Η έκρυθμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει δημιουργήσει προβλήματα στα εμπορικά λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αφού το 30% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αλλάξει πορεία και ταξιδεύουν μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.

Το λιμάνι του Πειραιά το μεγαλύτερο της Ανατολικής Μεσογείου βρίσκεται στο επίκεντρο. Έως τώρα πάντως σύμφωνα με πληροφορίες οι δυσμενείς επιπτώσεις πλήττουν τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που τις διαχειρίζεται η ΣΕΠ-Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων ΑΕ θυγατρική της Cosco.

Οι απώλειες τον Ιανουάριο του 2024 κυμαίνονται στο 12% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023. “Υπολογίζουμε ότι η κάμψη θα συνεχιστεί μέσα στο α’ δίμηνο αλλά με την ολοκλήρωση του α’ τριμήνου εκτιμάται ότι η κατάσταση θα είναι στα ίδια επίπεδα με το 2023” επεσήμαναν κύκλοι του λιμανιού στο newmoney και προσέθεσαν: “Άλλες εταιρείες έρχονται κανονικά, άλλες έχουν μειώσει τα πλοία τους και άλλες έχουν κάνει παράκαμψη. Πάντως στηρίζουν όλες οι συμμαχίες και εταιρείες όπως η Cosco , η CMA CGM, η Evergreen η Hapag”.

Στον αντίποδα, η προβλήτα Ι την οποία διαχειρίζεται ο ΟΛΠ δεν έχει απώλειες σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney. Και αυτό συμβαίνει γιατί ο μεγάλος της πελάτης που είναι η MSC συνεχίζει κανονικά τα δρομολόγια της στον Πειραιά. Από την προβλήτα Ι διακινούνται κάθε μήνα 40.000 εμπορευματοκιβώτια.

Διαβάστε ακόμη

Μαρκ Ζούκερμπεργκ: Οι νέες επενδύσεις στην ΑΙ και οι δυο ελληνικές startup στο portfolio του «Mr.Facebook» (pics)

Oι 5 φθηνότερες και οι 5 ακριβότερες γειτονιές του κέντρου της Αθήνας (πίνακες + γράφημα)

Κύθνος: Το project «Εξυπνο Νησί» και η εμβληματική επένδυση των 30 εκατ. του πρώην ΞΕΝΙΑ στα Λουτρά

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ