyst». Εκεί έγινε για πρώτη φορά ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι οι δύο, τότε, ναυτιλιακές εταιρείες πέρασαν στη νέα γενιά, που είναι τα τρία παιδιά που απέκτησε το ζευγάρι.

Ο πρωτότοκος γιος, ο Φραγκίσκος, που έχει το όνομα του παππού Κανελλάκη, σπούδασε οικονομικά στο University of York και πήρε μάστερ στο Imperial College του Λονδίνου είναι διευθυντής στο εμπορικό και οικονομικό τμήμα της Alpha Tankers & Freighters. Ο αδελφός του, Αντώνης, σπούδασε χημικός μηχανικός. Άρχισε να ασχολείται με τις ναυλώσεις στο γραφείο που εδρεύει στο Λονδίνο. Η εταιρεία ονομάζεται Agelef Shipping και εξυπηρετούσε τους στόλους τόσο της Alpha Tankers & Freighters όσο και του Γιάννη Αγγελικούση.

Η μοναχοκόρη του ζευγαριού, η Μαρία, που είναι δίδυμη με τον Αντώνη, επέλεξε να ακολουθήσει τα βήματα του πατέρα της και σπούδασε νομικά στο University College of London.

Όπως έχει επισημάνει η Αννα Αγγελικούση-Κανελλάκη, η νέα γενιά σκοπεύει να διατηρήσει τα υψηλά στάνταρ της οικογενειακής επιχειρηματικής παράδοσης χωρίς να παραβλέψει τα ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν για επέκταση της εταιρείας.

Tα δύο αδέλφια Αγγελικούση

Η Aννα Αγγελικούση μαζί με τον αδελφό της Γιάννη, μετά τον θάνατο του πατέρα τους Αντώνη το 1989, διοικούσαν από κοινού τη ναυτιλιακή εταιρεία που είχε ιδρύσει εκείνος: την Anangel ShippingEnterprises. Η φιλοσοφία τους ήταν πάντοτε η στήριξη της ελληνικής σημαίας εμπράκτως με την εγγραφή του μεγαλύτερου μέρους τους στόλους τους στο ελληνικό νηολόγιο παρά το γεγονός ότι το κόστος λειτουργίας είναι μεγαλύτερο. Βάρος δίνουν και στη στήριξη των Ελλήνων Αξιωματικών με τους οποίους επανδρώνουν τα πλοία τους.

Όμως 11 χρόνια αργότερα, το 2000, στην αλλαγή του αιώνα, τα δύο αδέλφια αποφάσισαν να ακολουθήσουν χωριστή επαγγελματική πορεία. Η Αννα, με μεγάλες σπουδές πάνω στα οικονομικά και στα ναυτιλιακά, μαζί με τον τότε σύζυγό της Χρήστο Κανελλάκη δραστηριοποιήθηκαν στη δική τους εταιρεία, την Alpha Tankers & Freighters. Μέσα σε 10 χρόνια γιγαντώθηκε.

Τόσο ο Χρήστος Κανελλάκης όσο και η Άννα Αγγελικούση κρατούσαν χαμηλούς τόνους παραμένοντας συνειδητά μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.

Ακόμη και σήμερα η Άννα Αγγελικούση αποφεύγει τις δημόσιες εμφανίσεις.

Η ισχυρή πλοιοκτήτρια έχει έντονο φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο. Μαζί με τοuς γιούς της στο πρώτο κύμα της πανδημίας έκαναν δωρεά ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ για την αγορά ιατρικού και νοσηλευτικού εξοπλισμού. Το ποσό δόθηκε μέσω της Εταιρείας Κοινωνικής Προσφοράς Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ.

Ο Χιώτης καραβοκύρης

Η ναυτιλιακή αυτοκρατορία της οικογένειας Αγγελικούση, που κατάγεται από τα Καρδάμυλα της Χίου, στήθηκε από τον πατριάρχη της, τον Αντώνη Αγγελικούση. Ξεκίνησε από ασυρματιστής, πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, στην εταιρεία του Νίκου Παπαλιού με έδρα τον Πειραιά, η οποία αποτέλεσε εφαλτήριο για πολλούς αξιωματικούς που στη συνέχεια έγιναν μεγάλα ονόματα του παγκόσμιου εφοπλισμού. Ο Αντώνης είναι ήρωας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και παρασημοφορεμένος. Βγήκε όμως από τα βαπόρια και έγινε ναυτιλιακός πράκτορας στην ίδια εταιρεία.

Το 1950 αγόρασε το πρώτο του πλοίο, το «Astypalea», αφού πρώτα σύστησε εταιρεία μαζί με τους Δ. Ευθυμίου και Π. Καλούδη. Δέκα χρόνια αργότερα δημιούργησε την εταιρεία Pegasus Ocean Services, αφού συνεργάστηκε με πολύ γνωστά τζάκια του ελληνικού εφοπλισμού – και πιο συγκεκριμένα με τις οικογένειες Περατικού, Ξυλά, Ανδριανόπουλου και Ιγγλέση. Το 1971 ο Αντώνης Αγγελικούσης αποφασίζει να χαράξει τον δικό του δρόμο, τη δική του ρότα. Ηταν η χρονιά που ίδρυσε την Anangel Ship.

Διαβάστε ακόμη: 

Οι «φυγάδες» Ρώσοι ολιγάρχες αγοράζουν τώρα πανάκριβα ακίνητα στο Ντουμπάι  

Σταϊκούρας: Θα δημιουργηθεί νέος δημοσιονομικός χώρος που και πάλι θα επιστραφεί στους πολίτες 

Γιατί κόπηκαν χιλιάδες ιδιοκτήτες από τις απαλλαγές του ΕΝΦΙΑ