Η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελούν θέματα αιχμής για τη ναυτιλιακή βιομηχανία στο ευρύτερο φάσμα της. Οι ναυτασφαλιστικές εταιρείες δεν θα μπορούσαν να μείνουν αμέτοχες. Πρωτοπόρος είναι η American Hellenic Hull Insurance Company (AHHIC), η οποία συστάθηκε στα τέλη του 2015 στην Κύπρο και αποτελεί σύμπραξη μεταξύ του American P&I Club και της Hellenic Hull Management για την κάλυψη όλων των κινδύνων σκάφους και μηχανής των πλοιοκτητών διεθνώς.Για τη ρότα της εταιρείας μέσα στο νέο περιβάλλον μίλησε στο «business stories» ο διευθύνων σύμβουλος Ηλίας Τσακίρης.

«Η εταιρεία μας είναι η μοναδική αμιγώς ναυτασφαλιστική-μέλος του προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον που έχει συνυπογράψει την πρωτοβουλία για τις Αρχές Βιωσιμότητας στην ασφαλιστική αγορά (UNEP FI Principles for Sustainable Insurance), που παρέχει το πλαίσιο για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών κινδύνων διακυβέρνησης», επεσήμανε και συνέχισε: «Επιπλέον, είμαστε η πρώτη ναυτασφαλιστική εταιρεία-μέλος της πρωτοβουλίας για τη Βιώσιμη Γαλάζια Οικονομία (UNEP FI Sustainable Blue Economy), ενώ αποτελούμε μέλος μιας σειράς άλλων πρωτοβουλιών για την αναβάθμιση της ατζέντας της βιώσιμης ανάπτυξης. Πρόσφατα γίναμε μέλος της πρωτοβουλίας για την ανακύκλωση των πλοίων (Ship Recycling Transparency Initiative) που ανέπτυξε η πρωτοβουλία για τη βιωσιμότητα στη ναυτιλία (Sustainable Shipping Initiative)».

Για τη φιλοσοφία της AHHIC ήταν σαφής:  «Πιστεύουμε ότι η εισαγωγή βιώσιμων πρακτικών στις επιχειρήσεις δεν αποτελεί μόνο μια αλτρουιστική προσέγγιση, αλλά και μια έξυπνη πρακτική. Η υιοθέτηση βιώσιμων αρχών και πρακτικών μπορεί να αποφέρει εμπορικό συγκριτικό πλεονέκτημα για παίκτες που πρωτοπορούν στον κλάδο τους, αλλά ταυτόχρονα καθίστανται όλο και περισσότερο δεσμευμένοι από τις επιταγές των επενδυτών, χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, αλλά και ρυθμιστών που συγκλίνουν μεταξύ τους για την ένταξη βιώσιμων καλών πρακτικών στο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Πιστεύουμε ότι οι βιώσιμες πρακτικές ωφελούν την επιχείρησή μας στο σύνολό της μέσω της διαφάνειας και της δημοσίευσης των πρακτικών που ακολουθούμε, παρέχοντας μεγαλύτερη πειθαρχία και προοπτική, ενώ μας δίνουν συγκριτικό πλεονέκτημα στην πρόσληψη ταλέντων». Και τόνισε: «Οι πρωτοβουλίες για τη βιώσιμη ανάπτυξη αποτελούν για την AHHIC ζήτημα ήθους και αρχής. Πιστεύουμε στις ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές και στο ότι εμείς ως ασφαλιστές πρέπει να βελτιστοποιήσουμε την απόδοσή μας σεβόμενοι το κοινό μέλλον όλων. Γι’ αυτό επιδιώκουμε όχι μόνο να πρωτοπορούμε στον χώρο μας συνυπογράφοντας τις πρωτοβουλίες των Ηνωμένων Εθνών και άλλες παραπλήσιες, αλλά και να συμμετέχουμε ενεργά στη διάδοση των αρχών βιωσιμότητας στη ναυτασφαλιστική αγορά. Αυτό αποδεικνύεται από την ενεργό συμμετοχή μας στη διαμόρφωση δύο οδηγών που αναπτύχθηκαν από το UNEP FI για τη διαχείριση βιώσιμων πρακτικών, την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών, κοινωνικών και διακυβερνητικών κινδύνων στον χώρο της ασφαλιστικής αγοράς, αλλά και την αντιμετώπιση των αναπτυσσόμενων κινδύνων για τη γαλάζια οικονομία».

Για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ο κ. Τσακίρης είπε: «Η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου είναι ένα ζήτημα που ήδη μας απασχολεί, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσονται πρωτοβουλίες για τη μεταστροφή των δραστηριοτήτων σε μια οικονομία με μηδενικές εκπομπές, συντασσόμενοι με τη Συμφωνία του Παρισιού για την Κλιματική Αλλαγή. Στη ναυτιλία, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα διαδραματίζουν ένα ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο προς την κατεύθυνση αυτή, ιδιαίτερα μέσα από τις αρχές Poseidon, πρωτοβουλία η οποία αναδεικνύει το σχετικό πλαίσιο λειτουργίας των ιδρυμάτων προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών ρύπων».

Ο ίδιος επισήμανε τη στήριξη που πρέπει να έχουν οι πλοιοκτήτες: «Ως μέρος του παγκόσμιου ναυτιλιακού πλέγματος οι ασφαλιστές έχουν την ευκαιρία να αναλάβουν δράση συντασσόμενοι με τις επιταγές του ΙΜΟ. Επιπλέον, μπορούν να στηρίξουν τους πλοιοκτήτες που επενδύουν σε νεότευκτα πλοία με στόχο την επίτευξη των μηδενικών εκπομπών».

Ο AHHIC ακολουθεί μια σταθερά αναπτυξιακή πορεία: το 2018 ο ασφαλισμένος στόλος ανερχόταν σε 2.297 πλοία, το 2019 σε 2.642 και το 2020 σε 3.049 πλοία. Το 2021 σημείωσε πέντε συνεχείς μήνες με χαρτοφυλάκιο άνω των 3.000 ασφαλισμένων πλοίων. Τα ακαθάριστα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα το 2018 ανέρχονταν σε 11 εκατ. δολάρια, το 2019 σε 14,2  εκατ. και το 2020 σε 16 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας ετήσια αύξηση σε ποσοστό 20% και κατά 43% από το 2020 σε σύγκριση με το 2018.

«Στόχος μας είναι να καταστήσουμε την American Hellenic ηγετική δύναμη στον χώρο της ναυτασφάλισης – και πιστεύω ότι έχουμε κάνει ιδιαίτερη πρόοδο προς αυτή την κατεύθυνση. Πλην της οικονομικής προόδου και της συνεχούς αύξησης των ασφαλισμένων πλοίων, βασική προϋπόθεση για να αποτελέσει κανείς ηγετική δύναμη στον χώρο μας είναι να διαθέτει ένα εξαιρετικά ποιοτικό χαρτοφυλάκιο και να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, ιδιαίτερα στις αποζημιώσεις, διατηρώντας τον πελατοκεντρικό του χαρακτήρα», σημείωσε ο κ. Τσακίρης, ενώ  για την επόμενη μέρα της εταιρείας τόνισε: «Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, πιστεύουμε στην εκπαίδευση και την αναζήτηση νέων ταλέντων. Θέτοντας ψηλά τον πήχη για τη μεταφορά τεχνογνωσίας, αλλά και την εκπαίδευση των στελεχών στον χώρο της ναυτασφάλισης, υπογράψαμε μνημόνιο συνεργασίας με το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Πανεπιστήμιο με σκοπό τη συνεργασία μας στην εκπαίδευση και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, στοχεύοντας στη δημιουργία ενός μεταπτυχιακού προγράμματος για τη ναυτασφάλιση».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην εκλογή του πριν από έναν χρόνο στην επιτροπή Ocean Hull της Διεθνούς Ενωσης Ναυτασφαλιστών.

«Είναι ιδιαίτερη τιμή για μένα καθώς είμαι ο δεύτερος Ελληνας μέλος της επιτροπής μετά τον Νίκο Αδαμαντιάδη, πρώην πρόεδρο του IUMI (1994-1996), και εκπροσωπώ για πρώτη φορά την Κύπρο στον οργανισμό. Παρόλο που η Ελλάδα και η Κύπρος αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ναυτιλιακό cluster στον κόσμο έχοντας την πρωτοκαθεδρία στη ναυτιλία, οι υπηρεσίες της ναυτιλίας, μεταξύ των οποίων και η ναυτασφάλιση, δεν έχουν τύχει της ίδιας αντιμετώπισης ως μέρη του ναυτιλιακού πλέγματος. Για τον λόγο αυτό η ανάδειξή μου στην επιτροπή Ocean Hull αποτελεί μια ευκαιρία για την αναβάθμιση των δραστηριοτήτων γύρω από τη ναυτιλία, δεδομένου ότι η βασική λειτουργία της επιτροπής είναι ο εντοπισμός και η ανάδειξη των τάσεων κινδύνου που επηρεάζουν την αγορά και η ευαισθητοποίηση σχετικά με αυτές σε ολόκληρη τη βιομηχανία θαλάσσιων αναδοχών. Η προσδοκία μου είναι να συνεισφέρω με την τεχνογνωσία και την εμπειρία που διαθέτω στην επιτροπή, καθώς, εκτός από την εμπειρία των περίπου 30 ετών στην ασφάλιση πλοίων, είμαι ο ίδιος πρώην αξιωματικός του Εμπορικού Ναυτικού. Ταυτόχρονα, δεδομένου ότι η American Hellenic Hull είναι πρωτοπόρος στη βιωσιμότητα στον χώρο της ναυτασφάλισης, προσδοκώ να συνεισφέρω τα μέγιστα στην ατζέντα για τη γαλάζια οικονομία και τη βιωσιμότητα στο σύνολό της».

Διαβάστε ακόμη:

Κοινωνικός Τουρισμός: Επίδομα για καλοκαιρινές διακοπές – Οι δικαιούχοι και οι προϋποθέσεις

Κώστας Σάκκαρης: Η Αγγελική, η Μαρία και η Victory

Ρύθμιση οφειλών: Αυτοί είναι οι όροι για 240 και 420 δόσεις για χρέη