Ναυτιλία

Φορτηγός Ναυτιλία: In China we trust… και η ναυλαγορά ανεβαίνει

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Η μεγάλη ζήτηση φορτίων από την Κίνα έχεις ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει διαθέσιμο τονάζ, δηλαδή πλοία για να καλύψουν άλλες γραμμές και ανάγκες και αυτό οδήγησε στην αύξηση των ναύλων

Παρακολουθώντας το δεύτερο κύμα του κορωνοϊού να θεριεύει η ναυλαγορές αντιδρούν με τη… δική τους νοημοσύνη.

Στα φορτηγά πλοία υπάρχει σημαντική άνοδος σε όλους τους τύπους πλοίων με την Κίνα, για μία ακόμη φορά, να είναι η ατμομηχανή αφού έχει αυξήσει τις εισαγωγές της από τη Βραζιλία σε φορτία κατά 26% σιτηρά και ζωοτροφές και ειδικά στα capesize φορτηγά 170.000 τόνων χωρητικότητας.

Η μεγάλη ζήτηση φορτίων από την Κίνα έχεις ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει διαθέσιμο τονάζ, δηλαδή πλοία για να καλύψουν άλλες γραμμές και ανάγκες και αυτό οδήγησε στην αύξηση των ναύλων.

Μέσα στο καλοκαίρι η Κίνα έκανε τεράστιες προσπάθειες να καλύψει το χαμένο έδαφος στην παραγωγή προϊόντων και στην εισαγωγή πρώτων υλών οπότε η αγορά ξηρού φορτίου πήρε βαθιές ανάσες. Η βιομηχανική παραγωγή της έχει επανέλθει και μένει να δούμε πόσο θα επηρεάσει τη γενικότερη οικονομία.

Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου τους εννέα μήνες του 2020 και λόγω της πανδημίας αλλά και λόγω της υπερπροσφοράς χωρητικότητας είχε σκαμπανεβάσματα.

Ο μέσος όρος από την αρχή της χρονιάς μέχρι και την 27η Σεπτεμβρίου 2020 να είναι στις 955 μονάδες έναντι 1.344 που ήταν ο μέσος όρος για όλο το 2019.

Η κατηγορία φορτηγών πλοίων που είχε κατάφερε να κρατήσει το κεφάλι της έξω από το νερό αν και οριακά ήταν εκείνη των Capesizes xωρητικότητας 180.000 τόνων. Στις αρχές του καλοκαιριού είχε ξεπεράσει τις 4.000 μονάδες φθάνοντας τις 4.440. Μέσα στον Ιούλιο έφθασε και τις 3.025 μονάδες για να πέσει κοντά στις 2.000.
Την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου αυξήθηκε κατά 53,4% από τις 1.960 μονάδες στις 2.915.

Ο μέσος όρος του BCI-Ναυλαγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα 21-27 Σεπτεμβρίου αυξήθηκε κατά 28,6% από τις 1.296 μονάδες στις 1.667 μονάδες

Ακολουθούν :
– τα Panamaxes που είδαν την ναυλαγορά τους να ανεβαίνει κατά 4,9% μειώνεται κατά 8,9% από τις 1.315 στις 1.380 με ημερήσιο ναύλο από 3.988-19.900 δολάρια
– τα Supramax με αύξηση του δείκτη ναυλαγοράς κατά 5,4% από τις 941 στις 992 και ημερήσιο ναύλο από 3.520 δολάρια έως 15.063 δολάρια και
-τα Handysize με αύξηση της ναυλαγοράς κατά 4,8% από τις 558 στις 585 και ημερήσιο ναύλο από 7.797 δολάρια έως 12.429 δολάρια.

Τις τελευταίες εβδομάδες στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου τα Ηandysize χωρητικότητας από 10.000 έως 39.999 τόνους dw προσελκύουν το ενδιαφέρον και είχαν μεγάλη ζήτηση. Η ζήτηση δεν έχει να κάνει μόνο με τα φορτία αλλά και με την προσφορά χωρητικότητας.

Στο βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων αποτελούν μόλις το 5,2% του υφιστάμενου στόλου. Άρα δεν θα πέσει στο νερό καινούργιο τονάζ και όσοι θέλουν να αποκτήσουν τέτοιου είδους πλοία θα πρέπει να αγοράσουν μεταχειρισμένα.

Οι εταιρείες δεν τα πουλάνε στα διαλυτήρια για παλιοσίδερα αφού υπάρχει “δουλειά” με αποτέλεσμα τα περισσότερα Handy να είναι ηλικίας άνω των 20 ετών. Μάλιστα τα πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών αποτελούν το 14,4% του υφιστάμενου στόλου των Handysize. Από αυτά ένα ποσοστό 7% αφορά πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 25 ετών.