search icon

Ναυτιλία

Ελλάδα, Μάλτα και Κύπρος αντιδρούν στην επιβολή κυρώσεων στο ρωσικό πετρέλαιο από την ΕΕ

Αφορά το ανώτατο όριο τιμής που θέλει να θέσει η ΕΕ από τις 5 Δεκεμβρίου για εξαγωγές από τη Ρωσία προς τρίτες χώρες, μη μέλη της ΕΕ - Τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών αποτελούν το 50% όσων φόρτωσαν από ρωσικά λιμάνια τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα δεδομένα του Lloyd's List Intelligence

Την αντίθεσή τους στις προτάσεις της ΕΕ να επιβάλει ανώτατο όριο τιμής στο ρωσικό πετρέλαιο προς τρίτες χώρες- μη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξέφρασαν η Ελλάδα, η Μάλτα και η Κύπρος, που είναι οι τρεις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές δυνάμεις. Σύμφωνα με διπλωματικούς κύκλους θα δημιουργηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός αφού οι εταιρείες με πλοία που έχουν σημαία κράτους εκτός ΕΕ θα μπορούν να κάνουν κανονικά τις μεταφορές αυτές.

Οι Μόνιμοι Αντιπρόσωποι των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε συμφωνία για το όγδοο πακέτο κυρώσεων μεταξύ των οποίων και η επιβολή ανώτατου ορίου τιμής στις πωλήσεις πετρελαίου σε τρίτες χώρες.

Τα τρία κράτη μέλη έχουν τη μεγαλύτερη συμμετοχή στο θαλάσσιο εμπόριο ρωσικού πετρελαίου, με τα δεξαμενόπλοια που ελέγχονται από Έλληνες πλοιοκτήτες να αποτελούν τα μισά από όλα τα πλοία που φόρτωσαν τον Σεπτέμβριο από ρωσικά λιμάνια.

Οι υπουργοί Ναυτιλίας της Ελλάδας και της Κύπρου εξέφρασαν την αντίθεσή τους στα σχέδια για την τοποθέτηση του ανώτατου ορίου τιμών από τις 5 Δεκεμβρίου στο πετρέλαιο και στα διυλισμένα προϊόντα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε στις 28 Σεπτεμβρίου ότι είχε συμφωνήσει για την επιβολή ανώτατου ορίου. Τώρα χρειάζεται και τα 27 κράτη μέλη να συμφωνήσουν για το πώς θα εφαρμοστεί ώστε να ενταχθεί στο νέο πακέτο κυρώσεων που θα ανακοινωθεί σύντομα.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 35% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και τα πλοία τους αποτελούσαν το 50% όσων φόρτωσαν από ρωσικά λιμάνια τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα δεδομένα του Lloyd’s List Intelligence.

Ειδικότερα, ελληνικά και ρωσικά πλοία της Ελλάδας ή της Ρωσίας για το 67% όλων των αποστολών από τα λιμάνια της Ust-Luga, Αγία Πετρούπολη, Primrosk, Novorossiysk και Tuapse τον Σεπτέμβριο.

Μία από τις σημαντικές εξελίξεις στο είναι η είσοδος δεξαμενόπλοιων που είχαν προηγουμένως εμπλακεί σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ ή ηλικιωμένα πλοία που πωλήθηκαν πρόσφατα σε ανώνυμους αγοραστές για να δραστηριοποιηθούν αποκλειστικά σε ρωσικές συναλλαγές.

Αυτά τα πλοία αποτελούσαν το 11% όλων των δεξαμενόπλοιων που φόρτωσαν από ρωσικά λιμάνια τον προηγούμενο μήνα.

Τα παραπάνω πλοία, σε συνδυασμό με τα ρωσικά και τα ελληνικά έχουν μεταφέρει το 78% όλων των φορτίων.

Περίπου 130 δεξαμενόπλοια ελληνικής ιδιοκτησίας συνολικής χωρητικότητας 10,9 εκατομμυρίων τόνων dw προσέγγισαν σε πέντε ρωσικά λιμάνια για να φορτώσουν μεταξύ της 1ης Σεπτεμβρίου και της 2ας Οκτωβρίου.

Συνολικά έγιναν 263 κλήσεις στα ρωσικά λιμάνια με τα πλοία να έχουν συνολική χωρητικότητα 21,7 εκ τόνων dw.

Διαβάστε επίσης

«Γκουρού» της Morgan Stanley προειδοποιεί: Οι μετοχές θα συνεχίζουν να πέφτουν ακόμα κι αν αλλάξει πολιτική η Fed

Το στρατηγικό σχέδιο των Πολωνών της Pepco στην ελληνική αγορά

Στο «σφυρί» βίλες – οικόπεδα και με χαμηλές τιμές εκκίνησης

Exit mobile version