Η πανδημία του κορωνοϊού έπληξε την Cosco στον Πειραιά η οποία για πρώτη φορά είδε να μειώνεται η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά 2,4%.

Τα στοιχεία αφορούν τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά- ΣΕΠ θυγατρική της Cosco Shipping Ports η οποία διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ. Το α’ τρίμηνο του 2019 διακινήθηκαν 1.246.007 εμπορευματοκιβώτια και το 2020 1.215/875.

Τον Μάρτιο ειδικά η δραστηριότητα στο εμπορικό λιμάνι μειώθηκε κατά 15,4% ήταν στα 378.000 “κουτιά” σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.

Πριν από το ξέσπασμα του ιού στην Ευρώπη, ήτοι το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου ο Πειραιάς είχε άνοδο κατά 4,8%.

Το 2019 ο Πειραιάς ήταν πρώτο λιμάνι της Μεσογείου και τέταρτο στην Ευρώπη με πάνω από πέντε εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια μετά το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα και το Αμβούργο.

Σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως της πανδημίας ο Πειραιάς για να πλασαριστεί στην πρώτη τριάδα των ευρωπαϊκών εμπορικών λιμανιών θα πρέπει να κατασκευάσει και την προβλήτα IV για να αυξηθεί η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Τα τρία πρώτα λιμάνια έχουν 10 εκατ. και άνω εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο. Η διαφορά είναι μεγάλη.