Ως κορυφαίος οικονομικός αναλυτής παρακολουθώ στενά τις εξελίξεις στον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο, και η πρόσφατη στρατηγική κίνηση της Cosco Shipping Energy Transportation (CSET) στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα: η μεγαλύτερη κρατική εταιρεία μεταφοράς ενέργειας της Κίνας επιλέγει να ρευστοποιήσει σημαντικό μέρος του στόλου της σε μια προσπάθεια διαχείρισης ρίσκου και εξορθολογισμού του ενεργητικού της. Οι πωλήσεις τεσσάρων δεξαμενοπλοίων και η απόσυρση ενός πλοίου υγραερίου συνδέονται άμεσα με την κάθετη πτώση των καθαρών κερδών της κατά 43,3% στο πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι της αντίστοιχης περιόδου πέρυσι.
Η Cosco Shipping Energy Transportation (CSET), θυγατρική του κρατικού κινεζικού κολοσσού Cosco, ανακοίνωσε μέσω του Χρηματιστηρίου της Σαγκάης την έγκριση από το διοικητικό της συμβούλιο για την πώληση τεσσάρων δεξαμενοπλοίων – δύο VLCCs και δύο LR2s – σε συναλλαγές που αναμένεται να αποφέρουν συνολικά έως και 221 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με τις αποτιμήσεις της VesselsValue, τα VLCCs περιλαμβάνουν το Xin Dan Yang (323.000 dwt, κατασκευής 2013) με αξία 72 εκατ. δολάρια και πιθανόν το Yuan Hua Hu (308.000 dwt, κατασκευής 2015) με εκτιμώμενη αξία 75 εκατ. δολάρια. Τα δύο πλοία τύπου LR2, Tao Lin Wan (109.500 dwt, κατασκευής 2012) και Yang Mei Hu (110.000 dwt, κατασκευής 2010), αποτιμώνται σε 40 και 34 εκατ. δολάρια αντίστοιχα.
Η εταιρεία δεν γνωστοποίησε τον λόγο των αποεπενδύσεων, ωστόσο δήλωσε πως τα πλοία θα πωληθούν στη δευτερογενή αγορά σε τιμές όχι κατώτερες των ανεξάρτητων εκτιμήσεων. Παράλληλα, η CSET αποφάσισε να αποσύρει από τη δραστηριότητα και το μικρότερο πλοίο υγραερίου Fu Rong Yuan (4.014 κυβικών μέτρων, κατασκευής 1996), το οποίο θα διαλυθεί αποκλειστικά σε κινεζικά ναυπηγεία με τίμημα περίπου 1,1 εκατ. δολάρια, μέσω της πλατφόρμας δημοπρασιών Shanghai United.
Η κίνηση έρχεται σε μία περίοδο κατά την οποία η CSET δέχεται έντονες πιέσεις στην κερδοφορία της. Τα καθαρά κέρδη που αποδίδονται στους μετόχους υποχώρησαν κατά 43,3% το α’ τρίμηνο του 2025, αγγίζοντας τα 707,7 εκατ. γουάν (98,2 εκατ. δολάρια), από 1,25 δισ. γουάν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024.
Όπως σημείωσε η εταιρεία, ο κύριος λόγος για την κάμψη αυτή ήταν η μείωση των διεθνών ναύλων στα δεξαμενόπλοια. Ειδικά, το μικτό κέρδος από τον τομέα των διεθνών πετρελαιοφόρων ανήλθε σε 540 εκατ. γουάν – αυξημένο κατά 22,1% από το προηγούμενο τρίμηνο, αλλά μειωμένο κατά 55,9% σε ετήσια βάση.
Η μέση απόδοση VLCCs στη διαδρομή Μέση Ανατολή–Κίνα ανήλθε στα $39.404 ημερησίως το πρώτο τρίμηνο του 2025 – επίπεδο υψηλότερο από τα μέσα επίπεδα της επταετίας, αλλά κατά 10% χαμηλότερο από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024.
Η CSET διατηρεί στόλο 113 δεξαμενοπλοίων και ενός πλοίου υγραερίου, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 5,4 δισ. δολαρίων. Η νέα στρατηγική δείχνει τη στροφή της προς μια πιο ευέλικτη και κερδοφόρα διαχείριση στόλου, σε μια περίοδο διεθνούς αβεβαιότητας και εντεινόμενου ανταγωνισμού στη ναυτιλιακή αγορά ενέργειας.
Διαβάστε ακόμη
Μεγάλες επενδύσεις και παραμεθόριος οι προτεραιότητες του νέου Αναπτυξιακού
Πλειστηριασμοί: «Κληρώνει» για 2 ξενοδοχεία με μειωμένη τιμή εκκίνησης (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.