Μειωμένες κατά 10% ήταν οι αγοραπωλησίες πλοίων το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Συνολικά 1.256 πωλήσεις είχαν πραγματοποιηθεί στις αγορές ξηρού και δεξαμενόπλοιων μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shiprbrokers στην αγορά ξηρού φορτίου, συνολικά 632 πλοία άλλαξαν χέρια εντός του 2023, έναντι 711 πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου το 2022.

Οι τομείς Handysize και Supramax οδήγησαν τη δραστηριότητα των ξηρών S&P το 2023, με 149 και 142 πωλήσεις αντίστοιχα, ενώ ακολούθησε ο τομέας Capesize με 98 πωλήσεις.

Αν και ο αριθμός των συναλλαγών μειώθηκε για τους περισσότερους τομείς το 2023 σε σύγκριση με το 2022, η αγοραστική διάθεση για πλοία Capesize, Ultramax και Newcastlemax αυξήθηκε σημαντικά. Κατά τη διάρκεια του 2023, οι πωλήσεις Capesize και Newcastlemax ανήλθαν σε 98 και 19 αντίστοιχα, με αμφότερα να έχουν σχεδόν διπλασιάσει τον όγκο των πωλήσεών τους σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Στον τομέα των Ultramax, το 2023 καταγράφηκαν 70 πωλήσεις, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 10% σε σύγκριση με το 2022.

Μικρή αύξηση σημειώθηκε επίσης στις πωλήσεις πλοίων ηλικίας 0-5 ετών, με 48 πωλήσεις το 2023 σε σύγκριση με 34 πωλήσεις το 2022.

Αντίθετα, οι πωλήσεις των παλαιότερων πλοίων (άνω των 21 ετών) μειώθηκαν σημαντικά, με μόλις 31 πωλήσεις το 2023, που αντιπροσωπεύει μείωση σχεδόν 67%.

Ομοίως, με το 2022, η ηλικιακή ομάδα με τις περισσότερες συναλλαγές το 2023 ήταν η ομάδα 11-15 ετών με 286 πωλήσεις, ακολουθούμενη από την ηλικιακή ομάδα 6-10 ετών με 149 πωλήσεις.

Δεξαμενόπλοια

Όσον αφορά την αγορά δεξαμενόπλοιων, το 2023, η δραστηριότητα της S&P υποχώρησε από το υψηλό 27 ετών που είχε επιτευχθεί το 2022, με 618 πωλήσεις που καταγράφηκαν, σημειώνοντας μείωση σχεδόν 11% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Τα πλοία MR2 και Aframax/LR2 ήταν τα πιο περιζήτητα, αντιπροσωπεύοντας 269 συναλλαγές.

Παρά την επιβράδυνση στα περισσότερα τμήματα, τα τμήματα MR2, Panamax/LR1 και VLCC αντιστάθηκαν στην τάση, σημειώνοντας αύξηση κατά 11%, 17% και 15%, αντίστοιχα, σε ετήσια βάση.

Ενώ οι πωλήσεις μειώθηκαν σε όλες σχεδόν τις ηλικιακές ομάδες, με πτώση 25%, 28%, 11% και 5%, αντίστοιχα, για τις ομάδες 0-5, 6-10, 11-15 και 16-20 ετών, υπήρξε σημαντική αύξηση (57%) για τα πλοία ηλικίας 21+ ετών.

Οι Έλληνες και οι Κινέζοι ήταν οι κύριοι αγοραστές το 2023, αποκτώντας 61 και 63 πλοία, αντίστοιχα. Οι αγοραστές από τα ΗΑΕ και την Τουρκία ακολούθησαν με 53 και 37 πωλήσεις. Οι Έλληνες ήταν επίσης ενεργοί πωλητές, με 127 πωλήσεις, με 68 από αυτά τα σκάφη να ανήκουν στην ομάδα 16-20 ετών.

Διαβάστε ακόμη

Το deal που «γέννησε» τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη στις κατεψυγμένες ζύμες (pics)

Marathon Venture Capital: To deal της χρονιάς για την Augmenta και χρηματοδοτήσεις $142 εκατ. (pics)

Ο νόμος για τα αυθαίρετα και τις κατεδαφίσεις(!), η τυχερή χρονιά του Κασσελάκη (ίσως όμως στην Κίνα), τα ασημικά και οι Τσέχοι 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ