Σε χρυσοφόρο μήνα για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου αποδεικνύεται ο Ιούνιο. Η άνοδος του δείκτη Bulk Dry Index μέσα σε μία εβδομάδα σημείωσε αύξηση κατά 68,5% φθάνοντας τις 1.555 μονάδες από 923 στις 12 Ιουνίου.

Η δε ναυλαγορά για τα capesize ανέβηκε κατά 150,8%.

Αιτία της ξέφρενης ανόδου είναι η Κίνα η οποία εισάγει το 60% του παγκόσμιου σιδηρομεταλλεύματος αλλά και της σόγιας ενώ καλύπτει το 30% του παγκόσμιου εμπορίου λιπασμάτων και το 20% του κάρβουνου.

Η αύξηση των παραγγελιών για προμήθεια εμπορευμάτων παγκοσμίως μετά την σταδιακή άρση του lockdown και με τις τιμές να είναι ανταγωνιστικές οδήγησε πολλά κράτη να αρχίσουν να στοκάρουν.

Οι χαμηλές πτήσεις της ναυλαγορά στους πέντε πρώτους μήνες του 2020 κρατάει ακόμη χαμηλά τον μέσο όρο σε σύγκριση με πέρσι. Ειδικότερα, ο μ.ο. Το 2019 ήταν 1.344 μονάδες ενώ το 2020 είναι 923 μονάδες μειωμένος κατά 31,3%, με ανόδική όμως τάση .

Η αύξηση της ζήτησης για σιδηρομετάλλευμα εκτόξευσε τα ναύλα για τα capesize φορτηγά χωρητικότητας 180.000 τόννων τα οποία ήταν τα μόνα που είχαν κέρδη εν μέσω κρίσης. Ο BCI αυξήθηκα κατά 150,8% από τις 1.523 στις 3.819.

Και να σκεφτεί κανείς ότι την εβδομάδα 11-17 Μαΐου η ναυλαγορά τους είχε σημειώσει μείωση κατά 94%!!! σε σύγκριση με την εβδομάδα 4-8 Μαΐου. Την τελευταία εβδομάδα του Μάιου ο δείκτης είχε χάσει το 71,6% κλείνοντας στις 46 μονάδες. Δύο εβδομάδες αργότερα “έπαιξε” πάνω από τις 1.500 μονάδες και τώρα πλησιάζει το φράγμα των 4.000!

Ο ημερήσιος ναύλος κυμαίνεται ανάλογα με το δρομολόγιο από τα 23.850 δολάρια έως τα 40.900 δολάρια.

Ακολουθούν τα Panamaxes που είδαν την ναυλαγορά τους να αυξάνει κατά 38,3% από τις 852 μονάδες στις 1.178 με τους ναύλους να κυμαίνονται από 1.956 έως 17.841 δολάρια την ημέρα.

-Τα Supramax με άνοδο ναυλαγοράς κατά 10,1% από τις 597 μονάδες στις 657 και ημερήσιο ναύλο από 2.530 δολάρια έως 16.478 δολάρια και

– τα Handies με άνοδο ναυλαγοράς κατά 13,1% από τις 321 μονάδες στις 363 και ημερήσιο ναύλο από 4.514 δολάρια έως 8.222 δολάρια.