Οξύνεται η αντιπαράθεση μεταξύ Ναυτεργατικών Σωματείων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. Οι εταιρείες διαμαρτύρονται γιατί ενώ με την ενίσχυση του αριθμού των εργαζομένων ειδικά στο ξενοδοχειακό προσωπικό των πλοίων βάσει της θερινής σύνθεσης τα κόστη ανεβαίνουν την ώρα που οι επιβάτες είναι λίγοι αφού συνεχίζεται το πρωτόκολλο του 50%.

«Το κόστος μπορεί να φθάσει και τις 170.000 ευρώ τον μήνα για τα μεγάλα πλοία που πάνε Κρήτη» επεσήμαναν στελέχη του κλάδου στο Newmoney. Χθες 13 Ναυτεργατικά Σωματεία εξέδωσαν ανακοίνωση καταγγέλλοντας πρακτικές παρεμπόδισης ναυτολόγησης επιπλέον προσωπικού βάση της νομοθεσίας που ισχύει από την 1η Απριλίου.

Σε απάντηση της ανακοίνωσης των ναυτεργατών, ο ΣΕΕΝ εξέδωσε σήμερα το μεσημέρι ανακοίνωση στην οποία αναφέρονται τα εξής:

«Αναφερόμενοι στο από 7-4-2021 Δελτίο Τύπου 13 Ναυτεργατικών Σωματείων, εκφράζουμε την έκπληξή μας για την αναφορά του σε δήθεν παραβιάσεις της νομοθεσίας, αλλά και για την εχθρική και επιθετική θέση τους στον Κλάδο της Επιβατηγού Ναυτιλίας, ο οποίος απασχολεί το 50% των Ελλήνων Ναυτικών.

Για μία ακόμα φορά ζητάμε και δημοσίως από τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη τη λήψη αποτελεσματικών μέτρων για την ενίσχυση του Κλάδου, μεταξύ των οποίων και την εφαρμογή των χειμερινών συνθέσεων όπως εφαρμόστηκαν και την αντίστοιχη περίοδο του 2020, όταν επικρατούσαν οι ίδιες ακριβώς συνθήκες σε ότι αφορά τους περιορισμούς στις μετακινήσεις, και για την οποία ο Σύνδεσμός μας έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση η οποία διασφαλίζει τα συμφέροντα των εργαζομένων με τον ίδιο τρόπο που διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων σε όλους τους κλάδους της οικονομίας.

Δεν είναι δυνατόν όταν τα πρωτόκολλα των πλοίων είναι μειωμένα κατά 50% και όταν ισχύει απαγόρευση των θαλάσσιων μετακινήσεων, να επιδιώκουμε τον διπλασιασμό των μελών του πληρώματος του ξενοδοχειακού τμήματος των πλοίων. Ούτε είναι δυνατόν να απαιτούμε την αύξηση των συνθέσεων των πληρωμάτων βασισμένη σε πρωτόκολλα επιβατών που δεν ισχύουν και καμπίνες οι οποίες δεν χρησιμοποιούνται.

Οι Εταιρείες μας καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες να μειώσουν τις τραγικές συνέπειες της πανδημίας, οι οποίες επηρεάζουν ιδιαίτερα τον Κλάδο μας λόγω των υποχρεώσεων των πλοίων να εκτελούν δρομολόγια, παρά την ισχύ περιορισμών των μετακινήσεων.

Η μείωση των εσόδων των Εταιρειών μας το 2020 ξεπέρασε τα € 300 εκ από τα οποία μόνο τα €36 εκ καλύφθηκαν μέσω των Κρατικών ενισχύσεων. Πέραν τούτου έχουμε να αντιμετωπίσουμε μία καινούργια χρονιά με αρνητικές και απαισιόδοξες προβλέψεις για τον τουρισμό και την επιβατική κίνηση. Επίσης έχουμε να αντιμετωπίσουμε νέες προκλήσεις, όπως οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, αλλά και η ανανέωση του Ακτοπλοϊκού μας στόλου, η οποία είναι βέβαιο ότι θα έχει θετική επίδραση και στην απασχόληση.

Έχοντας την ευθύνη της επιβίωσης των Εταιρειών μας, διεκδικούμε τη λήψη μέτρων που θα μας επιτρέψουν τη διατήρηση του υψηλού επιπέδου των υπηρεσιών που προσφέρονται, αλλά και την περαιτέρω εξέλιξη των θαλάσσιων μεταφορών. Η ανάπτυξη, η οποία φαίνεται ότι είναι άγνωστη λέξη στα 13 Σωματεία, είναι μονόδρομος για τη στήριξη της απασχόλησης και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, συνεπώς πρέπει όλοι να τη στηρίζουμε αντί να την υπονομεύουμε. Είναι απαίτηση όχι μόνο του επιβατικού κοινού αλλά και των εργαζόμενων».

Διαβάστε ακόμη:

ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ: 4 στις 10 μικρές επιχειρήσεις φοβούνται «λουκέτο»

«Στροφή» στα online τυχερά παιχνίδια – Τι δείχνουν τα επίσημα στοιχεία

Αναστολές Απριλίου: Παράταση για τις δηλώσεις – Αναπροσαρμογή των ΚΑΔ