Του Μηνά Τσαμόπουλου

Για μία ακόμη χρονιά ο Γιάννης Αγγελικούσης κράτησε το σκήπτρο του κορυφαίου Έλληνα πλοιοκτήτη σύμφωνα με την λίστα της Lloyd’s List για τις 100 ισχυρές προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Mε τις εταιρείες Anangel Maritime Services Inc., Maran Tankers Management Inc. και Maran Gas Maritime Inc., βρίσκεται στην 8η θέση έναντι της 7ης πέρσι.

Σε ηλικία 68 χρονών είναι ο ισχυρότερος πλοιοκτήτης στον κόσμο. Βρίσκεται σε μόνιμο ανταγωνισμό με ένα άλλο μεγάλο όνομα της ναυτιλίας, τον Νορβηγό Τζον Φρέντρικσεν.

Το 2014 ο Γιάννης Αγγελικούσης ήταν 4ος και το 2015 βρέθηκε στην 5η θέση, συνεχίζοντας να ανταγωνίζεται τεράστια διεθνή εταιρικά σχήματα, κάποια εκ των οποίων έχουν και κρατική στήριξη.

anangel

Είναι επικεφαλής τριών εταιρειών. Πρόκειται για τις Anangel Maritime Services Inc., Maran Tankers Management Inc. και Maran Gas Maritime Inc. Διαχειρίζεται στόλο από 113 πλοία, ενώ έχει σε εξέλιξη ένα τεράστιο ναυπηγικό πρόγραμμα που προβλέπει την κατασκευή 21 πλοίων διαφόρων τύπων. Σύνολο 134 πλοία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services, (MIS) η Anangel Maritime Services Inc έχει 51 φορτηγά πλοία, η Maran Tankers Management Inc. 39 δεξαμενόπλοια και 11 υπό κατασκευή και η Maran Gas 23 LNG -πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου- και άλλα 10 υπό ναυπήγηση με δικαίωμα για άλλα δύο.

Για τις επενδύσεις του σε πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου ο Γιάννης Αγγελικούσης δηλώνει: «Είναι ένας τομέας πιο φιλικός προς το περιβάλλον, ο οποίος προσελκύει υψηλότερης ποιότητας ναυλωτές. Είναι ένας τομέας όπου, λόγω της τιμής, είναι δύσκολο για πολλούς να μπουν».

Ο Έλληνας πλοιοκτήτης ανοίγει νέους δρόμους. Είναι ο πρώτος που έδωσε νέα παραγγελία για τη ναυπήγηση μίας πλωτής τερματικής μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης, γνωστών στην αγορά αυτή ως Floating Storage & Regasification Unit, ή FSRU, 173.400 κυβικών μέτρων σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία για λογαριασμό μία εκ των τριών εταιρειών του, της Maran Tankers Management. Η παράδοσή του αναμένεται το 2020.

fsl

Τα εξειδικευμένα αυτά πλοία θεωρούνται από τους διεθνείς οικονομικούς αναλυτές ως το πιο περιζήτητο περιουσιακό στοιχείο της εποχής. Την περασμένη 10ετία υπήρχε μόλις ένα τέτοιου τύπου πλοίο ανά τον κόσμο. Σήμερα ο αριθμός τους έχει ξεπεράσει τα 20 και μέχρι το τέλος της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα θα φθάσει τα 55-60 κομμάτια. Το κόστος τους φθάνει τα 300 εκατομμύρια δολάρια. Με ένα τέτοιο πλοίο μπορεί να δοθούν οικονομικές λύσεις σε κράτη που χρειάζονται άμεσα ενεργειακούς πόρους ενώ είναι φιλικό με το περιβάλλον Χρειάζεται τον μισό χρόνο για να κατασκευαστεί από ό,τι ένας επίγειος τερματικός σταθμός.

Σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη, σε μία από τις λιγοστές ομιλίες του τόνισε ότι θέλει να συνεχίσει την επέκταση της ναυτιλιακής του αυτοκρατορίας και υπογράμμισε ότι δεν του αρέσει η στασιμότητα. Στρατηγική του είναι η ανανέωση και επέκταση του στόλου με νεότευκτα πλοία και όχι με μεταχειρισμένα, αφού με αυτόν τον τρόπο τηρούνται οι αυστηρές προδιαγραφές που βάζει ο όμιλος Αγγελικούση.

Η ελληνική σημαία

Ο Γιάννης Αγγελικούσης αποδεικνύει στην πράξη πόσο αγαπάει την ελληνική σημαία, την ελληνική ναυτιλία και κατά συνέπεια την πατρίδα του.

Στην πλειονότητα των πλοίων του στόλου του είναι υψωμένη η γαλανόλευκη αν και το λειτουργικό κόστος είναι μεγαλύτερο από ό,τι θα ήταν εάν ο όμιλος τα είχε σε ξένα νηολόγια.

Σε όλα τα πλοία υπηρετούν Έλληνες αξιωματικοί.

Είναι από τους λίγους Έλληνες εφοπλιστές που δίνει αγώνα συστηματικό για να μην χαθεί ο Έλληνας αξιωματικός και μαζί του η τεχνογνωσία που έκανε τη ελληνική ναυτιλία παγκόσμια δύναμη.