Τα συμβόλαια για τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 υπέγραψε η Capital Gas του Βαγγέλη Μαρινάκη με εκπροσώπους της Hyundai Heavy Industries την περασμένη εβδομάδα σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της εταιρείας στον Πειραιά.

To «παρών» μεταξύ άλλων έδωσαν οι κ. Ευάγγελος Μαρινάκης, πρόεδρος και ιδρυτής της Capital Maritime & Trading Corp. Γεράσιμος Καλογηράτος, CEO of Capital Product Partners LP., Νίκος Λως, Διευθυντής, Curzon Shipbrokers Corp., Μίλτος Ζήσης, Διευθυντής, Capital Gas Ship Management, Νικόλας Βαπόρης, Τεχνικός Διευθυντής, Capital Ship Management, Αλεξάνδρα Ξύστρα, Τεχνική Διευθύντρια, Capital Gas Ship Management.

Tην Hyundai Heavy Industries εκπροσώπησαν οι S.Y. Park, Chief Operating Officer & Senior Executive Vice President, Y.H. Yeo, EVP &MD of London Office, S.D. Yoon, SVP & Head of Athens Office, J.H. Κim, SVP (HMD Sales). Επίσης παρευρέθηκαν οι Sid Nair, Newbuldings Director, Clarksons, Andy McKeran, Chief Commercial Officer Lloyd’s Register και ο Θεόφιλος Ξενακούδης Chief Commercial Officer, Marshall Islands International Registries.

Τα πλοία θα είναι χωρητικότητας 22.000 κυβικών μέτρων και θα ναυπηγηθούν στις γιάρδες της Hyundai Mipo Dockyard.

Είναι τα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία αυτού του τύπου που έχουν παραγγελθεί. Οι Κορεάτες σχολιάζουν ότι οι παραγγελίες αυτές είναι το έναυσμα για να ηγηθούν στη ναυπήγηση τέτοιου τύπου πλοίων. Η παραγγελία των μεγαλύτερων και πιο τεχνολογικά προηγμένων πλοίων μεταφοράς CO2 που έχει γίνει ποτέ αποτελεί όχι μόνο ένα ιστορικό ορόσημο για τον Όμιλο Capital (‘Capital’), αλλά και για την ναυτιλία διεθνώς.

Τα πρωτοποριακά αυτά πλοία έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν έως 22.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου CO2 στους -55 βαθμούς Κελσίου, ενώ διαθέτουν επίσης τη δυνατότητα μεταφοράς αμμωνίας (ΝΗ3) και υγραερίου (LPG), θέτοντας νέα πρότυπα στην εμπορική ευελιξία.

Επιπλέον, εφαρμόζουν πολυάριθμες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και είναι εξοπλισμένα μεταξύ άλλων για χρήση φυσικού αερίου (LNG) και άλλων εναλλακτικών καύσιμων κίνησης, ενώ είναι έτοιμα για την εγκατάσταση μηχανισμού συλλογής και αποθήκευσης CO2 και εγκατάσταση ηλεκτροδότησης από την ξηρά (AMP/cold ironing).

Αυτή η επένδυση στην προηγμένη τεχνολογία αποτελεί άλλο ένα ορόσημο στη στρατηγική δέσμευση της Capital για την κατασκευή ενός στόλου μελλοντικά βιώσιμου κατά την «ενεργειακή μετάβαση», καθώς η εταιρία ήδη ελέγχει έναν στόλο 18 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) εξοπλισμένων με τελευταίας γενιάς δίχρονες (two-stroke) μηχανές διπλού καυσίμου (DF) και ένα στόλο έξι τάνκερ τύπου Suezmax διπλού καυσίμου (DF/LNG) καθώς και έξι τάνκερ τύπου Aframax/LR2 διπλού καυσίμου (DF/LNG)».

Διαβάστε ακόμα

Φοιτητικά ενοίκια: Αυτός είναι ο «χάρτης» σε 42 περιοχές (πίνακες)

MyProperty: Aυτόματη διόρθωση και υποβολή Ε9 για τα 2 στα 3 ακίνητα

H… checklist των τραπεζών μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των stress tests

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ