search icon

Ναυτιλία

Οι Έλληνες εφοπλιστές προεξοφλούν επιστροφή στην κανονικότητα – Αύξηση άνω του 200% στις αγορές πλοίων

Από την αρχή του χρόνου οι Ελληνες εφοπλιστές έβγαλαν από τα ταμεία τους 2,135 δισ. δολ για την απόκτηση 131 πλοίων

Δυναμικά εισήλθαν στο 2021 οι Έλληνες εφοπλιστές στον τομέα των αγοραπωλησιών πλοίων, αφήνοντας πίσω τους Κινέζους ανταγωνιστές τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research έως τις 4 Απριλίου 2021 οι Έλληνες έβγαλαν από τα ταμεία τους 2,135 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 131 πλοίων. Το ποσό είναι αυξημένο κατά 208,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.

Από αυτά τα 83 είναι φορτηγά αξίας 1,215 δισ. δολ., 28 δεξαμενόπλοια αξίας 589,6 εκατ. δολαρίων, 17 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 109 εκ. και δύο υγραεριοφόρα αξίας 160 εκατ. δολαρίων, ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.

Το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 οι Έλληνες είχουν δώσει 682,1 εκατομμύρια για 37 πλοία, εκ των οποίων τα 14 είναι φορτηγά αξίας 210,6 εκ. δολ., 13 δεξαμενόπλοια αξίας 330,3 εκατομμυρίων δολαρίων, επτά είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 66,2 εκ. και τρία υγραεριοφόρα αξίας 75 εκατ. δολαρίων.

Οι Κινέζοι έχουν αγορά 101 πλοία συνολικής αξίας 1,337 δισεκ. δολαρίων. Από αυτά 75 είναι φορτηγά αξίας 1,013 δισεκ., 28 δεξαμενόπλοια αξίας 297,3 εκατ. και τρία container ships έναντι 27 εκατομμυρίων.

Συνολικά, από την αρχή του 2021 έως και την 4η Απριλίου έχουν αγορασθεί συνολικά 557 πλοία, ποσοστό αύξησης 100,3%, συνολικής αξίας 7,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Από αυτά 279 είναι φορτηγά, 140 δεξαμενόπλοια, 97 containers και πέντε υγραεριοφόρα.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, υπάρχει μία σαφής άνοδο του επενδυτικού ενδιαφέροντος, αφού το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 είχαν αγορασθεί συνολικά μόλις 278 πλοία συνολικής αξίας 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.Εξ αυτών, 97 ήταν φορτηγά, 118 δεξαμενόπλοια, 46 containers και 10 υγραεριοφόρα.

Είναι φανερό ότι στη ναυτιλία προεξοφλούν την επιστροφή στην κανονικότητα, κάτι που μεταφράζεται σε αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης και της ζήτησης προϊόντων παγκοσμίως. Όπως αναφέρουν έμπειρα στελέχη της αγοράς, τo παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο το 1990 ήταν στους 4.300 εκατ. τόνους, το 2000, ανήλθε στους 6.100 εκατ. τόνους, το 2010 στους 9.100 εκατ. τόνους και το 2021 φτάσαμε τους 12.000 εκ τόνους. Έχουμε λοιπόν, διπλασιασμό από το 2000 και τριπλασιασμό μέσα σε 30-31 χρόνια. Τα τονομίλια, η θαλάσσια απόσταση ενός μιλίου που διανύει ένας τόνος φορτίου, που αποτελεί το συγκριτικό μέτρησης της αποτελεσματικής εκμετάλλευσης των πλοίων (ulitization) έχει διπλασιαστεί και αυτή από το 2000 έως σήμερα. Από 31.000 δισ. τονομίλια, βρισκόμαστε σήμερα στα 62.000 δισ. τονομίλια. Η σπουδαιότητα της ναυτιλίας και το ότι κουβαλάει με τον οικονομικότερο τρόπο πάνω από το 90% όλου του παγκόσμιου εμπορίου είναι πλέον ξεκάθαρη σε όλους.

Διαβάστε ακόμη:

Βρετανοί τουρίστες για διακοπές από 17 Μαΐου – Στην «πράσινη λίστα» μπαίνει η Ελλάδα

Νίκος Βαρβέρης: Το χτύπημα στον «πυλώνα» Interni Restaurant και το ποντάρισμα σε τουρισμό και real estate

Αλ. Σαρηγεωργίου (Eurolife FFH): Εξετάζει κινήσεις στη σκακιέρα των εξαγορών

Exit mobile version